Thursday, August 31, 2023

9 semne prin care să-ți dai seama că o sală de fitness-culturism întră în faliment

La români există ideea că afacerea merge de la sine și de aceea, în loc să se ocupe zi de zi de afacere, să o îmbunătățească și să se gândească la client, patronul român, după ce a pornit afacerea, face orice altceva decât să se ocupe de afacere și:
- își cumpără câine,
- joacă table la umbră,
- se plimbă în stațiuni exclusiviste,
- chefuiește cu prietenii,
- se dă mare față de vecini.
Procedând în acest fel, afacerea o ia la vale și clienții, mai ales la sălile de fitness-culturism unde se lucrează pe bază de abonament, trebuie să fie atenți pentru a nu ieși șifonați, adică să plătească abonamente și să nu beneficieze de ele că sala se închide pe motiv de faliment. Voi da câteva semne din care se vede că afacerea o ia iremediabil la vale, ca orice client să nu pice în plasa patronilor care vor să se salveze pe pielea clienților.
Semnul nr. 1: aparate defecte stau pe holul de la intrare fără a se ocupa cineva de ele.
Semnul nr. 2: personalul dă telefoane pentru reînnoirea de abonamente când cele vechi nu au expirat.
Semnul nr. 3: benzi multe sunt nefuncționale de multe zile și nimeni nu se ocupă de ele.
Semnul nr. 4: lipsesc consumabilele din ce în ce mai frecvent.
Semnul nr. 5: la vestiarul de bărbați face curat o femeie.
Semnul nr. 6: curățenia în sală și la vestiare este precară.
Semnul nr. 7: componentele uzate de la aparate nu sunt remediate.
Semnul nr. 8: personalul de la sală este rarefiat,
Semnul nr. 9: dușurile nu funcționează și nu sunt reparate.
Eu zic că sunt suficiente aceste semne să ne dăm seama că ceva este în neregulă cu sala de fitness-culturism și să fim foarte prudenți în a prelungi abonamentul, mai ales când ni se livrează niște himere drept avantaje, precum o lună în plus la abonament sau servicii care de fapt sunt de banalitate evidentă.


(01 septembrie 2023)

Competiții gen Mr. Olympia de peste tot

Acum, cine are doi lei în buzunar și vrea să facă patru, se pune pe treabă și organizează un concurs gen Mr. Olympia în care apar culturiști de top, dornici de a păși pe scena de concurs, căci viața culturistului este simplă, adică antrenamentul și competiția, căci performanța culturistului nu așteaptă olimpiade sau alte manifestări care au loc la intervale mari de timp.
Competițiile de culturism sunt acum atât de numeroase încât nu prea se mai înțelege mare lucru, din moment ce se produc cu cheltuiala participanților, iar premiile sunt de-a dreptul simbolice, ca să nu folosesc un alt termen ceva mai necolorat, dar mai apropiat de realitate. Dacă la competiția Mr. Olympia care se desfășoară anual în USA în anii 2017, 2018, 2019 2020, 2021, 2022 premiile a fost de 400.000$, am foarte mari dubii că pe bătrânul continent și cu atât mai puțin în spațiul mioritic marele câștigător pleacă cu un premiu mai mare de 40.000$ adică o zecime de cât câștigă învingătorul de la Las Vegas.
Gloria contează în spațiul mioritic și bucuria că la concursurile de acest fel vin culturiști de top, dar și foste glorii ale culturismului mondial, în cel mai bun caz câștigătorul Mr. Olympia din anul curent sau foști Mr. Olympia, așa cum s-a întâmplat la Cluj anul acesta când concursul a fost onorat de prezența lui Jay CUTLER, cel care a fost Mr. Olympia ultima dată în anul 2010 și care acum este la vârsta de 50 de ani și s-a prezentat într-o formă bună ca fost sportiv de mare performanță.
pentru culturiștii români acest tip de manifestare este un excelent prilej de a vedea unde a ajuns culturismul în lume și pentru a analiza diferențele, chiar dacă cel care a câștigat titlul la Cluj este Hidetada YAMAGIHI care la cei 50 de ani ai lui are un palmares interesant, dar care la concursul Mr. Olympia cel adevărat de la Las Vegas a avut cel mai bun rezultat în anul 2009 când a ocupat locul al IX-lea.

(31 august 2023)


Eu nu. cred în gena talentului

Știința nu a demonstrat că există o genă a talentului, genă care să se transmită din tată-n fiu sau din mamă-n fiu sau fiică, decă am mari rezerve că probabilitatea de a avea un fiu sau o fiică de același talent ca tăticvul sau ca mămica este mai mare ca 0,00000000000000000000001. De aceea eu tratez cu mari rezerve pe toți părinții care vin și cu o emfază vecină cu nesimțirea vin și-și prezintă odraslele ca fiind deosebit de talentate, ceea ce mă enervează teribil, mai ales atunci când se prezintă și arată acele odrasle puținătatea talentului lor, așa cum s-a văzut și la festivalul de la Mamaia 60, dar și la festivalul ENESCU. În afară de Johann STRAUSS tatăl și Johann STRAUSS fiu, deși și în cazul lor erau foarte mari diferențe, eu nu știu alte cazuri de talente gen tată și fiu, nu care s-ar fi transmis, ci pur și simplu au fost ca întâmplări.
Îmi aduc aminte un banc: se zice că un celebru istoric avea doi fii, care și ei au devenit istorici, dar nu de talia tăticuțului lor. Cineva a avut curiozitatea de ce acești fii nu se ridicau la nivelul tăticuțului lor. Atunci, tăticuțul, agasat de nenumăratele întrebări puse pe aceeași temă le-a răspuns că nu i-a făcut pe cei doi fii cu capul său de istoric genial. Așa și cu moștenirea talentului. Dacă s-ar concepe copilașii cu capul cu care gândește tatăl sau mama, șansa de a se transmite caracteristici intelectuale spre făt, ar fi zic eu, ceva mai mari. dar cum lucrurile stau cu totul altfel, probabilitatea scade dramatic în ceea ce privește moștenirea intelectuală a fătului în ceea ce privește preluarea de trăsături de la părinți. Probabil în viitor, când medicina va atinge noi culmi și se va reuși transferul de informație acumulată de la părinte la făt sau la copil, rezultatele vor fi gestionate altfel și vom vorbi despre transmiterea de inteligență pe căi nenaturale, iar geniile nu vor mai pieri în neant căci transplanutl de inimă va deveni o banalitate în raport cu transferul de informație acumulată de-a lungul vieții de la părinte spre făt. 
Până atunci, eu rămân rezervat și privesc cu multă suspiciune pe părinții care-și împing odraslele spre zonele unde ei au performant, cfrezând că odraslele lor le moștenesc atât calitățile, cât mai ales talentul.



(31 august 2023)

Cum aș vedea eu festivalul ENESCU

Deși nui mă întreabă nimeni, îmi dau și eu cu părerea.
Festivalul ENESCU l-aș vedea eu cu o durată de 8 zile. Să înceapă sâmbătă și să se încheie sâmbăta.
În fiecare seară aș vedea doar câte un spectacol, fie la Sala Palatului, fie la Ateneul Român.
La fiecare spectacol văd să se cânte cam 60% muzica lui George ENESCU.
Aș identifica pe cei mai buni interpreți și dirijori ai lumii, oricât ar cere ca onorariu și i-aș aduce aici.
În fiecare zi de festival, ar aș avea în spectacol pe cei mai buni din lume, oricât ar costa.
Spectacolele le-aș transmite la televizor.
N-aș permite acces la acest festival oricărei forme de șușe.Totul trebuie să fie de top în cadrul festivalului ENESCU. Artiștii români au la dispițiție 365 - 8 zile pentru a se manifesta ca artiști pe scenele din România, cu muzică fie din opera lui ENESCU, fie din opera muzicii universale. Cele 8 zile ale Festivalului ENESCU trebuie să fie cu totul altceva, nimic diluat, nimic fals, nimic absurd.


(31 august 2023) 

Șușa cu 100 de violencele de la Ateneul Român

Azj 31 august 2023, pe TVR Cultural, un nene vorbea despre cum s-a făcut fii-su violoncelist și cât de mândru a fost el că acesta a concertat pe scena Ateneului. Tot azi, îănc efcât să văd ce mai e pe la televizor, am revenit pe TVR Cultural pe la 7:30 și am nimerit într-un concert unde erau închesuiți pe scena mititică a Ateneului Român vreo 100 de violonceliști, care interpretau ei acolo în stilul lor oarece bucăți muzicale. Era ca la bâlci, deși sonorizarea din sala Ateneului este excepțională, dar cele 100 de instrumente, orice s-ar zic e, depășesc cu mult capacitatea de a fi dispuse ca lumea acolo și orice ureche își dă seama că ceva nu este în regulă.
Nu vreau să zic nimic altceva decât că mi-am adus aminte despre un film american despre regelevalsului vienez, unde era o orchestră cu mii și mii de instrumentiști și  zeci de dirijori, căci numai americani sunt în stare de așa ceva. Apoi, la deschiderea unei olimpiade tot în America, s-a făcut o demonstrație de zeci și zeci de piane. Deci ideea megalomană de a înghesui pe scena Ateneului 100 de violoniști nu este nici nouă, nici originală. Am recunoscut o bucată din Carmina Burana, bucată în care acum mulți, foarte mulți ani, un candidat la președinția României a intrat să glăsuiască la Sala Polivalentă că-și lansa candidatura la apă, cum zicem noi filosofii latini, cu oareșce succes.


(31 august 2023)

Wednesday, August 30, 2023

Lista cântăreților de muzică ușoară românească

 
Anca AGEMOLU
Dorin ANASTASIU
Luminița ANGHEL
Monica ANGHEL
Aurelian ANDREESCU
Trio ARMONIA
Doina BADEA
Ala BAIANOVA
dan BITTMAN
Florin BOGARDO
Laurențiu CAZAN
Anda CĂLUGĂDEANU
Elena CÂRSTEA
Ilinca CERBACEV
Corina CHIRIAC
Angela CIOCHINĂ
Sergiu CIOIU
Mihai CONSTANTINESCU
Cornel CONSTANTINIU
Gabriel COTABIȚĂ
Cătălin CRIȘAN
Adrian DAMINESCU
Sorina DAN
Mirabela DAUER
Gil DOBRICĂ
Luminița DOBRESCU
Florin DORIAN
Gabriel DOROBANȚU
Dida DRĂGAN
Constantin DRĂGHICI
Dorina DRĂGHICI
Silvia DUMITRESCU
Adrian ENACHE
Stela ENACHE
Marina FLOREA
Cornel FUGARU
Petre GEAMBAȘU
Trio GRIGORIU
Loredana GROZA
Daniela GYORFY
Rodion HODOVANSKI
Maria IANOLI
Luigi IONESCU
Daniel IORDĂCHIOAIE
Alexandru JULA
Eva KISS
Sanda LADOȘI
Surorile KOSAK
Mădălina MANOLE
Gigi MARGA
Lucky MARINESCU
Sorina MATEI
Ilie MICOLOV
Mihaela MIHAI
Cristi MINCULESCU
Horia MOCULESCU
Aida MOGA
Jean MOSCOPOL
George NICOLESCU
Nicolae NIȚESCU
Marian NISTOR
Alin NOREANU
Mălina OLINESCU
Olimpia PANCIU
Marcel PAVEL
Margareta PÂSLARU
Gică PETRESCU
Cristian POPESCU
Carmen RĂDULESCU
Adrian ROMCESCU
Mihaela RUNCEANU
Oana SÂRBU
Marina SCUPRA
paula SELING
Maria SEREEA
Angela SIMILEA
Dan SPĂTARU
Doina SPĂTARU
Tatiana STEPA
Nicu STOENESCU
Pompilia STOIAN
Laura STOICA
Ileana ȘIPOTEANU
Aurelian TEMIȘAN
Anca ȚURCAȘIU
Aura URZICEANU
Cristian VASILE
Marina VOICA

(30 august 2023)

Acum toată lumea este deșteaptă și are soluții geniale...

