Friday, May 24, 2024

Azi joacă ursul la mine, mâine joacă ursul la tine

Acesta este un proverb pe care nimeni dintre noi n-ar trebui să-l uite sau să-l nesocotească. Eu am acum aproape 77 de ani și la etatea mea, am văzut nenumărate situații în care acest proverb și-a adeverit valabilitatea.
Aveam niște vecini care comentau întotdeauna nefavorabil atunci când cunoscuți de-ai lor aveau probleme în căsnicie. Erau tare răutăcioși acești vecini și niciodată nu mi-am închipuit că cineva le va zice ceva. Când o vecină de-a lor a avut un scandal cu fiul lor și vecinii se uitau peste gard și râdeau în hohote, vecina necăjită i-a zis:
- Mițico, să nu uiți niciodată, că azi ursul joacă la mine, dar cândva ursul va juca și la tine...
Au trecut anii și vecina a trăit clipe groaznice, căci și-a bătut nora care era în luna a noua și scandalul a luat proporții teribile. Atunci mi-am adus aminte de vorbele acelei vecine. Ursul venise și la poarta celei care se hlizea de răul altcuiva.
Pe la Revoluție am auzit că un fost ministru ceaușist a fost adus în zeghe de la Timișoara la București cu bou-vagon și omul era siderat de condițiile înfiorătoare în care se petrecea acel transfer. La mirarea sa nemărginită a primit răspunsul potrivit, căci ursul deja venise la poarta sa.
Și în noaptea de 23 mai 2024 spre 24 mai 2024, la DNA s-a produs efectul vechiului proverb, căci ursul care jucase la nenumărați împricinați, acum juca exact la cei care pregătiseră și exersaseră terenul ani în șir ca ursul să joace altora, aveau la poartă ursul care juca pentru ei, fără să se aștepte ca vreodată să trăiască acele clipe.




(24 mai 2024)

No comments:

Post a Comment