Obsesia comuniștilor a fost aceea de crea omul nou, omul care:
- împărtășește idealurile comunismului,
- luptă pentru apărarea societății comuniste,
- militează pentru implementarea legilor comuniste,
- respinge dogmele religioase,
- crede în valorile comuniste,
- împărtășește idealurile comunismului,
- luptă pentru apărarea societății comuniste,
- militează pentru implementarea legilor comuniste,
- respinge dogmele religioase,
- crede în valorile comuniste,
- își iubește necondiționat conducătorii,
- își dă viața pentru valorile comuniste.
Deși eforturile de a crea omul nou au fost imense, s-a văzut cum în 222 Decembrie 1989 în câteva ore s-a ales praful de tot eșafodajul construit de comuniști și ideea de om nou a rămas doar un vis foarte urât trăit de cetățenii țării noastre, vis nefiresc, care s-a spulberat imediat ce elicopterul s-a ridicat de pe clădirea cc al pcr în acea frumoasă zi de vineri, pe la prânz.
În absurditatea ei, politica partidului comunist includea și muzica ușoară care avea aderență la tineri, în suita de instrumente pentru crearea omului nou. Mulți dintre compozitori, textieri și interpreți s-au încins în hora propagandei comuniste cu toate forțele lor, pentru a crea omul nou sau altfel spus, pentru a-l îndobitoci, căci transformările în conștiință nu se fac cu c-c-turi de doi bani, bătând din palme.
Cântecul Trenul galben fără cai pe muzica lui Marcel DRAGOMIR, cu textul compus de Gerorge ȚĂRNEA și în interpretarea lui Angela SIMILEA proslăvea metroul din București, realizare a regimului CEAUȘESCU.
Cântecul Cincinalu-n patru ani și jumătate, pe muzica lui Henry MĂLINEANU, cu textul lui Harry NEGRIN a fost interpretat de Ion BOGZA era un demn ca cincinalul să fie realizat cu o jumătate de an mai repede.
Cântecul Poporul, CEAUȘESCU, România, pe muzica lui George GRIGORIU, versurile lui Aurel STORIN a fost interpretat de diferite coruri, dar în China a fost cântat pe un stadion de peste 100.000 de tineri.
Cântecul Magistrala albastră, pe muzica lui Vasile V. VASILACHE, cu versurile lui Aurel STORIN, a fost interpretat de Dan SPĂTARU și Mirabela DAUER și proslăvea canalul Dunăre- Marea neagră, realizare a regimului CEAUȘESCU.
Cântecul M-am născut în România pe muzica lui Petr MIHĂESCU și versurile lui Harry NEGRIN a fosy interpretat de Cristian POPESCU vorbea despre mândria de a fi român.
Cântecul De vrei să ştii ce înseamnă român pe muzica lui Cornel FUGARU și pe versurile Dan V. DUMITRIU în interpretarea lui Dan SPĂTARU, așa cum zice titlul răspunde la întrebare.
Cântecul Voi cânta pentru mileniul III pe muzica lui Marius ȚEICU și versurile Eugen ROTARU a fost interpretat de Angela SIMILEA are exact acele elemente de propagandă care să-l facă să ia un premiu la Festivalul de la Mamaia din 1986.
Cu cât ne apropiem de anul 1989 muzica ușoară cunoaște acel nivel de schimbare cu accente forțate spre a impune modalități de creare a omului nou, dar totul s-a dovedit artificial și compozitorii și textierii și cântăreții care s-au înhămat la această căruță cu roți pătrate, în seama de 22 Decembrie 1989 s-au dat peste cap de trei ori și au devenit cei mai democrați oameni, cu principii creștine pure, de parcă nici usturoi nu mâncaseră și nici gura nu le puțea.
(15 februarie 2025)
No comments:
Post a Comment