Monday, May 30, 2022

Transmisiile evenimentelor de culturism

Se observă că evenimentele de culturism se dorește a fi ele însele un business și nu este rău. Când se organizează o competiție sunt cheltuieli. Nu mă voi apuca eu să fac socoteală la banii altora, dar transmisiile pe Internet a competițiilor este o treabă care mă interesează. Dacă există un sponsor al competiției și acesta consideră că a transmite pe Internet competiția pentru 12 ore sau 24 de ore sau 36 de ore este ceva normal, eu zic că este benefic pentru iubitorii culturismului care nu au cum să ajungă la locație unde se derulează competiția.

Sponsorul are un portal și pune pe acel portal înregistrarea și iubitorii de culturism au acces la respectiva competiție nu neapărat LIVE, dar dacă sponsorul consideră că și live merită s-o pună, este altă poveste. Avantajul unei astfel de abordări este clar, căci chiar dacă transmisia este excelentă, ea nu este HR, deci capturile nu sunt atât de bune încât să fie refolosite în scop comercial, chiar dacă există instrumente de retușat evoluate care fac din c-c-t bici și mai și pleznește, vorba cântecului.

La noi, ca și la IFBB văd că  se realizează transmisii oficiale sau se fac numai live și iubitorii de culturism au posibilitatea să le urmărească. Există uneori informații legate de aceste transmisii, dar dacă se dorește obținerea dreptului de vizionare, calea este foarte ocolită de a plăti. Ar trebui ca organizatorii, oricare ar fi ei, să știe că Internetul are o infinitate de resurse și fiecare resursă oferită, trebuie să fie ușor și direct accesibilă, iar costurile să fie simbolice sau să lipsească, din moment ce sunt incluse reclame. Am încercat de câteva ori să accesez o competiție IFBB și calea ocolitoare m-a enervat așa de tare încât am abandonat. Dacă crede cineva că oamenii sunt dependenți de un anumit element de pe Internet așa cum sunt dependenți de țigări, jocuri pe calculator, se înșeală. Când oamen ii văd ceva în neregulă se repliază imediat și nu ei au de pierdut, ci cel care dispune de resursă, căci pui o resursă pe Internet pentru a fi accesată. Una e să ai 1.000.000 de accesări și alta e să ai 10.000 adică de 100 de ori mai puțin. Este o eroare de strategie, clar. Cine nu repară aceste erori, dispare.


(30 mai 2022)

No comments:

Post a Comment