Monday, June 24, 2024

Nea Fănel nu mai este

Pe nea Fănel l-am cunoscut la începutul anilor  '70 pe când eu eram proaspăt absolvent de facultate și asistent universitar stagiar, iar el tot un tânăr operator care lucra la dispeceratul calculatoarelor IBM 360 și FELIX C-256 de la Centrul de Calcul al ASE.
Am apreciat la nea Fănel faptul că atunci când apărea o problemă, el o rezolva și întotdeauna soluția era de partea celui care venea cu problema. În acele vremuri se lucra cu cartele perforate și studenții aveau nenumărate pachete de cartele, iar obținerea de rezultate de la calculator era condiție de promovare. Multe situații au avut rezolvări favorabile datorită contribuției decisive a lui nea Fănel, care preklua rapid cutiile cu cartele, mergea în sala calculatorului și după nici o jumătate de oră venea cu cartelele, cu imprimante și de cele mai multe ori acolo se aflau probleme rezolvate corect.
Cu trecerea anilor, nea Fănel a venit tehnician în Catedra de Informatică Economică unde a făcut o demonstrație formidabilă a calităților sale manageriale, căci avea în subordine multe persoane care se ocupau de laboratorele cu zeci și zeci de calculatoare, care trebuiau să fie operaționale, la dispoziția studenților la seminariile de informatică. Nea Fănel a avut contribuții decisive la dezvoltarea laboratoarelor, la menținerea în funcțiune a calculatoarelor și la instruirea personalui din subordine pentru a folosi corect produsele software pentru care existau licențe de utilizare.
Multe dintre volumele de început ale Conferinței Internaționale de Informatică Economică au fost realizate de echipa care a fost coordonată cu talent de mare maestru, de nea Fănel.
Nea Fănel a fost pentru o perioadă de timp secretar șef al ASE, prilej cu care am avut ocazia să primesc soluții excelente la o serie de probleme care au apărut, ceea ce mi-a dovedit că rămăsese același om extrem de eficient. Imaginea pe care eu o am în minte este aceea cu nea Fănel, omul cu voce blândă, cu capacitatea de a te asculta, cu zâmbetul blajin și cu vorba măsurată, care te îndemna să aștepți o secundă până vine el cu hârtia de care aveai nevoie, hârtie care în alte cazuri, altul te-ar fi lăsat s-o aștepți mult și bine, ceea ce lui nu i s-a întâmplat niciodată. Nu cred că există vreun om care să fi avut nevoie de ajutorul lui nea Fănel și să nu-l fi primit.
Nea Fănel este printre puținii care m-au făcut să-mi plec fruntea și să am gândurile bune despre omul care a fost și așa va rămâne în sufletul meu.




(24 iunie 2024)

No comments:

Post a Comment