Wednesday, January 18, 2017

O problemă de rezolvat în toate primăriile

Mi-am amintit că unii dintr-o comună văzând că au și ei vizitatori s-au și gândit să-și bată joc de ei, făcând o parcare în afara comunei și vizititatorii să ajungă cu căruțele la pensiuni. O ideie mai tâmpită nici că ar exista. Cine va accepta să se plimbe cu căruța? Era normal să zică și ei că pun niște trăsuri. Căruța? Chiar așa a ajuns unul care dă 100euro pe zi? Cred că unii ce visează noaptea fac tot ce este posibil să distrugă ziua.
Pornind de la acea ideie bizară, mi-am zis că în orașe chiar trebuie rezolvată problema parcărilor. Unii primari au căutat să dea o soluție prin:
- folosirea unor părți de trotuar pentru locuri de parcare;
- mâncarea unei benzi din stradă acolo unde erau 3;
- organizarea de platouri printre blocuri, betonând.
Sunt soluții bune dar nu rezolvă problema în integralitatea ei. În opinia mea se impun măsuri foarte ferme.
Prima măsură este obligativitatea de a construi la subsolurile blocurilor noi de garaje care să preia TOT parcul de mașini care ar veni acolo indiferent de context.
A doua măsură constă în a construi parcări subterane pe foarte multe niveluri, în centrul orașului simultan cu introducerea de restricții care descurajează neutilizarea facilităților create. Am văzut în Zagreb parcare cu 7 niveluri subterane și în Olanda am văzut tot așa.
A treia măsură constă în realizarea unui transport în comun eficient și civilizat simultan cu amenajarea de parcări în afara orașelor ca toți care vin să lase mașinile acolo și să folosească metrou, tramvai sau autobuz.
A patra măsură este de a construi parcări subterane și supraterane cu abonamente convenabile la nivel de grupe de blocuri unde locatarii să-și parcheze mașinile așa cum fac acum cu locurile închiriate de pa primării.
Este foarte important să se vină cu soluții și mai ales să se treacă la muncă, fără studii de fezabilitate, care au ajuns la un nivel de ridicol înspăimântător.
Deși sunt parcări, datorită unor carențe legate de obligativitate, nu sunt folosite, iar mașinile stau în stradă sau pe trotuar în vecinătate. Tot așa se întâmplă în cartiere cu locurile de parcare amenajate de primării. Dar sunt și spații neamenajate transformate în parcări improvizate, ceea ce arată slăbiciune.
Mă gândeam că cu o astfel de ideie bine construită ar fi posibilă dezvoltarea unui program cu care orice grup parlamentar are a se evidenția și mai ales are contextul de a bate cu pumnul în masă și ceea ce este cel mai important este că va fi și ascultat. Cu o chestie concretă se cresc procentele la alegeri. Lumea s-a plictisit de vorbe în vânt, vrea fapte.



(19 ianuarie 2017)

No comments:

Post a Comment