Saturday, February 4, 2017

Grupul țină și revin

Eu aș porni de la lucruri foarte simple și anume:
- cel ce vrea voturi;
- cei care dau voturile.
Cei care votează, eu îi numesc grup țintă și se caracterizează prin niveluri diferite de:
- vârstă;
- cultură;
- opțiuni;
- experiență;
- credință;
- dorințe;
- acceptare;
- evaluare;
- măsurare;
- participare;
- ierarhizare.
Cel care vrea voturi, dacă știe cum să abordeze problema și mai ales dacă își ascultă consilierii va avea o imagine asupra grupului țintă care merge la vot, care votează și care bagă buletinul în urnă. El se va adapta la cerințele persoanelor din grupul țintă și va construi mesaje care să fie:
- înțelese;
- acceptate;
- urmate;
- determinante;
- propagate;
- comparate;
- crezute.
În caz contrar, în mintea celui ce vrea voturi este creat un grup virtual, așa cum și-l imaginează el și toate acțiunile sunt planificate pentru grupul virtual, dar sunt prezentate grupului real.
Sunt deja două mulțimi, mulțimea persoanelor reale, mulțimea persoanelor virtuale și există următoarele posibilități:
- cele două mulțimi sunt disjuncte;
- intersecția lor este nevidă;
- mulțimea virtuală o include pe cea reală;
- mulțimea reală o include pe cea virtuală.
Cel mai rău este cazul în care intersecția dintre cele două mulțimi este mulțimea vidă, lucru care arată că doritorul de voturi este rupt de realitate. Grupul țină real este esențial să fie cunoscut de către cel ce vrea voturi și acesta trebuie să găsească limbajul de comunicare adecvat. Altfel, va zice că l-a învins sistemul, deși el s-a învins singur, căci s-a adresat în exclusivitate, grupului țintă virtual.


(04 februarie 2017)

No comments:

Post a Comment