Sunday, March 6, 2022

Imperiul leilor, o emisiune de tot c-c-tul

Din pură întâmplare am urmărit un pic o emisiune tv. numită Imperiul leilor. Niște indivizi aroganți se comportă cu niște nefericiți care vin să le propună lor afaceri, de parcă fiecare dintre ei ar avea cifree de afaceri de cel puțin 20.000.000.000 de dolari (douăzeci de miliarde mai exact). În realitate sunt niște personaje care acceptă să-și piardă timpul într-o emisiune sponsorizată de o bancă, la o televiziune și să se dea rotunzi.
Din câte am văzut eu o tipă din juriu ar fi reprezentanta unui așa-zis brand prezent în tot felul de mall-uri, dar în care n-am intrat niciodată pentru că ceea ce am văzut eu în vitrine erau produse:
- nasoale,
- prăfuite,
- jalnice,
- comune.
Nu mă voi ocupa acum de restul că nu mă interesează, dar sunt sigur că emisiunea asemănătoare celei făcute de Donald TRUMP cândva, ar fi de succes în America, în niciun caz pe Dâmbovița, unde corupția este uriașă și orice inițiativă dacă nu are și un pic de sos de corupție în ea, moare în față.
Ca fapt divers: aș vrea să mi se demonstreze că emisiunea este una educativă, adică să mi se arate că dintr-o sută de afaceri sprijinite de acești așa-ziși lei în business, există 5 afaceri de succes, adică ei au băgat banul, au obținut profit, au recuperat investiția și afacerea merge acum singură, iar cei 5% dintre afaceriștii debutanți chiar au învățat de la așa-zișii lei măcar o iotă.
În loc să piardă timpul în televiziune, mai bine și-ar vedea de afacerile lor, care-or fi acelea, căci dacă vin în emisiune pentru a-și face nume, pentru a încasa câțiva bănuți, e rău pentru ei, căci înseamnă că chiar afacerile lor scârțâie, ceea ce nu m-ar mira deloc căci economia noastră e jalnică, anti-business corect.
Îmi aduc aminte că am cumpărat un pantofar și aventura pe care am trăit-o mi-a demonstrat că despre orice aș vorbi, mai puțin despre afacerea și managementul celui care se ocupa de rețeaua de magazine, eu acordându-i nota 2(doi) nu pentru produs că nu era făcut de el, ci pentru serviciul de lângă. 28.205.718 euro nu înseamnă 20.000.000.000 de euro, ci ceva de 1.000 de ori mai mic. Nici 17.000.000 de euro pe țoale și genți nu înseamnă 20.000.000.000 de euro care să justifice aroganța nemăsurată în juriu. Despre rețeaua de restaurante La tata nu vreau să spun decât nota minus doi, mai ales că nu mai există de profitabilă ce a fost prin non-calitate mai ales. Despre tătici de companii cu laude că sunt fără studii asemeni lui GATES am rețineri și nu spun nimic mai mult. Numai niște gură-cască admiră așa ceva, căci adevărații oameni de succes fac afaceri, nu-și pierd tipul prin televiziuni, căci dacă nu spun explicit că domează onorariul unor cauze nobile înseamnă că 5.000 de euro le sunt ca aerul în buzunar, ceea ce înseamnă că afacerile lor nu le aduc salarii de 40.000 de euro lunar și met.
Ciocul mic, dragilor, căci modestia nu strică nimănui!


(06 martie 2022)

No comments:

Post a Comment