Cu excepția AUR, toate partidele parlamentare au fost la guvernare și și-au demonstrat nu calitățile, ci limitele și mai ales penuria de specialiști de înaltă calificare. Toți s-au lăudat cu profesioniștii de care dispun, dar când au venit la guvernare au adus agramați, pușcăriași, troglodiți, tâmpiți, puturoși și neisprăviți, ceea ce a produs nenumărate soluții mai mult decât mediocre, cu efecte dezastruoase pentru țară și pentru generațiile care vor veni.
Sunt oripilat să văd un nene fost premier care vine acum să-mi arate cât de deștept este el, cum le știe el pe toate, dar pe vremea în care era premier a dat numai soluții nu proaste, ci foarte proaste. Și acum soluțiile pe care le propune sunt doar un șir de aberații care nu trebuie luate în seamă doar pentru faptul că le spune el, care mi-a dovedit că habar niu are pe ce lume este.
Există la noi o zicere conform creia poporul are memoria scurtă și politicienii ar profita de acest defect al poporului și de aceea politicienii își permit să apară la intervale scurte după ce au primit șutul în c-u din partea alegătorilor sau a altor foruri care nu i-au mai suportat și să facă pe deștepții. Trebuie spus, că ipoteza cum că poporul are memorie scurtă este o ipoteză falsă și politicienii care trăiesc în minciună și se grănesc cu iluzii, cred că poporul a uitat că ei nu sunt în stare de nimic. Ei uită că există telecomandă și când apar pe ecran, poporul apasă pe butonul de la telecomandă și ei dispar de pe ecran, exact așa cum au dispărut și din viața politică, rămânând să trăncăsească pentru moderator și pentru ei înșiși.


(30 august 2023) 

Tuesday, August 29, 2023

Pe când o statuie ecvestră la o primărie?

Lucrurile trebuie să meargă mult mai departe, căci este loc de mult mai mare ridicol, de o și mai mare lipsă de responsabilitate, de  grandomanie dusă pe culmi mult mai înalte.
Vreau să văd o statuie ecvestră iar pe cal să se afle primarul localității X. Statuia să fie din marmură de Carrara fără niciun firișor gri în ea. Statuia să fie executată de un mare sculptor străin contemporan, plătit cu bani adevărați din PNRR. Mai vreau ca statuia să aibă un soclu și undeva la bază, cu ochii spre primar să se afle niște statui ceva mai mici ale lui Decebal, Ștefan cel Mare, Mihai Viteazul și Nicolae Ceaușescu. Aș mai vrea ca respectivii să aibă brațele ridicate arătând că-l slăvesc pe respectivul primar.
Primii pași au fost făcuți cu suvvse de către primarul din Caracal care s-a așezat în pictură alături de familia lui Constantin Brâncoveanu. Este în continuare loc de mai mult.



(30 august 2023)

Critici la adresa lui Klaus IOHANNIS

Ieri 29 august 2023, președintele Klaus IOHANNIS a fost la un spital unde sunt internați pompieri care au suferit arsuri la catastrofa de la stația GPL din Crevedia. Televiziunile au transmis de acolo și au început comentariile, mai ales critice la adresa președintelui Klaus IOHANNIS. 
De ce a mers Klaus IOHANNIS la spitalul acela?
De ce a făcut conferință de presă Klaus IOHANNIS în fața spitalului?
De ce nu a fost Klaus IOHANNIS la Crevedia?
De ce nu a avut Klaus IOHANNIS o reacție imediată?
De ce a blocat Klaus IOHANNIS accesul salvărilor?
De ce, de ce, de ce...
În presă, dacă faci ceva nu este bine.
În presă dacă nu faci ceva, nu este bine.
În presă, orice ai face, nu este bine.
Eu merg pe ideea că președintele are rolul lui, guvernul are rolul lui, primarul are rolul lui, ISU are rolul lui și nu este bine ca mai multe instituții să aibă același rol, căci atunci ar lăsa unul în seama celuilalt să facă ceea ce trebuie făcut. Acum s-a ajuns la masa critică și a venit momentul decontului la tot ceea ce nu s-a făcut în ultimii 33 de ani, de când avem convingerea că lucrurile se rezolvă de la sine, că merge și așa și că ne este permisă orice improvizație, fără ca un lucru rău să se producă din această cauză.
Ieri, televiziunile s-au năpustit la adresa lui Klaus IOHANNIS cu tot felul de critici, pentru că acesta se află către sfârșitul celui de al II-lea mandat și al III-lea mandat nu va exista. Criticile au fost asezonate cu ironii pe care oamenii nu le înțeleg, căci Klaus IOHANNIS este primul președinte al României care și-a jucat cu adevărat rolul de președinte, nefiind acel tătuc pe care românii îl știu venind din istorie, acel tătuc care știe să-și mângâie pe creștet supușii și care vine în mijlocul lor pentru a-i compătimi și pentru a mima durerea lor, dar și capacitatea de a le oferi sprijin la nevoie. Nefiind în tiparul clasic de tătuc, Klaus IOHANNIS a schimbat paradigma și televiziunilor nu le-a convenit acest lucru, pentru ratingul lor depindea foarte mult de acele acțiuni lacrimogene în care președintele era parte când făcea băi de mulțimi, când lua un copilaș în brațe, când intra în horă sau se pupa cu babe năcăjite. România ar fi trebuit să se modernizeze și Klaus IOHANNIS a făcut primii pași în acest sens, dar oamenii au rămas tot în feudalismul acela gri închis al arderilor pe rug, al schingiuirilor și al obscurantismului aducător de rating  în televiziunile unde știința este la periferie, căci oamenii instruiți nu le sunt necesari lor.




(30 august 2023)

În Ro nu există management

Managementul presupune:
-  planificarea acțiunii,
- alocarea resurselor,
- stabilirea responsabilităților,
- execuție de operații,
- verificarea calității,
- asumarea sarcinilor,
- recompensarea valorii.
În management ortogonalitatea este esențială, adică nu există doi oameni care să facă același lucru. Nu există activități pentru care să nu răspundă nimeni nici de termene, nici de resurse, nici de calitate. În management există executanți și șefi. Numărul executanților este mai mare decât cel al șefilor, nu ca la noi cinci cu mapa, doi cu sapa. Șefii au rolul lor, executanții au rolurile lor și nu se confundă unele roluri de la șefi, cu roluri de la exsecutanți. Până nu se va face delimitarea clară a șefilor de executanți, astfel încât șeful să fie recunoscut de șef de către executanți, lucrurile vor fi amestecate și niciodată rezultatele nu vor fi cele la care lumea se așteaptă.
Fac afirmația că în Ro nu există management. dacă ar fi existat management la toate nivelurile, n-am mai fi asistat la bâiguielile penibile ale diferiților indivizi care se perindă pe la televiziuni. Unii spun că nu au atribuții, alții spun că nu au competențe, alții spun că nu sunt abilitați. este de râsul curcilor. Fiecare dintre noi are o fișă a postului și acolo stă scdris cu claritate ceea ce avem de făcut, ce responsabilități clare avem și ce nu trebuie să facem. Atât timp cât fișa postului este vagă, desigur, sunt create condiții pentru a ridica din umeri și de a arăta cu degetul spre o altă direcție.
Există instructaje de tot felul.
Există calificări de tot felul.
Există certificări care mai de care.
Toate sunt destinate a crea cadrul derulării de activități corecte, de calitate și în siguranță.
Lipsesc multe elemente legate de conștiința profesională, de onoarea de a fi profesionist sau executant și aceste carențe au golit de conținut managementul real, noi acum plasându-ne într-o zonă obscură a primitivismului dus la extrem, în care toți se pricep la toate și la nimic și nimeni nu-și asumă nicio responsabilitate. Acum lumea vorbește de Legea Anastasia și specifică de închisoarea cu executare. Așa ceva trebuia specificat în clar în toate legile care oferă oamenilor șanse de evoluție, dar care trebuie să dea și obligații, responsabilități, recompense și mai ales sancțiuni.


(30 august 2023)

Cât de competente sunt organele competente?

Nouă ne place la nebunie să ne ascundem după vorbe pompoase, care nu spun nimic, dar care lasă o undă de mister, când în realitate lucrurile sunt extrem de simple. 
Îmi spunea un. prieten care a lucrat în Algeria pe vremea lui CEAUȘESCU despre atitudinea localnicilor când apărea poliția. Localnicii, când apărea poliția, se trânteau la pământ și stăteau automat cu mâinile la ceafă. La cea mai mică mișcare, cei așezați pe burtă riscau să fie împușcați. Și în USA șoferii care sunt opriți de poliție stau cu mâinile pe volan și la orice gest, riscă să fie împușcați. Există proceduri foarte clare pe care le știu și polițiștii, dar le știu și mai bine cetățenii, astfel încât fiecare știe ce are de făcut. În momentul în care lucrurile sunt neclare și apar elemente ciudate, bizare, inimaginabile, nedefinite, neprincipiale, private, flexibile, arbitrare, miraculoase sau interpretabile, mai concret corupție, este clar ca bună ziua că nu mai există loc nici pentru proceduri, nici pentru reguli și nici pentru principii, ci pentru telefoane, pentru mesaje, pentru interpretări, pentru încălcarea legii, pentru sucrt-circuitarea traseelor decizionale și pentru apariția abuzurilor de toate felurile.
Se vorbește despre organele competente. Un organ pentru a fi competent trebuie să aibe:
- personal instruit,
- regulamente clare,
- proceduri complete,
- evaluări periodice,
- criterii de adimitere,
- oameni de onoare,
- responsabilități definite,
- matricea rolurilor,
- eficiență dovedită.
Orice altă abordare, ne duce cu gândul că se aruncă doar vorbe în vânt și rezultatele sunt dintre cele mai slabe, efectele sunt aproape de catastrofe și mirările depășesc nu cu mult complicitățile, deși toată lumea ridică din umeri. Acum, după ce se produc lucruirle nefericite, apar vitejii de după război și toată lumea este deșteaptă, are soluții, dă sfaturi și mai ales cere tragerea la răspundere a celor care au greșit, fără să se întrebe o clipă care a fost rolul fiecăruia în ajungerea la stadiul acesta, căci fiecare rotiță din angrenaj are rolul ei și nimeni nu are dreptul să se erijeze în persoana imaculată care vine să joace rolul justițiarului. Așa că, s-o lăsăm mai moale cu frazele sforăitoare legate de organele competente, căci competența acelor organe o dau oamenii care acționează acolo, o dăm noi, care ar cam trebui să ne dorim aplicarea principiilor și onoarei în toate grădinile, deci și în grădina noastră, ceea ce nu ne prea convine.


