Saturday, April 27, 2024

5.000 cântăreți de folclor: Ionuț BLENDEA

Ionuț BLENDEA este un cântăreț din Ardeal, cu voce bună, cu rostire clară a cuvintelor și cu tehnică vocală excelentă.
Ce-am în suflet, ce-am în gând
Într-o zi am aflat și eu 
Îs la noi vreo trei neveste
La mândra cu pânzătură
Lume o fost și lume a și 
Măi mândruță cu oi multe 
Măicuță viață mi-ai dat
Mor mândruță după tine
Pe vale mă duc cântând
Ulița mândri-i tinoasă
Vânătoare, vânătoare
Zboară cuce pe sub nor
Ionuț BLENDEA are în cântecele lui versuri precum: vânătoare - mare, boală - scoală, dimineață - gheață, pas - năcaz, ortaci - trăgaci, răsună - bună, iertat - vânat, el - fel, bună - lună, vânătorilor - dor, adevărați - bărbați, neveste - este, știe - datorie, Mihai - n-ai, lui - satului, bătrân - sân, treabă - barbă - babă, așe - me, câmp - strâmb, Ion - domn, primitoare - datoare, păcat - însurat - iertat, zice - voinice, eu - greu, rime interesante, dar care mai trebuiau un pic șlefuit, dar așa sunt cântecele făcute la comandă, unul după altul, căci inspirația nu este ceva industrial.
Ionuț BLENDEA are capacitatea de a ține un spectacol solo și de a crea atmosferă, căci la evenimente omul plătește pentru atmosferă, care se crează prin marea diversitate de cântece și de stiluri pe care o exersează artistul.
Ionuț BLENDEA are înregistrări de la evenimente cu muzică de petrecere, acompaniat de vioară, saxofon și clape. Faptul că publicul cântă cântecele lui Ionuț BLENDEA înseamnă că el are fanii lui, ceea ce pentru un artist este un lucru absolut remarcabil.
Ionuț BLENDEA poartă costume curate, cu cusături care-l reprezintă. Are un chimir cu broderie și o trăistuță pe care o petrece peste umăr și pe sub chimir. El are clop, ceea ce-l definește. Ținuta lui este distinsă. Știe să gesticuleze și are zâmbetul la el, căci zâmbind exprimă acea stare de bine pe care oaspeții evenimentului trebuie s-o simtă. El este un artist de mare viitor, dacă va ști cu exactitate să-și dezvolte repertoriul, căci voce are, talent are, tehnică vocală are și știe să zâmbească, fiind o mprezență adevărată.
Ionuț BLENDEA are multe înregistrări cu cântăreața Diana CÂRLIG, Simona COSTIN, Lena MICLĂUȘ, Ioana PRICOP, Nițuca IUȘCO.
(27 aprilie 2024)

No comments:

Post a Comment