Wednesday, April 22, 2020

Tosca de la Metropolitan Opera

În data de 21 aprilie 2020 Metropolitan Opera a pus pe Intermet spectacolul cu opera Tosca de Giacomo PUCCINI, înrreegistrat pe 27 ianuarie 2018 având în distribuție pe:
Tosca - Sonya YONCEVA  de 37 ani
Cavaradosi - Vittorio GRIGOLO de 41 ani
Scarpia - Željko Lučić de 50 ani
Dirijor - Emmanuel VILLAUME de 54 ani. 
Echipa de cântăreți este în plină forță creatoare, lucru obișnuit la Metropolitan, iar potrivirea în acest spectacol înregistrat este perfectă. Tosca nu este o grasă, cum am văzut eu înainte de 1989 la Opera Română, Scarpia nu este un june prim cum am văzut la Chișinău, iar cavaradosi nu este un babalâc cum tot la București am văzut acum 1.000 de ani.
Am văzut pe youtube spectacole cu această operă în care rolul titular a fost interpretat de Virginia ZEANI, Maria CALLAS, Renata TEBALDI, Joan SUTHERLAND, Angela GHEORGHIU, Anna NETREBKO, Iulia ISAEV,  Kristine OPOLAIS , Patricia RACETTE,  Karita MATTILA, Sondra RADVANOVSKY, Jennifer ROWLEY, Monserrat CABALLE.
Finalul a fost tot soluția cu aruncatul de pe metereze, care mi-a amintit de o soprană din Cluj care nu a fost prinsă și după cădere s-a auzit un urlet groaznic, iar biata femeie nici nu a apărut să primească aplauzele de final.
Pe o scară de la 1 la 10, spectacolul oferit de Metropolitan în aceste vremuri grele este de 9,80.




(22 aprilie 2020)




No comments:

Post a Comment