Sunday, April 28, 2024

5.000 cântăreți de folclor: Petre PETRUȘE

Petre PETRUȘE este un cântăreț longeviv din Ardeal, cu dicție, cu tehnică vocală desăvârșită și cu cultură solidă.
Tot așa zic
Petre PETRUȘE are în cântecele lui rime precum: era - mea, ficior - florilor, sat - sărutat, mâine - mine - rămâne, tinerească - copilărească, ar fi - folosi, minte - nainte, ești - folosești, cere - putere, socotesc - roșesc, greșeli - speli, când - rând, albit - cumințit - rărit, eu - Dumnezeu, bărbat - aflat - scăpat, bune - spune - pune, face - place, trecut - vrut - plăcut, eu - meu, trăiești - iubești, știi - copii, pajiște - dragoste, deasă - casă, ziceam - așteptam, frumoasă - mireasă, lume - despreune, aflat - despreunat, străini - vecini, o dată - gată, rime bune, alese și inegrate cu grijă, pentru a sluji contextului și ritmurilor.
Petre PETRUȘE este un bărbat trecut de prima tinerețe și temele cântecelor lui se referă la vremuri trecute, la regrete legate de ceea ce n-a făcut, dar privește cu detașare trecerea timpului. El dovedește că are încă resursele necesare pentru a realiza înregistrări în studiouri și pentru a cânta live.
Petre PETRUȘE este o prezență specială, iar gesturile sale sunt pe măsura contextului. El transmite emoție. Știe ce să facă cu mâinile. Are costume superbe și chimir care îl definesc pe artist, ca bărbat adevărat, trecut prin viață.
Aparițiile lui Petre PETRUȘE în spectacole este un eveniment adevărat!
regret că nu am găsit pe Internet clipuri de demult cu Petre PETRUȘE  pentru a vedea cum erau interpretările lui când era bărbat în putere sau chiar și tânăr.

(28 aprilie 2024)

No comments:

Post a Comment