Cine dorește, va găsi pe Internet toate datele legate de procesul BOLOGNA de transformare a învățământului universitar, în ceea ce este el acum, adică:
- trei ani pentru stagiul de licență,
- doi ani pentru studii de master,
- trei ani pentru doctorat.
Au trecur 20 de ani de când în România a fost adoptată legea 288/2004 care obliga universitățile din spațiul mioritic să treacă la implementarea cerințelor procesului BOLOGNA, lucru care s-a și întâmplat, adică.
- universitățile au trecut de la 5 ani la trei ani pentru stagiul de licență,
- au fost desființate colegiile universitare de 3 ani,
- stagiul de licență a devenit de 3 ani și numai în anumite cazuri de 4 ani sau de 6 ani,
- studiile de masterat au devenit de 2 ani cu diferite variante,
- stagiul doctoral a fost relaxat la 3 ani și doar în cazuri excepționale cu prelungiri,
- s-a dat impresia obținerii unei flexibilități și creșterii adaptabilității la cerințele pieței forței de muncă.
În realitate, fiecare a interpretat cum a vrut și rezultatul a fost scăderea nivelului actului de instruire, cu efecte dramatice pentru toate domeniile de activitate, mai ales în ceea ce privește cercetarea științifică și inovarea tehnologică.
Demonstrația a fost dată de ceea ce s-a produs în timpul pandemiei, căci Europa nu a fost în stare să produce un vaccin de ultima generație, datorită faptului că nivelul cercetării științifice este nu numai mosdest, ci chiar foarte scăzut.
- trei ani pentru stagiul de licență,
- doi ani pentru studii de master,
- trei ani pentru doctorat.
Au trecur 20 de ani de când în România a fost adoptată legea 288/2004 care obliga universitățile din spațiul mioritic să treacă la implementarea cerințelor procesului BOLOGNA, lucru care s-a și întâmplat, adică.
- universitățile au trecut de la 5 ani la trei ani pentru stagiul de licență,
- au fost desființate colegiile universitare de 3 ani,
- stagiul de licență a devenit de 3 ani și numai în anumite cazuri de 4 ani sau de 6 ani,
- studiile de masterat au devenit de 2 ani cu diferite variante,
- stagiul doctoral a fost relaxat la 3 ani și doar în cazuri excepționale cu prelungiri,
- s-a dat impresia obținerii unei flexibilități și creșterii adaptabilității la cerințele pieței forței de muncă.
În realitate, fiecare a interpretat cum a vrut și rezultatul a fost scăderea nivelului actului de instruire, cu efecte dramatice pentru toate domeniile de activitate, mai ales în ceea ce privește cercetarea științifică și inovarea tehnologică.
Demonstrația a fost dată de ceea ce s-a produs în timpul pandemiei, căci Europa nu a fost în stare să produce un vaccin de ultima generație, datorită faptului că nivelul cercetării științifice este nu numai mosdest, ci chiar foarte scăzut.
Fizicianul Ferenc KRAUSZ și nici fizicianul Klaus HASSELMANN, laureați al premiului NOBEL pentru fizică nu sunt produsul învățământului restructurat după procesul BOLOGNA.
nici laureații premiului NOBEL pentru chimie Morten MEKDAL, Benjamin LIST, Emmanuelle CHARPANTIER, nu sunt produsul învățământului restructurat după procesul BOLOGNA.
nici laureații premiului NOBEL pentru chimie Morten MEKDAL, Benjamin LIST, Emmanuelle CHARPANTIER, nu sunt produsul învățământului restructurat după procesul BOLOGNA.
Procesul BOLOGNA a avut la dispoziție 20 de ani pentru a-și dovedi superioritatea, ceea ce nu s-a întâmplat.
Katalin KARIKO, Svante PAABO au obținut premiul NOBEL pentru medicină fără a fi produsele procesului BOLOGNA.
Procesul BOLOGNA a scăut nivelul calitativ și a generat fabrici de diplome de licență, de masterate și de doctorate în multe centre universitare, unde exigența a avut de suferit. dacă acest proces era superior a ceea ce a existat anterior, evident rezultatele spectaculoase trebuiasă se vadă. Nu a fost cazul. Vaccinul ARN mesager nu a fost descoperit în Europa.
(06 mai 2024)
(06 mai 2024)
No comments:
Post a Comment