(29 august 2023)

Tehnici și metode moderne prin care artiștii se prostituează

Dintotdeauna au existat artiști care s-au prostituat fără ca cineva să le ceară explicit acest lucru. Prostituarea artiștilor nu se face la întâmplare, ci există tehnici și metode, unele mai moderne decât altele, prin care artiștii practică prostituția intelectuală, zic ei, prostituție pur și simplu, zic eu. Voi lua rând pe rând modalitățile prin care artiștii exersează cea mai veche meserie din lume și nu gratis.
Prostituția prin scrierea de versuri prin care așa-zișii poeți ridică în slăvi pe puternicii zile, înzestrându-i cu calități pe care aceștia nici nu le au și nici nu și le doresc, pentru că pur și simplu, nu sunt interesați de ele, din moment ce ei se află în fruntea bucatelor și sunt conștienți de adevărata lor valoare, care de fapt este la limita spre zero, lucru care nui deranjează, ci-i amuză.
Prostituția prin scrierea de cântece dedicate puternicilor zilei, unde compozitorii se screm să facă melodii ușor de reținut, iar textierii se luptă să potrivească vorbe care să ridice în slăvi pe respectivii, ca și cum cineva ar crede că așa stau lucrurile, deși atât compozitorii, cât și textierii conștientizează că totul este fals grosolan, dar se ascund în spatele unor argumente aiuritoare când este vorba de bani mulți.
Prostituția prin prezentarea în pictură ca personaje care preiau momente glorioase din istorie, a unor puternici ai zilei, realizând transfer de notorietate prin alăturarea lor în compania unor domnitori vestiți, a unor regi sau a unor personaje legendare. Postarea în fresce, în tapițerii sau în grupuri statuare a chipurilor unor puternici ai zilei în companii selecte, evidențiază cu claritate, fără putință de tăgadă minusurile din caracterele celor prezenți în așa-zisele opere de artă.

Istoria artei românești este bântuită de nenumărate exemple de exersare de către artiști, unii mai mari, alții mai mici a prostituției pentru câțiva arginți, deși foamea este mare și la ora actuală, artiștilor le este cu mult mai convenabil să se afle în jurul puternicilor zilei, pentru avantajele pe care acești puternici le acordă sub forma unor firimituri aruncate cu dispreț spre artiști de la mesele lor îmbelșugate. Au existat primari care și-au făcut busturi. Au existat președinți de stat care au apărut în tapițerii, au existat fii de primari care au apărut în tablouri, dar toți erau în compania unor domnitori vestiți. Nu trebuie uitat ansamblul de busturi în care un nene stătea într-un cerc, iar pe margine erau busturile celor mai imp=ortanți bărbați de stat ai noștri din istoria de peste două mii de ani.

(29 august 2023)

Monday, August 28, 2023

Zeama de varză de la festivalul George ENESCU

Festivalul George ENESCU 2023 a început în data de 27 august 2023 și se încheie în data de 24 septembrie 2023, deci are o durată de 28 de zile, ceea ce mi se pare mult prea mult, căci diluarea aceasta nu face decât să se aloce bani puțini pe un eveniment și automat să scadă calitatea actului artistic, din moment ce nu vin să performeze în festival cele mai mari nume aflate pe marile scene de concerte și de spectacole ale lumii, care să fie antamate cu doi sau trei ani înainte și ale căror onorarii să fie substanțiale.
Vine să cânte o soprană rusoaică (rusoaică zic?), soprană de 36 de ani care nu a ajuns să cânte la Metropolitan sau la Scala. mai vine o altă soprană rusoaică Olga PERETYATKO, tot rusoaică zic, celebră, dar rusoaică. La organizatori nu s-a auzit de războiul Rusiei cu Ucraina și de restricțiile impuse Rusiei.
Cine are curiozitatea să urmărească programul și să intre pe Internet, se va minuna cum se scurg bănuții alocați festivalului pe chestii care nu depășesc stadiul de șușe.


(28 august 2023)

Misterul din jurul festivalului George ENESCU

Reclamele de la TVR legate de festivalul George ENESCU sunt atât de proaste încât mă apucă jalea. Din ele nu afli mai nimic. Nu se știe care este programul fiecărei zile. Nu se știe ora. Nu se știe sala. Nu se știe ce se transmite. Am aflat doar că va dirija Cristian MĂCELARU. În online sunt tot felul de porcării că te apucă plânsul. În opinia mea, festivalul George ENESCU este o manifestare din bani publici și cum nu are caracter comercial, este normal ca toate concertele să fie transmise la televizor, ca poporul din toată țara să urmărească spectacolele, mai ales dacă este vorba de manifestări artistice de calitate. Ceea ce se întâmplă acum este jalnic și abia acum am explicația de ce marele George ENESCU nu și-a dorit colaborarea cu regimul comunist, căci abordările de azi sunt tot abordări comuniste. În loc să fie concertele pe platforme libere, fără plată, organizatorii au ales cea mai proastă cale de a arăta că fac și ei ceva, adică nimic. Pentru tot ce se întâmplă le acord nota 2(doi). 

Îmi aduc aminte că acum mulți ani am cumpărat un abonament și am primit o cărticică cu multe nume extraordinare, dar în serile cu pricina apăreau niște surogate și niște personaje expirate, pentru care organizatorii plătiseră sume derizorii. Nu fac afirmații, dar trebuie cineva să se ocupe și de această manifestare culturală, căci misterul in jurul ei nu-mi miroase a bine. Când scriu aceste rânduri ascult la cască Rapsodia Română nr. 1 selectată dintr-o multitudine de variante de interpretări, ca să mă bucur și eu și să uit că niște fraieri se screm să facă managementul unui festival, fără să reușească pentru că sunt așa cum am zis că sunt și altfel nu au cum să fie. 

Acum l-au băgat la înaintare pe Cristian MĂCELARU, marele dirijor român, pentru ca în planurile 3, 4 și 5, șmecherii să-și facă mendrele, căci banul e ochiul dracului și marile averi din bani de la buget nu se fac decât de acolo și ridicând din umeri la o adică.



(28 august 2023)

Bubele festivalului de muzică ușoară Mamaia 60

Prima bubă pornește de la denumirea festivalului, de Mamaia 60. Peste tot în lume, numărul care este asociat unei manifestări, festival, congres, reuniune, ediție, vizează aparițiile, manifestările. Se știe că festivalul de muzică ușoară de la mamaia a început în anul 1963, dar după 1989 nu s-a mai ținut an de an, deci dacă se numără cu adevărat edițiile în care s-a ținut acest festival sunt undeva în jur de 50 de ediții. Dacă aveau să urmeze logica lucrurilor, ar fi trebui să se zică a 53-a ediție a festivalului de muzică ușoară de la Mamaia, dacă acum se organiza a 53-a ediție, căci după numărătoare ar fi rezultat, să zicem că au fost deja 52 de ediții.

A doua bubă este legată de concept. Se știe că de la prima ediție  din 1963 au trecut 60 de ani și dacă se caută în arhive, probabil dintre organizatori și dintre concurenți, acum sunt persoane trecute cu mult de 80 de ani sau mai precis de 90 de ani, deci este extrem de dificil să iei în considerare ca aceștia să vină și să performeze fără dificultăți pe scena festivalului. Acum există nenumărate formule de a evita situațiile neconvenabile și totuși de a aduce parfumul vremurilor trecute pe scena festivalului, acum în anul de grație 2023. De aceea, mi s-a părut nepotrivit că nu s-a găsit formula de a identifica pe artiștii care au performat, în vremurile de demult, căci așa se zice acum, pe scena de la Mamaia și de a-i readuce în atenția publicului într-o formulă care să fie convenabilă pentru toată lumea.

A treia bubă pe care eu o găsesc impardonabilă este caracterul de șușe al acestei ediții care s-a dorit jubiliară, prin includerea în program a unor soliști care nu s-au ridicat la înălțimea și la exigențele impuse de un asemenea festival. Nu vreau să dau eu aici nume, dar au fost soliști care s-au acoperit de penibil, care nu aveau ce căuta pe acestă scenă, pentru că nu-i recomanda absolut nimic, decât probabil pilele și relațiile pe care le au în televiziune, căci despre valoare nici nu are cum să fie vorba.

A patra bubă a festivalului a fost aceea a caracterului neomogen și al disproporțiilor legate de caracterizările cântăreților care toți erau măreți, sublimi, excepționali, nemaipomeniți, dar care totuși ocupă locuri extrem de diferite într-o ierarhie a valorilor, ierarhie dată cumva după niște criterii pe care dacă chiar le-am dori implementate ar defini momentul adevărului de care noi avem atât de multă nevoie.

A cincea bubă se referă la trăncăneala fără rost a interpreților fie înainte de a începe să cânte, fie după ce au cântat, de parcă ar fi interesat pe cineva ceea ce au delirat ei acolo.

A șasea bubă se referă la orchestra care avea sonorizări de bâlci cu prea multe alămuri stridente și cu bucăți muzicale alese neinspirat, căci eu aș fi preferat niște refrene din muzica ușoară pe care le-au fredonat părinții și bunicii mei fără nicio dificultate.

A șaptea bubă este bugetul penibil. Trebuie băgați bani adevărați în acest festival ca recitalurile să fie recitaluri, ca soliștii care cântă să fie soliști profesioniști, nu amatori și dorința de a cânta pe scena de la Mamaia să fie cu adevărat un reper, nu om obligație.

A opta bubă este puderia de reclame care au întrerupt criminal prestațiile unor soliști, ceea ce a dovedint că managementul festivalului a fost unul de c-c-t.

Este clar că ediția a Mamaia 61 trebuie să arate altfel, căci la șișe nu plătește nimeni bilet.


