Thursday, April 11, 2024

5.000 cântăreți de folclor: Valeria CODOREAN ILEA

Există un cântec absolut remarcabil, ale cărui versuri și muzică mi-au plăcut de la primele acorduri, un cântec bărbătesc și aici mă refer la cântecul Pușca și cureaua lată . Deși acest cântec este cântat în mod nefiresc de un bărbat și de o femeie,  pentru că este povestea unui vânător, vocea bărbatului se aude în mod deosebit. El este Traian ILEA. Cântăreața se numește Valeria CODOREAN ILEA. Valeria CODOREAN ILEA și Traian ILEA au multe cântece pe care le cântă împreună  și unde vocea ei cristalină de soprană de mare anvergură se aude undeva în planul al doilea, dar nu mă voi apuca să le enumer aici, așa cum am făcut la alți interpreți, pentru că ar fi nedrept să minimalizez aportul lui Valeria CODOREAN ILEA și de aceea mă opresc aici. Mie îmi plac cântecele Cât e omul fain și tânăr, Nu știu când și nu știu unde, Rău mă dor ochii mă dor, dar și multe altele, căci Valeria CODOREAN ILEA are o voce frumoasă, clară, cu rostire clară a cuvintelor, care aduce ceva special în cântări. Cred că Valeria CODOREAN ILEA dacă ar interpreta anumite cântece special pentru voce de soprană, ar arăta că într-adevăr este o solistă de mare valoare și nu un personaj alături de Traian ILEA. Părerea mea. 




(12 aprilie 2024)

No comments:

Post a Comment