Tuesday, May 28, 2024

Campania electorală și ridicolul muzicilor

Eu am trăit vremurile comuniste în care compozitorii și textierii se înghesuiau să compună versuri și muzică pentru a ridica în slăvi pe Nicolae CEAUȘESCU, pe Elena CEAUȘESCU, partidul și pe oricine oferea firimituri de ciugulit sau alte avantaje oferite de rețeaua de magazine cu circuit închis ale nomenklaturii comuniste. În naivitatea mea proprietate personală, am crezut că aceste obiceiuri s-au pierdut după ce a venit peste noi Revoluția din Decembrie, dar m-am înșelat amarnic. Proastele deprinderi nu dispar cu una, cu două, mai ales când este vorba de prostul gust, de lipsa de talent, de goana după avantaje și mai ales, când în joc sunt bani mulți, chiar foarte mulți.
Numai așa se explică avalanșa de așa-zise producții artistice, de proastă calitate, ridicole, jalnice, facile și aiuritoare, lansate în aceste zile de candidații la funcția de primari.
Candidata la primăria capitalei  Diana ȘOȘOACĂ are un videoclip cu versuri unde ȘOȘOACĂ rimează cu cuvântul cloacă.
Candidatul la primăria capitalei Sebastian BURDUJA are un videoclip une apar rime precum nori - culori, chirie - mie, motorul - viitorul, terminat - încercat, apus -sus, iar produsul se numește Revoluția turcoaz, Visuri în bagaj. Trebuie să spun că eu ador culoarea turcoaz și ori de câte ori am găsit componente pentru echipamentele cu care merg la sală de culoare turcoaz, le-am cumpărat. Eu am totuși 77 de ani și nu cred că cei de vârsta mea formează majorități electorale.
Lui Clotilde ARMAND i-a fost dedicat un clip pe muzică rap, unde apar șobolani, gunoaie și alte grozăvii, clip care se adresează tinerilor, pe care contracandidatul primăriței în funcțiune își dorește să-i scoată  la vot în 9 iunie 2024.
Mai este timp și aștept să intre în scenă artileria grea, a artiștilor cu lipici la public, pentru care onorariile sunt pe măsură, căci doar ei sunt în stare să producă acele clipuri cu acea încărcătură emoțională, care să merite teancurile de bani nefiscalizați, cum stă bine oricărei campanii electorale, în care și imposibilul devine posibil, dar mult mai mult decât atât, ridicolul devine gingaș, atractiv, ademenitor și lasciv.


(28 mai 2024)

No comments:

Post a Comment