Friday, August 30, 2024

Milogul obraznic

În vremurile când eram copil, undeva la 13 sau 14 ani, într-o zi de Paști, a venit la noi la poartă un cerșetor. Eu i-am zis mamei și mama a pus într-o pungă o bucată de cozonat, două ouă roșii, o felie de pâine și o bucată de brânză. Eu i-am dus punga cerșetorului. Acesta a deschis punga, s-a uitat ce era acolo și plecând a zis:
- A dracului cucoană, nu putea să pună și ea o bucată de friptură...
Eu am auzit totul. Am mers și i-am zis mamei, iar mama mi-a zis:
- Lasă-l în plata Domnului, de năpăstuit!
De atunci nu am dai dat cerșetorilor niciodată nimic. dacă este să fac o pomană, caut un trecător și-i dau un covrig sau ajut pe careva să traverseze strada sau car o sacoșă unei bătrâne neajutorate.
N-aș fi scris acest text dacă azi nu-l auzeam pe un tip arogant, dar milog în felul lui, cu o tonalitate neadecvată, cum își mulștruluia binefăcătorii.

(30 august 2024)

No comments:

Post a Comment