Thursday, May 28, 2020

Soluții informatizate ca lumea

Dacă vreau să preschimb permisul de conducător auto, o soluție complet informatizată presupune parcurgerea următorilor pași:
- lansarea cererii mele de preschimbare,
- mi se dă o parolă de acces,
- eu introduc date despre mine,
- aplicația preia date legate de vechiul permis din baza de date a instituției,
- aplicația preia din baza de date a populației date despre CI-ul meu,
- la o următoare logare a mea plătesc prin e-banking taxa cu ordin de plată preformat,
- aplicația îmi impune efectuarea fotografiei așa cum se face la orice bancă virtuală cu telefon mobil,
- ofer semnătura mea ca foto=grafie jpeg, pe un format normat,
- medicii din centrele medicale agreate se loghează cu organizația care eliberează  permise,
- ei folosesc CNP-ul meu și rezultatul controlului lor medical,
- după ce au fost făcute toate controalele conducerea centrului se loghează și dă calificativul final.
Toate piesele fiind introduse, dosarul este finalizat, deci sunt îndeplinite condițiile eliberării permisului dacă sunt îndeplinite condițiile cerute de lege. Permisul este trimis prin poștă. Deci, NU MAI ESTE NECESARĂ PREZENȚA persoanei, căci totul este informatizat. Personalul de specialitate are posibilitatea în acest fel de a analiza conținutul dosarelor și de a da soluții în mod eficient, fiind nevoie de o calificare extraordinară în derularea proceselor decizionale.
Soluția aceasta este pentru anul 2030, în niciun caz pentru anul 2020 și nici pentru anii ce vor urma. Personalul de specialitate nu va mai fi pus în situația de a se ocupa de elemente de birocrație, care sunt mâncătoare de timp, ci va lucra concret pentru a soluționa probleme ale oamenilor, bazându-se pe cunoștințe vaste legate de corelarea de nuanțe.
Această soluție nu exclude pe cei care doresc să meargă pe varianta clasică. De fiecare dată va trebui să se explice care sunt avantajele folositii soluției integrate, care presupune accesarea unei aplicații și utilizarea de către aplicație a bazelor de date proprii, a bazei de date a populației și a bazei de date din sistemul medical. Se va estima timpul economisit de utilizarea soluției 100% informatizate comparativ cu soluția clasică. Eu am calculat 15 ore consumate de mine în regim clasic, față de 5 ore cât am estimat dacă se folosește forma informatizată. Dacă sistemul medical ar avea completate elementele. fișa aceea ar trebui obținută automat de către aplicația permise-auto care ar avea acces cu CNP la informațiile privind cele 5 analize, ceea ce ar însemna 2 minute. Interacțiunea solicitant-aplicație ar trebui să fie de 40 minute cel mult. Comparând 40 minute cu 15 ore, zic eu, diferența este uriașă.


(28 mai 2020)

No comments:

Post a Comment