Thursday, February 17, 2022

Lucrurile simple prin complicarea inutilă crează aberații

 Se trâmbițează că în sport nu au ce căuta drogurile și acele substanțe care denaturează calitățile sportivilor, potențându-i în vederea obținerii de performanțe în afara normalului. Eu credeam că este clar că atunci când un sportiv este depistat pozitiv la testul antidoping pierde totul, nu numai el, ci și echipa lui. Nu mi-am imaginat că iese cineva și spune că a mâncat pastilele lui bunicul și de acolo a ieșit toată aiureala, căci se iartă dacă depistatul este sub 16 ani.
Ceea cxe am văzut la finala patinaj femei de la olimpiada de la Beijing într-o reluare de azi mai spre seară pe TVR, mi-a arătat că s-a găsit o formulă de a corecta ambiguitatea prin că că și că că, iar sportiva Kamila VALIEVA s-a autodefinit plasându-se pe locul al IV-lea, scutindu-i pe organizatori de o situație jenantă.
Când a fost transmis programul ultimelor 12 concurente și s-a ajuns la ultima, de scârbă nu am vrut să mă uit. Doar după ce mi s-a spus că sportiva a greșit fatal, am văzut o reluare. S-a greșit din toate părțile și anume:
- trebuiau decizii ferme legate de testele antidoping,
- trebuiau eliminări în timpul competiției,
- trebuia ca sportiva să nu mai participe la nicio probă,
- trebuia un anunț clar și categoric asupra excluderii.
Kamila VALIEVA este o copilă. Spusele cu consumul de la bunicul arată că minciunile inocente dau mari bătăi de cap, ceea ce face ca rostogolirea aberației să ducă spre o situație aproape fără ieșire. S-a văzut la reluări ce înseamnă:
- stresul,
- naturalul,
- presiunea,
- concentrarea
- ostilitatea,
- adevărul.
Sportiva Kamila VALIEVA este victima sistemului din care provine, căci acum există informare, selectivitate, decizie și includerea de substanțe interzise în dieta sportivilor pentru a ocoli regulamentele, duce exact la ceea ce s-a întâmplat cu patinatoarea. Totul a fost premeditat. 
S-a știut ce i se dă.
Au fost asumate riscurile.
A fost o complicitate majoră.
Rezultatul a fost anticipat cu probabilitate destul de mare, căci super-perfomanța este verificată înainte de a fi validată. Sportiva Kamila VALIEVA având rezultate de excepție, cu probabilitate de peste 0,99 era supusă testării. Ca să procedezi în felul în care s-a procedat este deja o eroare majoră de management și vinovații trebuie să plătească exemplar. Dacă se lucra curat, Kamila VALIEVA ar fi avut un randament cu 25% mai redus. Aplicând această diminuare la ceea ce avea ca potențial natural, Kamila VALIEVA cu siguranță avea asigurat cel puțin un argint, dar aurul ar fi fost al ei cu o probabilitate mai mare de 0,9 ceea ce dădea speranțe uriașe sportivei și echipei, dar s-a dorit certitudine, adică probabilitate 1(unu) și s-a obținut nimicul magnific și distrugerea carierei unei sportive care promitea foarte mult.
Ce înseamnă ca maturii să gândească cu c-r-l și să acționeze tot așa.
(18  februarie 2022)

No comments:

Post a Comment