(28 august 2023)


Sunday, August 27, 2023

Festivalul de muzică ușoară Mamaia 2023 - ziua 3 (în timp real)

A treia seară și ultima a Festivalului de muzică ușoară Mamaia 60 a început sub semnul amintirilor frumoase a ceea ce a însemnat acest festival pentru viața culturală destul de ternă a țării noastre, atât înainte de 1989 când vina era pusă în cârca sistemului bolșevic românesc, cât și după acest an, datorită incapacității de a depăși comportamentul provincial și pizmos al celor ce diriguiesc domeniul muzical.
Liana STANCIU  cu o rochie voluminoasă strânsă bizar în dreapta sub talie gen draperie de castel medieval și Aurelian TEMIȘAN cu un costum mov și un papion disproporționat, ca prezentatori încearcă ei să fie prezentatori, dar nu depășesc stadiul de gazde oarecare, cu aer vetust de misterioși, când lumea știe programul de desfășurare al serii până la cele mai mici detalii și de aceea nu înțeleg de ce se screm ei să țină ascuns numele celui ce va evolua, împroșcând tot felul de detalii nesemnificative despre respectivul, până a-i pronunța numele, ceea ce pe mine mă enervează teribil, mai ales că numele anunțate sunt de aici din spațiul cel mioritic.
Orchestra scârțâie ceva indefinit. E prezentat dirijorul Daniel JINGA, care dacă ar fi ales ceva cunoscut era și mai bine.
Prezentatorii trăncănesc platitudini. Este prezentată în festival Gabriela ATANASOV despre care n-am auzit în ultimele șase luni chiar nimic. Și ea vorbește, ceea ce pentru un cântăreț nu e potrivit. Cântărețul să cânte. Cântă Așa începe dragostea al lui Lucky MARINESCU. Rochia ei este mai interesantă decât vocea, care nu are nimic special, iar dacă o compar cu Lucky MARINESCU, mă apucă jalea. Îi dau nota 3(trei). A spus că e prima dată când cântă cu orchestra. O fi cântat în baie sărăcuța de ea.
Este prezentat Calin GOIA, cel care a făcut rahatul praf la EUROVISION. Și el vorbește în loc să cânte. Cântă piesa Declarație de dragoste, câștigătoare în anul 2001 la Festivalul de la Mamaia. Orchestra sună oribil. Mă întreb ce caută acest GOIA pe scenă, dar dacă așa au vrut organizatorii, asta este. Îi acord nota 3(trei). Seara aceasta a început foarte prost.
Reclame stupide, enervante, grotești.
Este prezentat Sergiu CIOIU, cel cunoscut prin cântecul Vântule. Arată foarte bine pentru cei 82 de ani ai lui, comparat cu alții care au urcat pe scenă zilele trecute și nu au arătat la fel de bine. Faptul că a trăit în Canada de foarte mulți ani și-a spus cuvântul. Cântă Unde ați găsit tinerețea mea cu talentul lui de actor așa cum îl știu eu pe când era foarte tânăr. A recitat versuri ale lui Alexandru MANDY. A cântat un cântec dedicat Mariei TĂNASE cu o dicție impecabilă. La 19:33 Sergiu CIOIU a cântat cântecul Vântul care l-a consacrat. Am închis ochii și este aceeași interpretare ca acum multe zeci de ani. Lui CIOIU îi dau nota 10(zece) pentru interpretare, pentru prezență și pentru acuratețea vocii pe care am recunoscut-o ca fiind cea de acum multe zeci de ani.
Este invitată Silvia DUMITRESCU care se cântă Și mama-mi spune. Eu am imaginea ei de la un recital la Cerbul de aur, când era pe patine cu rotile, dar nu i-am reținut cântecele, că erau undeva spre jazz și mie jazzul mioritic nu prea-mi spune nimic în afară de ceea ce cânta Aura URZICEANU. Îi dau nota 6(șase). La ceea ce zice că este, mă așteptam la alte performanțe vocale. A cântat cântecul În amurg al lui Aurel GIROVEANU. Eu știu alte interpretări cu mult mai spectaculoase. A cântat apoi piesa Nu-mi pare rău de Marius ȚEICU. La cei 64 de ani ai ei cântă foarte bine. Nu am explicație de ce solistele își conservă mai bine vocile decât soliștii. Nu e exclus ca băutura să le facă rău bărbaților sau alte elemente de dezordine. A mai cântat ceva neinteresant. Dacă i s-a oferit ocazia să aibă un minirecital, trebuia și ea să aleagă ceva ca să rămână în mintea noastră pe termen lung. Ori, cântând o aiureală, a trecut neobservată. Mai bine tăcea. Cântecul e Sperând pe mai târziu. Cine mama naibii știe așa ceva să cânte cu ea și să bată din palme?
Se acordă un premiu pentru întreaga carieră lui Corina CHIRIAC. A vorbit despre Angela SIMILEA și Mirabela DAUER la superlativ. Cântă Inima ta și apare Horia MOCULESCU de 86 de ani care cântă la pian, ca în vremurile bune ale lui de debut. Corina CHIRIAC. e sprintenă și MOCULESCU cântă cu ea. E un moment unic. MOCULESCU vorbește frumos. La cei 73 de ani ai ei Corina CHIRIAC este de un dinamism excelent și are voce pe care o conservă bine. I se acordă premiul de excelență lui Horia MOCULESCU. Aduc mulțumiri orchestrei, tehnicienilor și publicului. MIKI ex-Kpital cântă Păi de ce. E îmbtrăcată într-o rochie de dansatoare spaniolă. A cântat De-ai fi tu salcie la mal și mi-a adus aminte de Mihaela MIHAI, inegalabila Mihaela MIHAI care a cântat acest cântec într-o manieră inconfundabilă. A fost acompaniată la pian de Horia MOCULESCU. Lui MIKI ex-Kpital îi dau nota 7(șapte cu minus). A cântat cântecul Corinei CHIRIAC păi de ce și publicul a apreciat.
Spectacolul a fost întrerupt de reclame despre care nu mai spun nimic să nu mă enervez.
A apărut o tipă despre care nu știu nimic. Nici o supervedetă gen Celine DION nu ar fi avut o introducere așa de fără prezentare. A apărut un text care anunțat-o pe Cristina VASIU că va cânta Dor de tine. Îi dau nota 6(șase), cântă prea liniar. I se văd sfârcurile de la țâțe prin rochie, ceea ce n-ar fi trebuit că e totuși un festival de muzică ușoară nu de cabaret.
Este anunțată Ana Maria ROȘU care cântă melodia Un actor grăbit a Laurei STOICA. Îi dau nota 5(cinci), mai are mult de lucru la dramatism și la gravitatea vocii.
Vlad NICOLICI cântă Copacul al lui Jolt KERESTELY cu versuri de Ovidiu DUMITRU, pe care îl cânta pe vremuri Aurelian ANDREESCU. Îi acord nota 9(nouă).
A intrat în scenă LOREDANA cu rochița și cu funda în păr cu care a cântat și acum multe decenii în urmă cântecul Mă întreb, dragă. E parcă neschimbată, căci ea știe să se păstreze, mai ales la voce, de 37 de ani când a câștigat trofeul. A cântat Ce va fi cu iubirea mea foarte frumos, cu dicție și îngrijit, cum numai ea o face din respect față de public. LOREDANA a spus ceva despre cutremurul din 1986.
Prezentatorii vorbesc aiurea.
Prezintă trupa HARA, despre care n-am auzit nimic în ultimii trei ani. Deci pentru mine sunt prime audiții și nu mă pronunț din start. Vreau să văd versuri, ritmuri, rezistență. Au cântat melodia Nostalgie. Apoi au interpretat ceva cu rădăcini folclorice și Balada lui Ciprian PORUMBESCU. După aceea au început un cântec în limba romanes. Le dau nota 5(cinci). La o nuntă în mahala erau buni, dar pe scena unui festival este prea mult, căci saltul este prera mare în raport cu ceea ce au făcut în intervalul 2000 - 2023.
A băgat capul în poză Mona NICOLICI. Mie nu-mi plac părinții care vin și țin copiii de mână, copii de 30 de ani sau în jur de 30 de ani. Pe mine mă enervează când părinții își împing copiii majori și vaccinați, să se realizeze. Vlad nu avea nevoie de o astfel de abordare.
Se vrea ca festivalul să fie un fel de San Remo, dar Liana STANCIU a intrat peste omul politic cu obrăznicia care o caracterizează.
Este prezentată formația VOLTAJ, care la EUROVISION de acum câțiva ani, mai exact din 2015,  a fost de un penibil absolut ocupând locul 15 din 27 de participanți cu 35 de puncte, câștigătorul primind 365 puncte. Nu-mi place deloc această formație, căci nu are ceva special, căci am senzația că toate cântecele lor au ceva în comun, așa cum toate romanele lui Marin PREDA parcă ar fi Moromeții. Formația VOLTAJ are o evoluiție de 6(șase) fiind peste solist. Au cântat multe cântece și au solicitat publicul. Era interesant la cântecul Un ăic, pic, pic dar și un cânte ceva cu bengos și cu fraierii care stau jos. Ritmul este cel cunoscut la VOLTAJ. Au cântat și Doar pentru ea. Au mai cântat cu publicul și alte cântece. Au încheiat cu piesa aceea cu 20 de ani, fără griji și fără bani, piesă pe care o așteptam cu nerăbdare, verificându-mă că e piesa lui VOLTAJ. Prezentatorii au spus banalități despre revederea de la anul, pe care eu nu mi-o doresc tot ca șușa din acest an.
La 23:05 prezentatorii vorbesc vorbe. Liana STANCIU are o toaletă de bucătăreasă. Folosește prea des cuvântul magie. O anunță pe LOREDANA  & Agurida Band. Ea e vedeta festivalului, un model clasic de vedetă cu o intrarea pe măsură. Cântă Bună seara iubite, care îmi amintește de Ion CARAMITRU. LOREDANA are voce și acest lucru se vede, iar formația care o acompaniază e de nota 10(zece). Toate piesele sunt foarte dinamice și LOREDANA le face față la cei 53 de ani ai ei. Am scris vârsta la artiștii care au evoluat la  Mamaia în 2023, căci există foarte mari diferențe de uzură și de performanță. Cântă un cântec Zăpada palmei tale muzica de Adrian ENESCU. Cântă un cântec cu Horia MOCULESCU acum la 23:23. MOCULESCU și LOREDANA cântă împreună un cântec Strada speranței de Vasile VESELOVSCHI. Le dau nota 10(zece). LOREDANA sărută condurul maestrului.
După niște cântece din repertoriul propriu, LOREDANA a făcut un tur de forță folcloric, cântând excelent cântece ale unor mari ariști, în stilul propriu, împreună ci formația Agurida. A jucat, a cântat și nu se simte nimic pierdut în glasul ei, căci a cântat fără pauze. Este la apogeul carierei ei. Îi dau lui LOREDANA nota 10(zece) căci dovedește că e în stare să țină în mână publicul și să cânte doar muzică săltăreață, la 23:53.
Cântă acum Bella ciao și un cântec din filmul Șatra. Concluzionez: LOREDANA is the best!
Încheie spectacolul cu același cântec cu care a început, cu Bună seara iubite, cântec care îmi readuce în amintire imagini speciale din trecutul apropiat al anului 1990.
Apreciez că LOREDANA a ținut un spectacol și acum la 00:16 încă mai este în vervă, așa cum i-am văzut eu pe Elton JOHN și pe STING la San Francisco acum foarte mulți ani, cântând fără pauză cel puțin 90 de minute. Așa se vede clasa, fără artificii precum playback, cum se întâmplă la tot felul de pseudo-cântăreți dâmbovițeni sau mioritici de doi bani.
Încheierea festivalului a meritat-o pe LOREDANA ca simbol. Ea a îngenunchiat în fața publicului. Se face o horă prelucrare pe melodia Trandafir de la Moldova. La 00:29 s-a încheiat recitalul LOREDANEI și s-a pus punct festivalului Mamaia 60.
Voi face o analiză detaliată a acestui festival căc i a fost extrem de inegal, deci nu a scăpat de calificativul șușe, deși a avut câteva momente memorabile, dar dacă într-o oală de ciorbă pui o lingură de c-c-t, totul c-c-t se numește, zice un proverb machedonesc.






