Wednesday, April 17, 2024

5.000 cântăreți de folclor: Corina SÎRGHI

Corina SÎRGHI este o voce specială,, studiată, care-i permite artistei să abordeze stiluri dintre cele mai diferite. Îmi aduce aminte de lejeritatea abordărilor pe care le avea cu ani în urmă Aura URZICEANU.
Anica
Bun îi vinul ghiurghiuliu
Cristina
Eu de când te-am cunoscut
Geampara
Izaura
 Lasă-mă-n casă, nevastă
Magdalena
Măi Gheorghiță und-te duci?
Mi-am pus busuioc în păr
Nu știu cu ce ți-am greșit
Ochii tăi, măsline negre
Răpirea din Serai
Supărată sunt pe lume
Ușor puiule ușor
Corina SÎRGHI cântă cu taraful lui Jean AMERICANU
Corina SÎRGHI a abordat cântece pentru care există etaloane și după mine, a adus de fiecare dată ceva special, reușind să se impună prin ambitus, profunzime și ritm. Numai cineva cu o voce de excepție are curajul să meargă spre repertorii care definesc folclorul sau muzica lăutărească și să aducă noutăți, ceea ce Corina SÎRGHI reușește în mod excepțional. Multe din clipuri nu sunt făcute în studiouri muzicale și tocmai de aceea snt și mai valoroase, căci artistul adevărat se produce în localuri, în săli imperfecte, pentru a i se auzi vocea sa perfectă, neprelucrată artificial.

(18 aprilie 2024)

No comments:

Post a Comment