Monday, May 4, 2020

Marcelo PUENTE, un tenor potrivit

Când pe Tv MEZZO am văzut opera madama BUTTERFLY de Giacomo PUCCINI cu înregistrarea din 02 mai 2020, am avut surpriza să văd un PINKERTON credibil, nici bătrân, nici burtos, nici ramolit, ci un tip înalt, prezentabil, exact ceea ce ar fi făcut pe tânăra Cio-Cio-San să se îndrăgostească de el. Rolul lui PINKERTON era interpretat de Marcelo PUENTE, un tenor argentinian de 41 ani,  cu  1,86 înălțime și cu o voce specială, așa cum n-am mai văzut în acel rol, căci de multe ori PINKERTON era interpretat de tenori destul de copți, grăsulii și scunduleți, în raport cu sopranele ce o interpretau pe Cio-Cio-San. L-am găsit pe Marcelo PUENTE potrivit pentru rol. Am intrat pe youtube și am găsit destul de multe clipuri cu el în diferite ipostaze, toate interpretările evidențiind un cântăreț cu mare potențial.
Intrând pe diferite portaluri am găsit că:
- Marcelo PUENTE a cântat în teatre deosebit de importante,
- Marcelo PUENTE a interpretat rolul de mare întindere,
- Marcelo PUENTE are la activ înregistrări memorabile.
Pentru un tenor este foarte important să interpreteze roluri în opere precum Don José în Carmen, Riccardo în Un ballo în maschera, Rodolfo în La Boheme, Calaf în Turandot, Paolo în Francesca da Rimini, Cavaradossi în Tosca, Manrico în Il Trovatore, Don Alvaro în La forza del destino, Macduff în Macbeth, Cassio în Otello, Maurizio în Adriana Lecouvreur, Turridu în Cavalleria Rusticana.
Aștept ca vocea lui Marcelo PUENTE să fie auzită și la Metropolitan Opera într-un viitor foarte apropiat, căci așa cum stau lucrurile cu el, sunt sigur că în avalanșa de tenori care se perindă acolo, tinerețea și forța lui îl vor impune cât de curând.


(04 mai 2020)

No comments:

Post a Comment