(27 august 2023)













#REZIST: corupția ucide!

Să nu-mi spună mie nimeni că nu despre corupție este vorba atunci când vorbim despre catastrofa de la stația GPL de la Crevedia. Din motive de corupție nu s-a pus lacătul cu sigiliu pe poarta de acces a unității GPL. Pe motive de corupție s-a continuat aprovizionarea cu materie primă a unității. Pe motive de corupție s-a înregistrat profit acolo unde unitatea nu trebuia să aibă activitate. Unii invocă lipsa de comunicare între instituții. Lipsa de comunicare este rezultatul corupției, căci comunicarea este prima chestiune a cinstei și onoarei, două caracteristici de bază, care nu au nicio tangență cu corupția.
Toată lumea ridică din umeri și se face că nu are atribuții sau putere de a rezolva problemele. Nu este adevărat. În momentul în care un organ al statului spune un nu hotărât, se trece la acțiune și nu există nicio cale de a continua până la remedierea răului, ca același organ al statului să spună da. Ideea că cineva a spus nu și totuși s-a trecut peste această decizie, evidențiază că au funcționat acolo persoane corupte, care au închis ochii la nereguli și rezultatul s-a văzut.
La Crevedia corupția a funcționat pe toate planurile, căci toți cei care au închis ochii la neregulile din stația GPL nu au făcut-o dezinteresat, ci primind exact ceea ce meritau pentru a închide ochii. Nimeni nu are cum să invoce inocența în abordarea problemelor, orice poziție ar avea, în afara încălcării sarcinilor de servici, a obținerii de mici avantaje în mod repetat, pentru a nu observa marile nereguli, în ideea că cel ce nu vede este o rotiță mult prea mică dintr-un mare angrenaj. La Crevedia s-a manifestat un lung lanț de nereguli, care s-a concretizat prin nenumărate acte de corupție la nivel local și nu numai, iar rezultatul final a fost catastrofa din  26 august 2023 cu cele patru explozii îngrozitoare. Corupția a ucis.



(27 august 2023)

S-a mai spart un buboi

Trebuie să recunoaștem că în țărișoara noastră scumpă și dragă există nenumărate buboaie care așteaptă să se spargă în orice clipă. Mă refer aici al:
- poduri aflate în paragină, dar utilizate,
- școli care funcționează fără avize,
- clădiri cu bulină roșie,
- instalații electrice improvizate,
- baraje uzate gata să plesnească,
- turnuri cu fundații șubrezite,
- clădiri noi construite anapoda,
- căi ferate cu garanția depășită,
- sisteme de canalizare greșite,
- dar și multe, foarte multe altele.
Ceea ce s-a întâmplat la Crevedia cu cisternele pline de GPL este doar unul din buboaiele care s-a spart și a împroșcat puroiul delăsării, neglijenței, lăcomiei și superficialității unui sistem care nu mai trebuie să continue așa în niciun caz. Cu nenumărați inși plătiți să se ocupe de bunul mers al lucrurilor, dar care se ocupă de tăiat frunză la câini, cu un grad de nepăsare nepermis de mare, lucrurile evoluează din rău în mai rău, încât prioritatea numărul unu pentru România este creșterea gradului de siguranță al cetățeanului prin investirea unor sume considerabile pentru a aduce toate construcțiile la nivelul de funcționare în condiții normale, având toate avizele ISU, astfel încât să nu mai existe nicio construcție în care oamenii să nu se afle în siguranță deplină pe motive chiar de provizorat în ceea ce privește aceste avize.
este foarte ușor să constatăm că unitatea X nu îndeplinește condițiile de siguranță în funcționare. Este și mai ușor să fie suspendată sau închisă acea unitate X, dar nu aceasta este soluția, căci dacă ne punem pe a închide, trebuie închise toate școlile, liceele și universitățile care funcționează fără avize ISU, trebuie închise toate magazinele, fabricile, care nu au avize ISU. Trebuie golite toate lacurile de acumulare și conductele, trebuie întreruptă activitatea la instalațiile asupra cărora nu s-au efectuat lucrări de mentenanță, deci să rămână în funcțiune doar acele entități care au toate avizele ISU de funcționare și se va vedea că se închide economia și oamenii vor trebui să locuiască în peșteri și să se hrănească cu fân. Schimbarea de atitudine se impune și de azi, cu inteligență și perseverență, trebuie dirijați bani, dar trebuie ca și oamenii să facă muncă voluntară pentru a schimba totul în țară, astfel încât oriunde ne întoarcem privirea să găsim numai entități care îndeplinesc toate condițiile de siguranță cerute de ISU pentru a funcționa. Orice abordare nu duce la nimic și azi, dar și peste zece ani sau peste cincizeci de ani vom privi neputincioși cum se produc catastrofe lângă noi fie din neglijență, fie din folosirea accidentală a unor instalații uzate, fie din uzura excesivă a unor elemente de bază care susțin construcțiile.

(27 august 2023)

Saturday, August 26, 2023

Festivalul de muzică ușoară Mamaia 2023 - ziua 2 (în timp real)

