Friday, August 27, 2021

Amatorismul nepermis

Nu mi-am închipuit că unii care se dau mari:
- strategi,
- analiști,
- specialiști,
- vizionari,
- evaluatori,
au dat-o-n bară urât de tot în chestia cu Afganistanul. 
Cine a crezut că armata afgană nu fraternizează cu poporul, a evaluat greșit.
Cine nu a luat în calcul nerăbdarea talibanilor, a greșit.
Cine a crezut că ISSIS stă cu mâinile-n sân, a greșit.
Cine nu a făcut calcule și simulări să vadă că trei luni sunt insuficiente, a greșit.
Cine a crezut că obiectivele sale sunt doar ale sale, a greșit.
Acum totul este la cald și Joe BIDEN face și el ce un om de 82 de ani are capacitatea să facă. de la incidentul acela de la Capitoliu din ianuarie, s-a văzut că lucrurile stau și acolo altfel și că laboratoarele unde se fabrică idei o mai dau și ele în bară.
Am un prieten bun care mi-a zis că înainte de a scrie un articol trebuie:
- să stabilesc un obiectiv ca o propoziție simplă și scurtă,
- să scriu un rezumat care îmi clarifică ce am de făcut,
- să am bibliografia deja citită,
- să fi lucrat în domeniu câțiva ani,
- să am o bază practică,
- să dispun de date experimentale,
- să fac o structură,
- să nu utilizez nimic înainte de a defini,
- să-mi răspund la întrebări precum: cine, unde, ce, de ce, cum.
Să nu scriu despre ceea ce nu știu mi-a spus marele meu profesor Constantin DINESCU de la cercetări operaționale și am ținut seama de acest sfat, reușind să ies din mari încurcături, în timp ce alții intrau pentru că doreau să facă pe deștepții.


(27 august 2021)

No comments:

Post a Comment