Monday, April 1, 2024

5.000 cântăreți de folclor: Maria GHINEA

Maria GHINEA este o cântăreață cu o voce și o tehnică vocală foarte bune.
Maria GHINEA are costume populare interesante, cu cusături mărunte, dar moderne.
Maria GHINEA știe să folosească mâinile atunci când cântă și are pasul măsurat.
Maria GHINEA are în versurile textelor pe care le cântă, rime precum: viața -dea, pământ, vânt, mea - ea, mea - rămânea, bună - alină, inima - putea, dat - curat, ușor - copiilor, zbătut - crescut, vieții - nepoții, bine - tine, rânduri - gânduri, grea - vedea, nimic - pic, zile - copile, fața - viața, povestești - trăiești, rău -tău, toate - poate, înțeleagă - dragă, mea - inima, spus - ascuns, oltean - viclean, ademenește - gândește, afurisit - cinstit, uscate -păcate, dulce - duce, sărută - mândruță, căruță -  mândruță,rime interesante până la un punct, dar regret că în versuri nu am găsit metafore, exact cum sunt textele făcute la comandă.
Vreau să mă leg puțin de folosirea verbului a rămâne. În limba română dacă folosim construcțiile cine rămâne, cui rămâne, când rămâne, este corectă forma la prezent persoana a III-a a verbului a rămâne. Mi se pare puțin peste mână folosirea verbului a rămâne la persoana a III-a timpul imperfect, iar construcțiile cui rămânea, când rămânea, unde rămânea sunt un pic peste mână, iar autorul anonim avea alte treburi.
Cred că artista ar câștiga mult dacă ar cânta cântece pentru care există elemente etalon sau cântece culese cu adevărat de la sursă, de la firul ierbii, cum se zice.
Artista știe să cânte la evenimente și dacă voceasa rezistă 15 cântece unul după altul, înseamnă că stăpânește la perfecție arta cântului. Vocea artistei se remarcă cu deosebire în cântecul Dragostea-i o floare rară. Aș fi preferat ca aparițiile sale la televizor să fie strict legate de interpretarea de cântece valoroase, mai puțin de povești care dau bine la gură-cască.



(01 aprilie 2024)

No comments:

Post a Comment