În opinia mea, există două categorii de culturiști și anume:
- culturiștii care au avut grijă să-și realizeze o galerie foto standard,
- culturiști care au crezut că este suficient să iasă învingători în competiții și atât.
Cu trecerea timpului, imaginea despre performanța fiecărui culturist se estompează și în final rămân doar fotografiile făcute ocazional dacă sportivul nu s-a îngrijit să-și facă o galerie de fotografii completă, care să evidențieze performanța sa, căci societatea are doar calitatea de consumator de informație, iar cel care furnizează informația despre performanța sa este culturistul însuși.
- culturiștii care au avut grijă să-și realizeze o galerie foto standard,
- culturiști care au crezut că este suficient să iasă învingători în competiții și atât.
Cu trecerea timpului, imaginea despre performanța fiecărui culturist se estompează și în final rămân doar fotografiile făcute ocazional dacă sportivul nu s-a îngrijit să-și facă o galerie de fotografii completă, care să evidențieze performanța sa, căci societatea are doar calitatea de consumator de informație, iar cel care furnizează informația despre performanța sa este culturistul însuși.
În contextul existenței fotografiei digitale care se realizează fie cu aparate foto cu rezoluție foarte mare, fie cu telefoane mobile care au o rezoluție bună sau foarte bună, nu mai există nicio justificare pentru sportivi că nu dispun de galerii foto complete, pentru diferite stadii ale evoluției lor. Există acum o experiență bine definită și galeriile foto ale unor sportivi precum Arnold SCHWARZENEGGER sau Serge NUBRET, care includ fotografii ale pozițiilor de concurs dar și fotografii cu poziții artistice, în care sportivii apar cu corpul întreg din diferite unghiuri și ceilalți culturiști au acum nenumărate surse de inspirație. Dacă vin și ei cu noi idei, cu atât mai bine.
Repet: de imaginea performanței sale, culturistul însuși trebuie să se îngrijească, pentru că presa preia numai frânturi, iar portalurile oficiale nu dispun de galerii profesionale și nici de arhive ale competițiilor de culturism, din care să fie extrase fotografii semnificative care să definească performanța.
Există în arhive clipuri făcute fără a se folosi o procedură ca atare și cine dorește să facă o analiză a performanței urmărind acele clipuri, cu siguranță va întâmpina mari dificultăți.
Morala: culturiștii nu trebuie să lase în seama altora să fie memorate secvențe care stabilesc performanța lor, căci esențial este ca galeriile foto să și le facă singuri și tot singuri să se ocupe de postarea fotografiilor în mediul online, dacă vor o abordare completă a aspectelor legate de dinamica performanței.
(10 noiembrie 2024)
(10 noiembrie 2024)
No comments:
Post a Comment