Thursday, April 11, 2024

5.000 cântăreți de folclor: Adina MEDREA

Pe numele de fată Adina HADA, acum după măritiș, Adina MEDREA este o reprezentantă a noii generații de cântăreți de muzică populară românească din Ardeal.
 Știu bade ca nu ți-i bine
Adina MEDREA are în cântecele ei rime precum: verzi - pierzi, oile - mândrele, lăsat - înturnat, pasă - coastă, mine - bine, meu - rău, bine - tine,  mărgele - mele, grădină - inimă, stele - mele, mare - soare, samă - mamă, așa - mea, floare - sărbătoare, luminoasă - făloasă, floricele - mărgele, poiană - semeșană, căprui - oricui, ie - mie, rime predictibile, comune, ceea ce-mi arată că încă este loc de mai bine în crearea unor versuri și mai interesante, mai șlefuite.
Adina MEDREA are în repertoriul său cântece făcute la comandă, ceea ce mie nu-mi place deloc, așa cum este cântecul cântat cu fiicele sale.
Adina MEDREA are o voce puternică. Dacă asculți trei cântece ale ei, o veri recunoaște dintr-o mie de voci, căci vocea lui Adina MEDREA are ceva special.
Clipurile sale sunt bine lucrate. Ea are tehnică vocală excelentă. Rostește clar cuvintele și are forță în glas. Consider că dacă va lucra la repertoriu, va avea o poziție foarte importantă în rândul solistelor ardelene. Îmi place la această artistă faptul că este acompaniată numai de formațiuni tradiționale și îmi plac la ea costumele pe care le poartă, costume care păstrează tradiția locului cu strictețe, unde firul negru al broderiei se păstrează intact.


(11 aprilie 2024)

No comments:

Post a Comment