Saturday, April 27, 2024

5.000 cântăreți de folclor: Lavinia FURTUNĂ

 Lavinia FURTUNĂ este o cântăreață de muzică populară la care am remarcat claritatea vocii.
 Zice gura satului   
Artista are cântece făcute la comandă, unde rimele sunt abab precum:

Vreau să ne împărțim viața
Și să trăim sănătoși 
Să mă trezesc dimineața,
Lângă ochii tăi frumoși.

De la tine am învățat
Ce frumos e să iubești
Om cu sufletul curat,
Atunci când îl întâlnești.

Am ascultat cântece gen manea cu mult mai bune decât cele pe care le-am ascultat la Lavinia FURTUNĂ.
Pe vremea când eram elev de liceu, revista literară LUCEAFĂRUL, publica în ultima săptămână din an cele mai proaste versuri trimise de diferiți așa-ziși poeți, la redacție. Urmărind aceste versuri mi-am adus aminte de vremurile liceului meu și de revista LUCEAFĂRUL. Totuși se întâmpla prin 1964, ceea ce înseamnă cî în 60 de ani nu s-au produs schimbări semnificative, dacă am avut neșansa să întâlnesc astfel de subproducții artistice.
Rimele din cântecele sale precum: inima - ea, eu - meu, dorit - împlinit, ocoli - găsi, veni - pietrui, viorele - plăcere, grele - rele - ele, întâlnesc - iubesc, joc - loc, dulci - duci, potecuță - mândruță, rău - tău, puiule - urmele, găsești - căiești,  învârtim - fim, plecăm - distrăm, rime neinteresante, cam facile, lipsite de strălucire.
Lavinia FURTUNĂ apare la un eveniment cu o voce neconvingătoare. Există deci diferențe de la înregistrările din studioul muzical și cele live de la evenimente.
Nu spun că artista are costume populare în care nu au fost operate schimbări majore pentru a intra în tyrendul care duce spre kitsch. Clipurile în care apare Lavinia FURTUNĂ sunt cu structură clasică, comună, chiar un pic banală, optimiste, cu grupuri de tineri care se mișcă ritmic. Și artista are mișcări ale corpului și ale mâinilor, în trend cu ceea ce se face pe la posturile Tv de folclor, ca să fie umplut timpul

(27 aprilie 2024)

No comments:

Post a Comment