Liana STANCIU,  cu o ținută penibilă, oribilă zice o doamnă, cu negru și albastru şi Aurelian TEMIȘAN au început prezentarea celei de a doua seri a Festivalului și se laudă unii pe alții. Orchestra e dirijată de Daniel JINGA. Prezentatorii au un vocabular limitat. Vorbesc despre generații. Par misterioși, dar e o abordare ieftină.
JAZZY Jo, deschide a doua seară. Este o voce oarecare, căci melodia pe care o cântă Spune a lui Florin BOGARDO a avut o interpretare originală superbă, parcă a Evei KISS și a lui Monica ANGHEL. Nota acordată este 5(cinci cu minus). Nu am explicație de ce s-a aventurat să cânte acea melodie, când în miontea noastră tiparele sunt altele și sunt greu de depășit. Orchestra sună groaznic.
Prezentatorii o laudă pe Anca ȚURCAȘIU, care apare  cu o rochie aurie și cântă Un albastru infinit, dar e așa de departe de ceea ce cânta Angela SIMILEA încât mă apucă plânsul. Săraca de ea inexpresivă. Cine mama naibii a pus-o pe biata ȚURCAȘIU, deși are bustul generos,  să se dea în stambă cu caricatura aceasta de interpretare, nu am răspuns, dar viața merge mai departe. Orchestra sună exact ca la bâlci, asurzitor, fără nuanțe și se mai cheamă că este și orchestră simfonică. Nota este 5(cinci).
TVR 2 nu se desminte cu o reclamă de cacao cu suplimente, URIMIL FORTE MAX, cu bere CORONA, BURRBERY, farmacia CATENA, CELADRIN, Lays...
Prezentatorii fac o glumă aiurea cu furatul mirelui.
Ei o prezintă pe Corina CHIRIAC cu palmaresul foarte bogat. Corina CHIRIAC apare cu o rochie vaporoasă. Se adresează prezentatorilor cu măi, copii. Ea cântă câteva șlagăre precum Inimă nu fii de piatră, Opriți timpul, Îți mulțumesc, Ce mică-i vacanța mare și Strada speranței.
Corina CHIRIAC are o voce puternică, dar azi nu este în mare formă, deși eu am ascultat-o și în alte zile mai bune. Timbrul ei este inconfundabil și dicția i-a rămas nealterată. Trecerea timpului a șters din strălucirea vocii lui Corina CHIRIAC. Publicul cântă dar nu prea cu artista. Corina CHIRIAC a cântat cu prezentatorii. Se vede experiența artistei, care este printre puținele artiste ale generației sale încă prezentă pe scenă în recitaluri.
Din nou TVR 2 se dă în stambă cu reclamele cu LIDL, CATENA - Ginexis, Disney+, actul sexual cu violul, Festivalul ENESCU.
Se acordă un premiu lui Ionel TUDOR de către centrul cultural BURADA prin Laura STROIE. Toți amână devoalarea numelui, ca un mod ieftin de a capta atenția. El vorbește despre familie și zice niște lucruri citindu-le de pe o foaie. Pe hârtie sunt niște nume legate de o inițiativă de proiect pentru festivalul Mamaia 60. Cineva le-a tras preșul de sub picioare și au făcut festivalul acesta caricatural de sus până jos. Sunt nume din muzica ușoară cunoscute, artiști care sunt activi. Au fost date niște secvențe de muzică ușoară de demult din tezaurul TVR.
Corina CHIRIAC a vorbit despre Dan SPĂTARU. Era un om politicos.  Ei îl prezintă pe Dani IONESCU, pe care nu l-am văzut în viața mea. A vorbit de 16 minute și 53 de secunde de aplauze, un record. Nu am explicație de ce este prezent pe scenă acest Dani IONESCU, căci nu am recunoscut melodia Mi-ai furat inima. Chiar îmi dă senzația că tipul nu are voce. Este de calibrul fiului lui Călin GEAMBAȘU de ieri. Chiar umplutura nu se asigura cu altceva, dacă se dorea un moment dedicat lui Dan SPĂTARU, căci era melodia Țărăncuță, țărăncuță. Dani IONESCU chiar mă torturează cu alte melodii? Drumurile noastre e un cântec ce merita mult mai mult în această seară. Și la un botez de la mine din mahala s-ar fi cântat mai mișto. Îi dau nota 3(trei).
Liana STANCIU și Aurelian TEMIȘAN l-au invitat în scenă pe BODO. Este același BODO pe care-l știu de ani și ani. Cântă publicul versurile cântecului care a consacrat formația și pe el, Dincolo de nori. Îi acord nota 9(nouă).
Iar la TVR 2 o reclamă tâmpită, enervantă, lungă, inutilă, Senalax, CATENA, LIDL reîntoarcerea la școală cu prețuri care musai se încheie în 99, festibalul ENESCU, ROMPETROL partener de 14 ani și alte bizarerii de medicamente și suplimente alimentare.
Fără a fi introdusă din cauza reclamelor, cântă actrița Anca FLORESCU, care nu strălucește prin nimic. Îi acord nota 4(patru). Rochia ei este nereușită, mai ales când își arată piciorușul stâng. Vrea ca publicul să cânte cu ea, dar săracul de public, nu prea știe cântecul. Ea ține un mic discurs și trece  la melodia Dor de viață, care mi-a adus aminte de Aura URZICEANU. Cine o fi pus-o pe această Anca FLORESCU să cânte acest cântec, dacă modelul nu are cum să fie repetat de altcineva. Ea nu are calitățile vocale necesare. Am avut senzația că zice dor de ghiață...
Liana STANCIU și Aurelian TEMIȘAN îl prezintă pe Gabriel COTABIȚĂ, care a luat foarte multe premii  la festivalul de la Mamaia. Cântă Ave Maria, Domnișoară, nu pleca, Raiul e pe pământ, Noapte albastră. 
Vocea lui Gabriel COTABIȚĂ este acum diferită de ceea ce știam eu, căci anii au trecut și peste el. Nu am deloc o părere bună despre Gabriel COTABIȚĂ ca om și cele trei fetițe ale lui știu exact despre ce scriu aici. Îi dau nota 6(șase), căci Charles AZNAVOUR la peste 85 de ani cânta cu mult mai bine, Gabriel COTABIȚĂ fiind la 68 de ani acum. Era mult mai bine dacă în festival erau folosite înregistrări de demult, care l-ar fi aranjat pe Gabriel COTABIȚĂ. Cu cât crește numărul cântecelor, cu atât artistul se pierde și-i rămâne interesantă doar codița legată de la ceafă. Se dovedește că ceea ce vedem în această seară este o șușe de doi bani, care accentuează ideea că festivalul de muzică ușoară de la Mamaia a murit și degeaba i se aplică respirație gură la gură, căci mortul nu reînvie. Recitalul lui este interesant, dar calitatea sonorizării și performanța sunt modeste la o analiză ceva mai atentă. La Noapte albastră, chiar nu am mai înțeles ce a cântat Gabriel COTABIȚĂ, căci nu a folosit corect microfonul în dorința de a arăta că publicul îi știe versurile cântecului. Publicul îl aplaudă în picioare. Corina CHIRIAC îi oferă un premiu acestuia. Zice că a fost cel mai bun. 
Liana STANCIU vorbește despre momente magice. Sunt prezentate pe ecranul uni televizor de recuzită cântăreți de demult Gigi MARGA, Lucky MARINESCU, Laura STOICA, Nicolae NIȚESCU, Cornel FUGARU, Mălina OLINESCU, Dorin ANASTASIU, Aurel MANOLACHE, Ioana RADU, Anda CĂLUGĂREANU, Mihaela RUNCEANU, Mădălina MANOLE, dar și altele.
Iar TVR 2 dă reclame proaste și enervante.
Liana STANCIU l-a prezentat pe Aurelian TEMIȘAN. Vorbește și el și are și are niște selecții de melodii de Ion CRISUNIOIU, Aurel ȘUTEU, George GRIGORIU, Florin BOGARDO, Cornel FUGARU. Cântă curat și cu forță. Îi dau nota 8(opt). Mă așteptam la un pic mai mult dramatism. El a reușit să îndulcească ceea ce eu am numit șușe. Au vorbit despre Aurelian ANDREESCU. Cântă melodia Oameni de Marius ȚEICU, dar știind cum cânta Aurelian ANDREESCU diferența este prea mare și tac.  Aurelian TEMIȘAN a cântat melodia Cine oare de Viorel GAVRILĂ.
Publicitate.
Liana STANCIU a prezentat membri PROCONSUL înainte de a intra în scenă.
Din nou publicitate. Cât de jegoși sunt cei din managementul TVR 2.
Formația PROCONSUL  știe să facă spectacol. Solistul este în formă. El este un mecanism de cursă lungă și se vede că duce a la long spectacolul cu toată trupa lui. PROCONSUL  știe să umple scena la cei 24 de ani ai formației. BODO a prezentat restul formației Dragoș DINCĂ, Robert ANGHELESCU, Robert URSACHE, Raymond VANCU, Răzvan GORCINSKY, BODO este pe numele lui adevărat Bogdan MARIN. A fost o pană de curent. A urmat melodia Pentru tine. S-a urat la mulți ani formației pe durata acelei pauze nefericite. PROCONSUL cântă ceva despre timpul care a trecut. Oamenii au lanternele de la telefoane aprinse.
Iar reclame. Câtă nesimțire pe TVR2!
A reluat cu un tribut adus unor înaintași precum Mălina OLINESCU, Laura STOICA, HOLOGRAF, Elena CÂRSTEA,  Sanda LADOȘI, interpretările fiind în stilul inconfundabil al PROCONSUL. Întreaga trupă a încheiat cu Cerul, cântecul lor cel mai frumos, din punctul meu de vedere.
Finalul a fost apoteotic. Îi acord nota 9(nouă plus). Mi-au plăcut!
Aurel TEMIȘAN anunță trupa rock CARGO.
Urmează publicitatea tehnică pentru pregătirea CARGO. Reclame tâmpite, de doi bani, făcute neinspirat, de niște tipi care doar ia banii fraierilor. Liana STANCIU ia interviu membrilor formației CARGO.
La ora 23:01 ei cântă ceva cu vrăjitoarele. Mie nu-mi place rock-ul și deci voi fi analitic la rece la actul artistic al acestei formații, căci mă interesează calitatea versurilor, interpretarea și comportamentul publicului. Muzica lor este de ascultat. Eu nu sunt în stare să cânt melodiile lor, deși au versuri frumoase. Cântecul mamei care îmbătrânește este foarte frumos, dar pentru mine este doar de ascultat. După ce au cântat o piesă nouă, au trecut la cântarea cântecului Ana. Cei de la CARGO sunt profesioniști. Nu se joacă. Nu improvizează. Se vede că știu meserie. Sunt de nota 10(zece), deși eu nu iubesc rock-ul, ceea ce a făcut CARGO pe scenă este artă și nu orice fel de artă, ci una adevărată. Ei se respectă. La 0:00 a fost o defecțiune tehnică de câteva secunde, pe când era un ritm absolut special.
Solistul de la CARGO, Adrian IGRIȘAN este fenomenal. CARGO cântă Dacă ploaia care este emblematic pentru ei și publicul este electrizat. E un final spectaculos. Publicul cântă tot cântecul. E magnific. În sfârșit văd și eu la festivalul de la Mamaia ceva gen UNTOLD ca nivel de interacțiune. Seara se încheie magistral și trupa CARGO își merită locul de încheietor de pluton.
Cu o floare nu se face primăvară și mă mențin că per total festivalul a fost și în această seară tot o șușe. Machedonii au o vorbă: dacă într-o oală de ciorbă pui o lingură de c-c-t, totul c-c-t se numește. Ceea ce a fost la începutul spectacolului din ziua a II-a a fost o mizerie și cei de la PROCONSUL și CARGO au spălat rușinea, dar pata de rușine nu a dispărut. Doi pași nu sunt departe, este un alt cântec fredonat cu publicul. La 0:23 TVR2 a întrerupt brutal cu reclame stupide recitalul CARGO. Despre URIGUD Forte, despre Berea Bucegi, back to school la LIDL merit să fiu surprins și alte aiureli. La ora 0:29 CARGO și-a încheiat recitalul magnific! De fapt reclamele au întrerupt recitalul, dar eu fixez momentul când a început filmul pe TVR2.




(26 august 2023)





Friday, August 25, 2023

Ce-i tot dați cu SCHENGEN, măi băieți?

A devenit o obsesie chestia cu intrarea în SCHENGEN. Este ca în cazul tipului acela autor de cărți, polițist ca meserie, care tot dă examen la Academia de Poliție și nu intră, dar el nu se lasă, tot încearcă. De un an și un pic, toată atenția este concentrată pe admiterea noastră și a Bulgariei în spațiul SCHENGEN, deși se știe exact că unanimitatea nu există. O unanimitate se construiește, nu se impune, o știe orice bebeluș de când iese din burta mumă-sii. Numai noi nu înțelegem acest lucru. Și faptul că oamenii nu înțeleg chestiuni elementare se vede și din insistența cu care este presată Austria să-și schimbe poziția. Este o chestiune de management politic de manual elementar conform căruia cel care și-a exprimat un veto, pentru a reveni asupra lui trebuie să treacă timp foarte mult sau să se întâmple ceva absolut spectaculos care să determine schimbarea de atitudine. Cum nici una și nici cealaltă nu s-au produs, mi se pare stranie insistența politicienilor din spațiul mioritic legată de intrarea în spațiul SCHENGEN și întâlnirile cu miniștri de interne austrieci fie la Viena, fie la București, pentru a discuta acest subiect. Toată lumea vrea în SCHENGEN de la noi, dar schimbarea atitudinii celui care a spus nu, presupune diplomație, presupune muncă diplomatică, iar nerăbdarea de la București nu arată creșterea intensității muncii diplomatice, ba din contră, goana după o himeră care se depărtează în loc să se apropie. Dacă la București se vor pune oamenii pe treabă și vor aprofunda problema, cu siguranță rezultatele se vor vedea. Dacă la București oamenii vor dansa, vor trăncăni aiurea și vor arăta doar cu degetul, rezultatul favorabil nu va veni.


(25 august 2023)

Festivalul de muzică ușoară Mamaia 2023 - ziua 1 (în timp real)

