Sunday, May 29, 2022

Milogeală: 0, 5, 10

Când îți deschizi o afacere, îți faci toate claculele și prețul produsului sau serviciului de care beneficiază clientul tău, include:
- cheltuielile pe care tu le faci cu materialele,
salariile pe care le plătești,
- impozitele pe care le plătești,
- profitul pe care tu vrei să-l obții. 
În contextul în care ești privatizat, mi se pare indecent să mai ceri și ciubuc pe față, căci în cotele acelea ce profit și de salarii, ți-ai inclus toate cele pretinse de la client, căci tu ești privatizat să fii altfel decât la stat și clientul să plece absolut mulțumit, nu să te înjure și să regrete că n-a cumpărat de la un magazin de stat sau nu a beneficiat de un serviciu prestat de un angajat la stat. 
Nu înțeleg, care este substratul pe care tu ca privat, când mă pui să plătesc cu cardul produsul vândut de tine, nu serviciul efectuat de tine, la casă arăți suma, mă pui să selectez plătește și acolo îmi apare 0 sau 5% sau 10% și eu trebuie să selectez.
Dacă selectez 0% casierița se uită la mine ca la ultimul jeg.
Dacă selectez 5%, înseamnă că ciubucul tău e de 5% și eu sunt cotat ca un pârlit.
Dacă selectez 10% înseamnă că sunt generos și voi fi apreciat de privirile casieriței.
Chestia este că vânzătoarea a luat produsul din raft și mi l-a vândut. Punga mi-o plătesc. Ciubucul nu are nicio semnificație, căci, tot ce se face se plătește prin salariu. Este un extra-profit luat de la mine hoțește, căci nu pot merge mai departe cu procesul de plată decât numai după ce am selectat fie 0%, fie 5%, fie 10%. Culmea este că schema este generalizată, din moment ce toți o aplică.


(29 mai 2022)

No comments:

Post a Comment