Thursday, February 10, 2022

Florin GEORGESCU, tenorul unic

Când eram ceva mai tânăr, aveam un aparat de radio Maestro Stereo și căruia îi montasem decodorul astfel încât atunci rând radiodifuziunea Română avea emisiuni stereofonice, le ascultam Uneori erau și spectacole de operă.  Într-o seară erau prezentate arii din opera AIDA și am avut o surpriză de-a dreptul excepțională, aceea de a asculta un tenor cu o voce ieșită din comun. Crainicul a vorbit ceva mai târziu și m-am lămurit că Radames era interpretat de tenorul Florin GEORGESCU.
Am căutat să-l urmăresc pe tenorul Florin GEORGESCU și cu fiecare apariție mi se confirma această constatare a mea că Florin GEORGESCU este cea mai bună voce de tenor român de la acel moment, așa cum Nicolae HERRLEA se detașase în cea mai bună voce de bariton român.
Pe atunci, îmi imaginam o voce care i se adresa lui Florin GEORGESCU astfel:
GEORGESCULE, tu, vei cânta ani buni la METROPOLITAN!
GEORGESCULE, tu, vei cânta ani buni la SCALA!
GEORGESCULE, tu, vei cânta ani buni la COVENT GARDEN!
GEORGESCULE, tu, vei cânta ani buni la La FENICE!
GEORGESCULE, tu, vei cânta ani buni la BASTILLE!
GEORGESCULE, tu, vei cânta ani buni la BALȘOI TEATR!
GEORGESCULE, tu, vei cânta ani buni la WIENER STAATSOPER!
Urmăream activitatea de artist a lui Florin GEORGESCU și am văzut ceva discuri la Electrecord. Scosese HERLEA un disc cu canțonete în 1963, a scos și GEORGESCU un disc tot la Electrecord cu canțonete și arii din operete în 1990. Credeam că lucrurile merg liniar. Scormonind pe Internet ca să scriu acest articol, am căutat:
- o listă cu rolurile intepretate de Florin GEORGESCU și nu am găsit,
- imagini cu afișele unde în roluri de mare anvergură a cântat Florin GEORGESCU și nu am găsit,
- numele lui Florin GEORGESCU în lista tenorilor de la marile teatre ale lumii și nu am găsit,
- înregistrări cu videoclipuri din concerte mari cu Florin GEORGESCU și nu am găsit,
- partenere de talie mondială cu care a cântat Florin GEORGESCU și nu am găsit.
Sunt trist și neîmpăcat cu gândul că cea mai mare voce de tenor român nu a parcurs drumul pe care eu îl gândisem. Mi-am dat seama că dacă în 30 de cazuri în 29 am avut dreptate, iată că există și o excepție care nu confirmă criteriile mele și m-am înșelat îngrozitor.
În 25 noiembrie 2023, Florin GEORGESCU va împlini 70 de ani și privind în urmă, ca artist liric, a interpretat acele roluri mari, care i-au pus în evidență vocea sa specială și perfecțiunea interpretării.



(10 februarie 2022)

No comments:

Post a Comment