Debutul a fost o catastrofă. Orchestra nu era pe scenă. Orchestra a interpretat pentru de schidere o bucată absolut anostă. Prezentatorii Liana STANCIU și Aurelian TEMIȘAN au arătat ceea ce știu, adică prea puțin. Se vede amatorismul întregii abordări. Decorul este de tot râsul. Buget mic, probabil.
A spart gheața Călin GEAMBAȘU cu fii-su. Au cântat Doar un vis. Penibilul a fost dus la cote maxime. Călin GEAMBAȘU s-a remarcat prin scandalul cu tat-su. Al doilea cântec l-a avut la tobe pe fiul lui Călin GEAMBAȘU. Ceea ce am zis eu după ce am văzut că Teatrul de vară din Mamaia nu este locația festivalului, cum că festivalul va fi o șușe, se dovedește a fi o realitate. Ceea ce a cântat Călin GEAMBAȘU cu o parte din mine să ajungă la tine, arată că muzca ușoară nu are niciun viitor. A apărut și Xenti RUNCEANU și au cântat melodia Cred că m-am îndrăgostit de tine. Călin GEAMBAȘU nu cântă nici pe departe ca tăticul lui cu care s-au bălăcărit pe micile ecrane, dar merită să-l las să creadă că face și el ceva, dar nota 4(patru) este o notă rezonabilă pentru prestația lui din această seară. Se vede că organizatorii nu au avut criterii, exigență și mai ales resurse.
A urmat pe scenă Florentina CIUNĂ care a cântat Dau viața mea pentru o iubire, cântec pe care îl cânta magistral Monica ANGHEL. În seara aceasta cântecul nu mi-a plăcut cum a fost cântat căci artista nu are dramatism, profunzime, ambitus. Nu cred că aș plăti un bilet la un spectacol al lui Florentina CIUNĂ. Îi dau nota 6(șase) cu minus, căci nu mă lasă reperul Monica ANGHEL.
Narcisa SUCIU, cântăreața de colinde stabilită în Suedia parcă, a cântat acum Lioară, Lioară cu acompaniament modest, deși orchestra este numeroasă și ar fi trebuit să ofere mai mult. Nu am înțeles de ce cântăreața se oprea din cântat și aștepta ca publicul să fredoneze, ceea ce nu se întâmpla, căci publicul de la Mamaia nu este publicul lui GHEBOASĂ de la UNTOLD, ci este unul potolit, cu gusturi fine. Vocea Narcisei SUCIU nu mai suna ca pe vremea când am auzit eu pentru prima dată melodia. Îi dau nota 5(cinci) căci mi-ar fi plăcut măcar o altă versiune, dacă vocea s-a schimbat radical.
A urmat o pauză penibilă, ca și cum cineva chiar ar fi leșinat după lălăielile de la festival. Narcisa SUCIU a cântat o prelucrare ceva cu țurai, o prelucrare de folclor, care mi-a amintit că artista a cântat cândva, deși a invitat publicul să cânte cu ea, n-a fost să fie. A vorbit despre marius ȚEICU. A cântat și ea Chemarea dragostei, dar originalul lui Adrian ROMCESCU este de 1.000 de ori mai bun. Trebuia să-și aleagă această Narcisa SUCIU o altă melodie, căci este depășită de cerințele muzicale.
Prezentatorii au lăudat pe cei care au lucrat la festival de-a lungul anilor. A apărut Corina CHIRIAC și publicul s-a ridicat în picioare. A vorbit și ea. Arată bine Corina CHIRIAC! A vorbit din amintiri despre Steaua fără nume și despre Marius ȚEICU, artistul care a apărut pe scenă și a fost aplaudat și a început să plângă. Corina CHIRIAC l-a lăudat pe Marius ȚEICU și Corina a cântat Mama doar mama. Corina CHIRIAC cântă a capella cu ȚEICU și au creat un moment lacrimogen ieftin. I s-a dat un premiu de excelență lui ȚEICU de către om oficialitate din Constanța. Un pic de politică nu strică, pentru că transferul de notorietate nu strică nimănui.
Iar s-a întrerupt festivalul cu  publicitate stupidă la ora 20,00.
S-a cântat cu publicul cântecul O portocală. Corina CHIRIAC a început să vorbească despre compozitori precum George GRIGORIU, Sile DINICU, Gică PETRESCU, Anda CĂLUGĂREANU, Luigi IONESCU, Aurelian ANDREESCU, Dan SPĂTARU, Constantin DRĂGHICI, Temistocle POPA, Laurențiu PROFETAm, Florin BOGARDO, Edmond DEDA. A fost un filmuleț.
Andreea și Xenti RUNCEANU cântă din melodiile regretatei Mihaela RUNCEANU. Când compar cu originalul, deja sunt dezamăgit. Le dau nota 6(șase). Au vorbit cei doi despre Mihaela RUNCEANU că a primit o centură, despre melodii și o omagiază pe regretata interpretă. Au venit cu ceva inovativ bazat pe inteligența artificială. S-a vorbit prea mult și lumea așteaptă cântece. Trăitul în trecut nu duce nicăieri. Tehnica le-a pus capac. Ei nu au avut soluție de avarie. E o opauză jenantă căci era nevoie de un calculator. Prezentatorii o lălăie ca să treacă timpul să se încerce rezolvarea problemei tehnice, ceea ce nu se întâmplă. Momentul Mihaela RUNCEANU la ediția din 2023 a fost un eșec.  A fost devansată publicitatea, ridicol, stupid de nota 2(doi) pentru TVR2.
A apărut pe scenă Alexandra UNGUREANU care chiar crede că are voce, dar despre ea știu mai mult din cancanurile vremurilor. Nu duce anumite inflexiuni. Îmi place rochia că nu are spate. Cere ca lumea să bată din palme. Nu a fost câștigătoare de premii și ceea ce arată, dovedește că juriile au avut dreptate. Ceea ce a prezentat este de nota 3(trei). Piesa Plâng nopțile are acum o interpretare modestă, dar nu am înțeles de ce este un șlagăr. Interpretarea este anemică, ștearsă, pierdută, banală.
I se mulțumește din suflet lui Alexandra UNGUREANU.
Este prezentată Carmen TRANDAFIR care a interpretat cântecele Micul meu univers și Of inimioară. A cântat îngrijit, cu dicție excelentă. Carmen TRANDAFIR este o prezență agreabilă. Îi acord nota 9(nouă). S-a încurcat în cifre, cu 30 de ani, cu un an sau doi ani. 
A fost invitată din nou Corina CHIRIAC care au invitat-o pe Marina VOICA și lumea s-a ridicat în picioare. Arată excelent la 87 de ani. A cântat piesa Afară plouă, plouă, cu o voce de nota 10(zece). Este un fenomen! Ea este ceea ce a spălat rușinea întregului festival prin actul ei artistic.
Iar un moment penibil de reclame românești cu repetiții de tot rahatul despre cipsuri, brânză, tranzit intestinal, dar și despre festivalul ENESCU și parteneriatul cu ROMPETROL, despre LIDL, DISNEY+, noul RENAULT, sentimente.ro și alte porcării din reclamele stupide din spațiul mioritic.
Corina CHIRIAC o invită pe Romanița DUMINICĂ și care va cânta un cântec al Mădălinei MANOLE, Ei și ce, dar nu am recunoscut-o. Îi dau nota -5(cinci cu minus). Este foarte departe de original, căci Mădălina MANOLE avea un ce al ei care făcea din acest cântec ceva special, dar în seara aceasta a fost ceva banal, de umplutură. A adus multe mulțumiri.
Prezentatorii propun un concurs, iar juriul va fi publicul. Acest juriu va alege o piesa și este ales prin tragere la sorți un membru al unei formații, artist să zicem Dan BITTMAN.
Evoluează grupul K1. Ei cântă frumos, cu suflet un cântec al lui Nicu COVACI, mă refer la Fată verde. Pentru mine formația Phoenix este fundamentul. Restul interpretărilor sunt numai umbre șterse. A urmat cântecul Mă luai. Versurile sunt superbe, ritmul este cel necesar, iar interpretarea este  bună. Nota acordată este 8(opt). Cântecul Pentru România este interesant, dar am auzit alte cântece cu mult mai bine scrise, care se fredonează chiar și de către cei fără o ureche muzicală perfectă.
Pauza de publicitate e necesară că vor urma două formații și mă refer la DIRECȚIA 5 și HOLOGRAF.
Recitalurile încep cu formația DIRECȚIA 5. Eu am tot fost la spectacolele acestei formații și voi căuta să văd cum și-au conservat performanțele membri acestei formații. Sonorizarea se menține. Vocea solistului e bună. Se vede că țin la calitate și că au repetat. La mine contează cum au început, primele acorduri sunt definitorii. Eu nu merg pe ideea că dacă ai început rău, te redresezi. Le dau nota 9(nouă) din start, căci așa au fost și așa sunt. Sunt meseriași cei de la DIRECȚIA 5! A apărut și solista. Publicul reacționează super cu lanternele de la telefon. Se vede că la DIRECȚIA 5 performanța și profesionalismul s-au păstrat. Ei cântă ca în vremurile lor de demult, căci nu au făcut rabat de la calitate. Deși eu sunt cusurgiu, la DIRECȚIA 5 nu am găsit hibe și mă bucur că există ceva care merge bine așa cum a mers de la început. Ei știu să dialogheze cu publicul și să-l facă să fie implicat în actul artistic.
A intervenit din nou publicitate căci la TVR2 sunt niște manageri bizari care trăiesc din publigitate ca ultimii milogi. Se prezintă CLIMENUM. A intervenit Liana STANCIU aiurea, deși DIRECȚIA 5 cânta. Fragmentarea mi se pare un gest bizar, nefericit, neinspirat, brutal, necugetat. Era bine dacă erau scrise pe ecran titlurile cântecelor. De multe ori publicul a cântat melodiile lor, ceea ce înseamnă că și acest tip de public are plăcerea de a fredona versurile melodiilor îndregite și nu mai trebuie spus că nu numai puștimea de 15 sau 16 ani de la UNTOLD știe versurile lui nGHEBOASĂ, ci publicul de la Mamaia știe versurile cântecelor de la DIRECȚIA 5. Ei au dus un concert aproape, căci a fost mai mult de un recital de 5 - 7 cântece, căci au cântat mai mult. Marian IONESCU și-a prezentat colegii.
Va fi o scurtă pauză.
Au fost câteva discuții cu cei de la DIRECȚIA 5 și cu BODO.
Liana STANCIU și Aurelian TEMIȘAN prezintă formația HOLOGRAF.  Ei fac un preambul pentru ceea ce va fi mâine când va fi prezent Horia MOCULESCU compozitorul care s-a făcut de cacao cu scandalul cu o femeie cu mult mai tânără decât el, dar netalentată și cu fiică-sa Nidia, mai acum câțiva ani.
Sunt anunțați cei de la HOLOGRAF, titanii, fabuloșii, unicii.Este ora 23:00. Apare Dan BITTMAN în jachetă de piele. Au început în forță. Se vede și la ei clasa și lejeritatea cu care cântă. Acum se cântă Undeva departe e iubirea mea, cu aceeași lejeritate cu care Dan BITTMAN ne-a obișnuit. HOLOGRAF are hituri pe care ei le cântă acum, căci prin telev iziuni nu prea au avut ocazia să mai apară, televiziunile fiind preocupate de alte trăncăneli stupide, actul artistic nefiind caracteristic lor. Cât de departe, este cântecul care a electrizat publicul. Formația HOLOGRAF are hituri și lumea iubește hiturile, chiar dacă nu includ cuvinte tari, căci versurile și muzica sunt frumoase și lumea le fredonează lejer. N-am știut, este piesa care continuă evoluția formației și ritmul ei este antrenant și publicul o cântă. Lumea este în picioare și se vede că iubește acest gen de muzică. Nu este ca la UNTOLD ca număr de persoane plătitoare de bilete, dar e o muzică iubită de o altă categorie de oameni, așa cum muzica de la UNTOLD are publicul ei.
Se vede că formația HOLOGRAF care nu mai este tânără ca acum 30 de ani, rămâne proaspătă și interesantă prin versurile ei frumoase și prin muzica ei, de asemenea, frumoase. Melodia Vreau o minune, este cântată cu același interes pentru public. Să nu-mi iei niciodată dragostea este hitul așteptat și acum fredonat de public. Publicul cântă refrenul care nu este deloc ușor, dar îl cântă frumos. Publicul a fost în picioare ca la marile formații.
S-a încheiat transmisia brusc, brutal, cum numai indivizii needucați fac din lăcomie și din prostie, căci pentru ei respectul față de telespectator nu contează, ci banii de pe reclame. De aceea TVR2 are comportament managerial de c-c-t.
Cântăreții de demult Carmen TRANDAFIR, Corina CHIRIAC, Marius ȚEICU, Marina VOICA, Dan BITTMAN și-au păstrat vocea în timp ce tinereii sunt vai steaua lor ca performanță vocală.
Seara aceasta a fost inegală, deși cele două recitaluri de final un încercat să spele fața acestei șușe. Eu am separat această seară în două părți. Prima parte, jalnică, o șușe de tot râsul și partea a doua a celor două concerte DIRECȚIA 5 și HOLOGRAF care au fost de excepție. Nu văd un viitor acestui festival, căci nici soliști nu mai sunt și nici compozitori, iar cu melodii de acum 30 - 50 de ani nu se va face treabă. Voci nu sunt căci se cântă la nunți, botezuri și înmormântări, nu în săli de concerte și vocile dogite nu au ce căuta într-un festival. Mă îngrozesc de ziua de mâine când vor fi pe scenă lucruri vechi, non-voci și vor fi reînviate vremuri ntrecute într-un mod aproape lacrimogen. Am zis să scriu în timp real și o voi face...

