Friday, March 4, 2022

Corelația dintre preocupări și rosul unghiilor

 De-a lungul anilor, lucrând cu tineretul zglobiu, am încercat să studiez și eu alte aspecte decât cele cu care suntem obișnuiți. 
Am căutat să văd care sunt factorii care stau alături de rosul unghiilor la băieți mai ales, căci fetele chioar dacă-și rod și ele unghiile, cu timpul, din dorința de a avea manichiură, se dezobișnuiesc și intră în rândul lumii.
În opinia mea, există două categorii de băieți:
- băieții cu preocupări,
- băieții fără preocupări.
Băieții fără preocupări sunt tentați să piardă timpul, dorm mai mult, nu citesc cărți de literatură, nu au un hobby căruia să-i dedice mult timp, nu fac mișcare și se lasă conduși de părinți sau de prieteni, căci ei consideră că e mai bine așa pentru ei.
Băieții cu preocupări sunt cei care, fie din proprie inițiativă, fie mai împinși de la spate, au atenția îndreptată spre realizarea de obiective. Am avut ocazia să studiez comportamentul a 100 de băieți cu vârste cuprinse între 9 și 17 ani, cu preocupări spre studiu și spre realizarea în practică a unor construcții bine definite, care să se materializeze prin funcționalități.
Văzând cum lucrau acești 100 băieți, am studiat gesturile lor, priceperea lor și am sesizat că niciunul dintre ei nu aveau unghii roase, căci eu știu ce înseamnă ca un copil să-și roadă unghiile, pentru că am urmărit în timp copii cu astfel de apucături. Rezultă cu claritate că acolo unde părinții încurajează preocupările copiilor lor în a dezvolta mici proiecte, în a urmări obiective precise, canalizarea atenției are efecte memorabile. 
Acum nu știu dacă un copil care nu-și roade unghiile este acela care dezvoltă proiecte sau copilul care dezvoltă proiecte nu-și roade unghiile. Înclin să consider că dacă un copil nu-și roade unghiile are un anumit echilibru interior, dezvoltă anumite caracteristici și se îndreaptă spre proiecte cu finalitate. Dacă lucrurile ar sta astfel, cel puțin doi sau trei copii studiați de mine ar fi trebuit să aibă unghiile roase. Este clar că dacă din cei 100 toți 100 nu aveau unghii roase, nu oricine trece la realizarea de proiecte și orientarea spre activități complexe este caracteristică celor care nu-și rod unghiile.




(04 martie 2022)

No comments:

Post a Comment