Sunday, May 27, 2018

Culturistul de pe plajă

Am avut prilejul să văd un culturist pe plajă în această perioadă. Era un tip pe la doi metri, cu o constituție absolut remarcabilă. Toată suflarea de pe plajă se uita la el. Cred că toți admirau:
- statura,
- mușchii,
- mersul,
- atitudinea,
- tatuajele,
- siguranța,
- spectaculozitatea,
- gestica.
Eu am pretenția că știu niște lucruri și caut cu totul altceva în acest context. Uneori la persoanele care au preocupări ca să arate bine la ștand sau la plajă se observă ceva ostentativ în tot ceea ce fac. Se vede excesul de efort pe care îl depun respectivii pentru a ieși în evidență. În cazul de față am căutat să văd comportamentul respectivului, din care mi-aș fi dat seama că este sau nu un culturist autentic. Omul de pe plașă căra pahare cu bere spre un grup de prieteni ai lui, dar el bea apă cu gheață și lămâie. El căra tăvișe cu pizza la grămadă pentru prietenii lui, dar era simplu spectator la cum zburau bucățile spre gurile lacome ale celor din jurul lui. La masă el lua orez fiert din tavă și piept de pasăre la grătar. Nu l-am văzut nici cu vin alb și nici cu vin roșu, deși comeseniilui se omeneau. El era un tip cu automatismele lui, cu știința lui de a face numai ceea ce organismului are nevoie pentru a se menține în formă. Comportamentul lui era de profesionist autentic. Avea toate părțile corpului lucrate cu grijă și orice mișcare făcea punea în evidență întreaga alcătuire a sa, fără a face niciun efort, căci stratul său de grăsime era absolut neglijabil, deși acolo nu era venit înainte de o participare la un concurs, ci era venit cu familia în concediu. Culturistul avea soșie, un băiat mai mititel și o fetiță mai măricică, pe care îi superviza cu calm la bazin, cu gesturi scurte și am senzația că mai mult din priviri. Anul trecut am văzut un culturist făcând un spectacol la vânzarea de înghețată și i-am cerut permisiunea de a face o fotografie. Acum contextul era diferit și nu am mers la respectivul să discut cu el. Tot timpul era înconjurat de prieteni și de familie.
Fără să vrea, respectivul oferea un spectacol, căci el însuși era un personaj deosebit în decorul acelui loc unde oamenii sunt de regulă supraponderali și în niciun caz nu au prteocupări să arate cât de cât decent, căci luna mai nu este luna de fițe pe plajă, ci este luna celor care au prins zilele libere de dinaintea zilei copilului, legate cu Rusaliile, deci oameni munciți, care nu merg la sală, care nu țin diete și pe care îi interesează că au prins câteva zile de soare la mare să facă plajă.



(26 mai 2018)

No comments:

Post a Comment