(25 august 2023)

























Compromiterea consultanței la români

Peste tot în lume, cei care acordă consultanță sunt specialiști cu:
- înaltă calificare,
- vastă experiență,
- eficiență recunoscută.
la noi, persoanele care nu și-au găsit niciun rost și niciun loc, se apucă să dea consultanță. După absolvirea unui curs de scurtă durată, fără a avea experiență practică, fără a avea înaltă calificare și fără a-și fi demonstrat notorietate, ci au învățat doar niște poezii de din afară pe care le recită celor care vor să-i asculte, se autointitulează consultanți de diferite feluri, precum consultanți financiari, consultanți motivaționali, consultanți în psihologie și tot așa.
Fiecare dintre noi are o problemă. Și firmele mari sau firmele mici au probleme. Când cineva are o problemă grea, merge la un consultant de specialitate, acesta se convinge că a înțeles problema și oferă mai multe variante de soluții, dintre care o alege pe cea mai potrivită și cel cu problema trece la soluționarea problemei pe baza a ceea ce a primit de la consultant. Evident, procedând exact cum i s-a spus, problema se rezolvă. Consultantu a dovedit că știe să rezolve probleme, iar cel cu problema trebuie să se felicite că a apelat la consultantul potrivit care l-a ajutat să rezolve problema. Consultantul nu lucrează gratis, ci pe bani foarte mulți. Nu trebuie să ne mire câtuși de puțin că în occident o oră de consultanță depășește 5.000 de euro către firma de consultanță, iar salariul unui consultant este astronomic, pentru că un consultant nu este oricine, este un specialist adevărat, cu notorietate, care știe să rezolve probleme oferind soluții foarte bune și toate costă foarte mult.
La noi, nefiind ceea ce este peste tot, ci o abordare mioritică, evident este compromisă consultanța din moment ce consultanții sunt persoane care nu prea au legătură cu specializările și cu eficiența.



(25 august 2023)

Festivalul de la Mamaia 2023

Fără a beneficia de o reclamă adecvată, azi începe într-un anonimat straniu Festivalul de Muzică Ușoară mamaia - 60, care este transmis pe TVR 2 în zilele de 25, 26 și 27 august 2023 începând cu orele 19,00. Așa cum este anunțat pe programul TVR, prezentatorii festivalului sunt Liana STANCIU și Aurelian TEMIȘAN pe care eu îi acreditez undeva la nota 6,5 prin vocabular, informație și notorietate.
În ziua a întâia a festivalului vor evolua Carmen TRANDAFIR, Călin GEAMBAȘU, Xenti RUNCEANU & Andreea RUNCEANU, K1, Alexandra UNGUREANU, Narcisa SUCIU, Florentina CIUNĂ, Romanița DUMINICĂ, DIRECȚIA 5, HOLOGRAF.
În ziua a doua a festivalului vor evolua Gabriel COTABIȚĂ, Corina CHIRIAC, Aurelian TEMIȘAN, Dani IOPNESCU, Anca FLORESCUl, JAZZY Jo, Anca ȚURCAȘIU, PROCONSUL si CARGO.
În ziua a treia a festivalului vor evolua Miki ex-Kpital, Silvia DUMITRESCU, Cristina VASIU, Calin GOIA, Sergiu CIOIU, Gabriela ATANASOV, Betty IORDĂCHESCU, HARA, Vlad NICOLICI,  VOLTAJ și LOREDANA&Banda Agurida.
Lipsesc marile nume ale muzicii ușoare românești, din moment ce în lista invitaților apare doar Corina CHIRIAC, ea fiind cam singura cântăreață care are concerte în mod curent. Cum era de așteptat, acest așa-zis festival nu este altceva decât o sărmană șușe unde și-au găsit locul tot felul de nene și de tanti, care vor și gura lor o bucată de pâine, căci nu am văzut să umple săli și stadioane cu popor care să-și plătească biletele. Unele dintre tanti s-au remarcat prin scandaluri sau amantlâcuri, nu prin muzică. Mă așteptam să fie și un pic de concurs, dar după eșecurile în cascadă de la EUROVISION, muzica ușoară românească chiar nu are nici compozitori și nici interpreți, căci toți cei care se consideră mari talente, evoluează doar cu ei înșiși, Sala Palatului și National Arena așteptându-i să apară în concerte cu bilete plătite, dar se pare că ei nu o fac din lipsă de inspirație, talent și management.
PS: voi comenta seară de seară ce se va întâmpla la această șișe.



(25 august 2023)



Thursday, August 24, 2023

Cine este corporatiștii și ce vrea ei

A răspunde la întrebarea Cine este corporatiștii și ce vrea ei nu este deloc simplu, pentru că la ora actuală prin corporații se înțeleg niște entități din străinătate care și-au deschis sucursale aici și care prestează activități prin intermediul unor salariați care primesc salarii mari și se bucură de nenumărate facilități.
Corporatiștii sunt de regulă persoane cu cămăși albe și cu gulere scrobite, dacă sunt bărbați sau cu ținute sobre, de culori închise, dacă sunt femei. Corporatiștii se diferențiază de ceilalți salariați pentru că:
- au sarcini precise,
- știu proceduri,
- execută activități repetitive,
- sunt evaluați obiectiv,
- lucrează disciplinat,
- știu că depind de șefi,
- au productivitate măsurată,
- salariile depind de calitatea muncii lor.
Față de ceilalți salariați, corporatiștii au un stil de lucru dictat de faptul că au fost obligați să-și însușească un anumit vocabular, să învețe un set de proceduri, să dovedească prin certificări că stăpânesc acele proceduri și că le aplică eficient. Corporatiștii lucrează în cadrul unor structuri foarte precise și știu exact care sunt fluxurile informaționale, cele materiale, cele de execuție pe care trebuie să le urmeze, nimic neavând caracter aleatoriu, de inițiativă privată, de creativitate mioritică, pentru că la nivelul corporației totul trebuie să funcționeze ca un ceasornic elvețian, iar fiecare corporatist este doar o rotiță a imensului angrenaj, care trebuie să funcționeze exact așa cum a fost ea definită și nu altfel. Corporațiile sunt eficiente tocmai prin aceea că au proceduri, că salariații lor execută activitățile conform procedurilor și nimic nu este lăsat la voia întâmplării și la libera inițiativă a executantului.



(24 august 2023)

Inteligența Artificială - IA și cernerea valorilor

Groaza pe care Inteligența Artificială - IA o sădește în rândul oamenilor este justificată din moment ce valorile vor fi cernute în mod riguros și datorită achiziției automate de date va fi imposibilă existența diplomelor false de orice nivel. Nu vor mai exista teze de doctorat plagiate, deci nici diplome de doctor în științe fără acoperire. Nu vor mai exista lucrări de licență fără valoare și deci nici licențiați care să nu dovedească acel nivel de cunoștințe care să le dea dreptul de a profesa. 
Inteligența Artificială - IA va oferi acele rapoarte pe care noi le ignorăm la ora actuală și ne facem că nu observăm că există o discrepanță nepermis de mare între calificările cerute de diferitele joburi și specializările celor care le ocupă, ceea ce va accelera reglarea cererii șo ofertei de calificări în concordanță cu cerințele pieței muncii.
Noi avem formulări interesante, care ne pun pe toți în postura de a ne considera ca fiind cei mai buni, deși realitatea este cu totul alta. Inteligența Artificială - IA va pune ordine în acest domeniu, căci vor exista forme de măsurare a tot ceea ce executăm și legendele propagate de unii și de alții care de fapt se fac că fac, dar nu fac nimic, se vor spulbera instantaneu. Doar dacă ne imaginăm un software care analizează ceea ce tastăm și dă un indice cu valoare între zero și unu despre:
- pauzele dintre tastări,
- erorile și corecțiile textului,
- numărul de linii sursă introduse,
- volumul erorilor de sintaxă,
- durata ciclului de elaborare,
va exista clar o diferențiere între un programator performant și unul care taie frunză la câini, iar efectele vor duce la modificări de substanță în ceea ce privește managementul companiilor de dezvoltare software, care acum este bântuit de multe aspecte neclare și de risipă de resursă, cu disproporții dintre costuri și calitate, mai ales atunci când este vorba de disprețul dezvoltatorilor față de cetățeanul utilizator.



(24 august 2023)

Chestii de management

Ceea ce vedem la ora actuală legat de accidentul acela din 2 Mai - Vama Veche cu șoferul drogat este doar vârful aisbergului, adică 1/8 din aisberg, cum se zice la manualul de fizică. Restul este ascuns în apele învolburate ale politicii din spațiul mioritic. Deși suntem intrați în UE de 16 ani, nu se prea văd transformările sistemice și aceasta se datoreză caracterului slab al UE, care nu dispune de mecanisme clare de impunere a reformelor structurale profunde, ceea ce face ca timpul să treacă, iar decalajele dintre stat în loc să se reducă, se adâncesc, iar prăpastia devine și mai periculoasă și mai greu de traversat.
Televiziunile au vorbit de cele patru demiteri din poliția Constanța și așteaptă cu sufletul la gură demiterea șefului poliției constănțene Constantin GLUGĂ și a lui Bogdan DESPESCU. Este modul extrem de simplist de a face presă în spațiul mioritic. Oricâți șefi de la poliția ar fi demiși, schimbarea de management nu se va produce, căci managementul este cauza întregului ansamblu de neregului nu numai din poliție, ci din toate domeniile. Toți cei care au fost demiși și care vor fi demiși în continuare,  sunt doar victimele unui sistem managerial nereformat. Nouă ne placve să ne uităm în grădina vecinului. Vedem nereguli în poliție. Vedem nereguli în spitale. Vedem nereguli în școli. Neregulile se văd acolo unde cetățeanul întră în legătură cu o componentă a sistemului. Peste tot există management deficitar și rolul UE era să impună acele reforme care să înceapă cu managementul. 
Management înseamnă disciplină.
Management înseamnă competență.
Management înseamnă proceduri.
Management înseamnă rigoare.
Management înseamnă valoare.
Management înseamnă onoare.
Management înseamnă eficiență.
Management înseamnă transparență.
Televiziunile, care ar trebuie să fie vectori de educație sunt orientate spre rating maxim și nu fac deloc educație. Releviziunile au abordări fragmentate, de nivel scăzut și nu dispun de personal de specialitate care să știe să interpreteze faptele, să facă analize, ci prezintă doar fapte brute, iar invitații sunt oameni de casă, ca niște femei bune la orice treabă în gospodărie. Lipsește managementul și aici trebuie lucrat. Ceea ce s-a văzut zilele acestea au fost doar elementele legate de absența procedurilor, de necunoașterea fluxurilor și de abordările aproximative, cărora nouă ne place să le numim abuzuri în serviciu.


(24 august 2023)