Friday, May 17, 2024

R.L. versus R.L.

R.L - România Liberă versus R.L. - România Literară merită o atenție oarecare.
Neavând ce face, mi-am zis să cumpăr și eu un număr al ziarului România Liberă din data de marți 14 mai 2024, iar pe cele 8 pagini de format penibil de mic, am plătit 8(opt) lei, pe când în vremurile bolșevice pe mult mai multe pagini, unde mica publicitate avea și rubrica despre morți, era la o pătrime din cât am plătit eu în acea nefericită zi.
Oricât m-am scremut să găsesc informații despre colegiul de redacție, despre directorul ziarului, nu am găsit. Probabil o exista pe undeva, dar eu nu am dat de acele informații. Titlurile articolelor din ziarul pe care am dat nemeritata sumă de 4 lei erau absolut anoste, penibile, șterse, neinspirate, căci titluri precum: Parchetul European vrea să rezolve amiabil disputa cu Uniunea Europeană, este clar că spune totul și nu mai trebuie citit,  cum tot așa articolul România, una dintre țările sursă ale traficului de persoane, devoalează totul și nici el nu mai trebuie citit.
Mica publicitate are și ea 4 pagini din cele 8, iar rubricile sunt pentru mine absolut neinteresante. Concluzia care s-a desprins pentru mine este aceea că niciodată nu voi mai cumpăra o așa maculatură de zero bani, care în condițiile internetului nu mai merită nicio atenție, dar bani nici atât. Mă așteptam să găsesc niște analize care să mă lumineze în chestiuni de politică internă, dar și de politică externă. Am rămas la fel de ignorant pe cât am fost înainte de a citi prostioarele din acele pagini fără informație.
Joi 15 mai 2024 am cumpărat un număr al jurnalului de literatură, România Literară - R.L. pe care am plătit 5 lei, dar care are 28 pagini, pagini dense, de calitate, care asunt de cu totul altă factură, pentru că acest ziar a însemnat și înseamnă ceva în peisajul culturii românești, în timă ce ziarul România Liberă se duce în direcția de ceva oarecare.
În revista de 5 lei România Literară, la pagina a 8-a am găsit versurile poeților Iulian TALIANU și Dan IONESCU, la pagina 17 am găsit versurile poetului Valentin CONSTANTIN, iar la pagina 27 am găsit un articol despre spectacolul cu piesa FURTUNA de SHAKESPEARE, în regia lui Liviu CIULEI, articol scris de Anca HAȚIEGAN. Și alte articole referitoare la personalități precum Panait ISTRATI (pag. 21), Mihail SADOVEANU (pag. 18 și 19), Nicolae MANOLESCU (pag. 3), din revista literară sunt foarte interesante și iau pulsul fenomenului literar din spațiul nostru cel mioritic.




(17 mai 2024) 

No comments:

Post a Comment