Tuesday, May 31, 2022

Din gură-n gură și din c-r în c-ur

Sunt destul de stresat să văd cu câtă nerușinare se construiește conținut digital doar prin comenzile copy-paste. Adică se face copy de la alții și se face paste la cel ce se vrea și el autor pârât, că autor în adevăratul sens al cuvântului, procedând astfel, nu este cel ce exersează furtul prin copy-paste fără citarea sursei. 
Înainte erau:
- transcrierea de cărți, în care oameni cu talent de a scrie frumos și de a desena, se apucau și transcriau cărți sau alte documente, realizând adevărate opere de artă, fără a modifica în vreun fel textul,
- multiplicarea de cărți prin procedee mecanice, folosind substanțe create în acest sens, a determinat obținerea unui număr mult mai mare de exemplare.
Acum există conținutul digital, realizat de oricine are un calculator, știe să-și creeze un cont pe Internet și să-i facă un blog. Am zis din gură-n gură, căci multe lucruri sunt preluate din zbor, fără o cercetare solidă, fără verificări prealabile. Am zis din c-r în c-r, în bătaie de joc, referindu-mă strict la cei care fac copy-paste atât la conținut digital de înaltă calitate, cât și la cei care fac copy-paste fără discernământ, la orice le pică sub ochi și cred ei că dacă pun la ei acolo unde găzduiesc conținut digital, obțin un spor de like-uri.
Eu sunt de acord ca oamenii să citească, să analizeze, să preia de colo sau de colo câte ceva, dar să pună între ghilimele ceea ce au preluat și obligatoriu, să arate de unde au luat și cine este autorul originalului. Orice altă abordare este o mizerie, un furt la drumul mare și detest și ceea ce fac și pe cei ce procedează astfel, căci intrând pe conținutul digital astfel obținut, mă enervez că l-am regăsit altundeva și pierd timpul să mă dumiresc că am dat de un hoț nenorocit.



(31 mai 2022)

No comments:

Post a Comment