Tuesday, March 26, 2019

Listele pentru europarlamentare

Partidele semnificative și-au definitivat listele cu cei care candidează.
Ceea ce este sigur se leagă de faptul că 1 candidat = 3% voturi obținute de partid, cu condiția ca partidul respectiv să treacă pragul de 5%.
Cum stau acum lucrurile, nu sunt așa de încurajatoare, atât timp cât politica dâmbocvițeană este exact cea de Ev Mediu, în care vocile sunt foarte diverse și există mai multe Înalte Porți, iar oamenii chiar cred că lasă o impresie bună dacă se duc să se toarne unii pe ceilalți.
Noi, avem o vorbă: ferește-mă de prieteni, Doamne, că de dușmani mă feresc singur. Funcționează de minune această gândire.
Îmi aduc aminte cum acum mulți ani, într-un context am discutat trei persoane despre o problemă foarte importantă, unde trebuia discreție totală. Toți am convenit că așa vor sta lucrurile. A doua zi, am avut surpriza că documentul despre care ziceam că va fi discret până la o discuție cu factori interesați, se lăfăia într-un cotidian central.
I-am dat telefon celui pe care îl consideram cel mai serios. Omul a rămas siderat, cum siderat eram și eu. El a discutat cu al treilea, care cu o seninătate demnă de altceva, a zis că era normal să dea documentul mai departe. Morala a fost pentru mine că insul era o javră și că la un moment dat nici umbra nu mai reprezintă tovarășul meu mut. Va trebui să mă tem de umbra mea, căci nu ar fi exclus să se apuce să vorbească și va fi vai și amar de mine.
Aici am legat de cei care vor pleca la Parlamentul European, căci nu am nicio așteptare, atât timp cât coreul de 31 cântă pe 31 de voci, nu dictate de conștiință, ci de interese meschine, pe care istoria nu le va consemna nici măcar la și altele.
Se pare că joi este termenul limită de depunere a listelor. Abia aștept să le văd confirmate de BEC.


26 martie 2019)

No comments:

Post a Comment