Monday, May 28, 2018

Beat la volan

Am văzut tot felul de șoferi, care mai de care mai inconștienți. Cei mai periculoși sunt cei care se urcă beți la volan. Ei nu au fost dintotdeauna așa. Anturajul i-a stricat. Au băut un pahar. S-au urcat la volan. Au văzut că merge, au repetat figura. A băut două pahare. S-au urcat la volan. Și tot așa. Au ajuns să bea și mințile, de nu se mai țineau pe picioare, dar erau la volani viteji nevoie mare. Mi s-a întâmplat că m-a invitat un cunoscut să mă ducă acasă cu mașina lui cea superbă. Mergea și când eram foarte aproape de casă mi-a zis că băsuse cu câteva ore mai devreme o jumătate de sticlă de palincă. M-au apucat căldurile și atunci în câteva minute mi-a defilat prin fașa ochilor toată viața. Mi-am jurat ca niciodată să nu mă mai urc în mașina tipului și treaz și beat, cum o fi el.
Eu știu că la volan nu se urcă nicoodată băut, chiar dacă ai pus limba pe ceva, tărie sau ceva mai soft. Nu și basta! 
La noi legile sunt proaste, iar procedurile sunt neclare și necunoscute. Dacă procedurile ar fi clare, dacă ele ar fi aplicate ca la carte 100% și dacă cel prins beat la volan ar face 5 ani de pârnaie cu judecată în regim de urgență, iar mașina i-ar fi confiscată, sunt sigur că pe șoselele patriei noastre nu s-ar mai produce grozăviile pe care le vedem.
N-ar mai urca beat la volan niciun barosan.
N-ar mai urca beat la volan nicio vedetă.
N-ar mai urca beat la volan niciun politician.
N-ar mai urca beat la volan niciun sportiv.
N-ar mai urca beat la volan nicio fostă glorie.
Acum, legea este parcă făcută de bețivani, în folosul lor, căci are așa de multe portițe încât tot polițaiul se dovedește vinovat că a avut tupeul să-l pună pe bețivan să suple în fiolă și să-l ducă la analize, iar dacă bețivanul opune rezistență, la final opinia publică arată cu degetul spre omul legii, căci toată suflarea vrea dreptate dar e confuză și imploră clemența. 
La volan nu se urcă după ce omul a consumat alcool, chiar în cantități mici! Să fie clar, fără alcool la volan!


(28 mai 2018)

No comments:

Post a Comment