Thursday, October 17, 2024

Profilul asociat unui număr

Fiecare dintre noi are posibilitatea de a defini un profil. Voi considera o serie de caracteristici cărora li se asociază două valor, respectiv 1 sau 0. 
Un om este înalt deci i se asociază valoarea 1 sau este scund și i se asociază valoarea 0.
Un om este slab deci i se asociază valoarea 1 sau este gras și i se asociază valoarea 0.
Un om este necăsătorit deci i se asociază valoarea 1 sau este divorțat  și i se asociază valoarea 0.
Un om are studii deci i se asociază valoarea 1 sau nu are studii și i se asociază valoarea 0.
Un om are experiență deci i se asociază valoarea 1 sau nu are experiență și i se asociază valoarea 0.
Un om are casă deci i se asociază valoarea 1 sau nu are casă și i se asociază valoarea 0.
Dacă se completează un formular și o persoană înseplinește toate cerințele, acesteia i se asociază șirul binar 111111 care este convertit în baza 10 ca fiind numărul 127. Cu cât numărul asociat este mai mic, cu atât persoana îndeplinește mai puține criterii, iar valoarea 000000 corespunde situației în care persoana nu îndeplinește niciun criteriu din cele cerute la definirea profilului.
Aici am tratat cazul cel mai simplu folosind algebra booleană. Există posibilitatea de a asocia caracteristicilor mai multe niveluri, caz în care se va folosi o bază de numerație asociată caracteristicii cu cele mai multe niveluri. Și în acest caz, tot așa, valoarea cea mai mare este asociată persoanei care îndeplinește toate caracteristicile și cu cât numărul scade, persoana are mai puține calități din cele cerute. Este important să se stabilească nivelul maxim asociat profilului, pentru a nu ne găsi în situația unor calcule și comparații eronate din cauză că nu toate caracteristicile au același număr de niveluri.
Teoria profilelor se aplică în orice domeniu și fiecare profil se personalizează prin schimbarea importanței caracteristicilor, fie cu asocierea de ponderi, fie prin schimbarea poziției caracteristicii în șirul de definire a profilului.



(18 octombrie 2024)

No comments:

Post a Comment