Thursday, April 30, 2020

Don Quijote la ONI

În 28 aprilie 2020 Opera națională din Iași a prezentat în mediul online, într-o formă excepțional de simplu din punct de vedere al accesului baletul Don Quijote de Ludwig Minkus, înregistrat în 17 decembrie 2015, având în distribuție pe următorii artiști:
Don Quijote – Ovidiu CIOBOTARIU
Sancho Panza – Cătălin CARACAȘ

Quitri – Maryia LAZANOVA
Basil – Dumitru BUZINCU
Mercedes – Mizuka SUZUKI
Espado – Vlad MĂRCULESCU
Zâna Pădurii – Anca ANDRONACHE
Florărese – Riho HIRANO, Sarasa NAGAMINE
Amorașul – Viviana OLARU
Dans țigănesc – Pamela TĂNASĂ, Elvis GACHE
Lorenzo – Sergiu COTOROBAI


Camacho – Gheorghe IFTINCA.
Spectacolul a curs fluent și ritmic. Ținuta balerinilor a fost excelentă. Pe o scară de la 1 la 10 spectacolul din acestă seară când am accesat eu Internetul a fost de 9,20. Am în minte secvențe de pe youtube cu spectacole de pe marile scene ale lumii.

(30 aprilie2020)




Experimentele pe ființe umane

Naziștii au avut aplicație spre experimente pe ființe umane, crezând că vor înregistra progrese în perfecționarea rasei ariene în care ei credeau cu ardoare. Sunt cunoscute experimentele pentru a găsi calea sigură în obținerea ochilor albaștri, cercetările făcute pe gemeni și multe alte grozăvii. Nici despre sterilizările efectuate asupra unor colectivități considerate de naziști rase inferioare, nu trebuie trecut cu vederea, căci și ele tot experimente pe ființe umane erau.
Faptul s-a vorbit despre experimentul cu elevii francezi, experiment care nu a existat niciodată, m-a dus cu gândul că s-a vorbit despre sfoară în casa spânzuratului. Erau mult mai bune conferințele de presă cu întrebările cunoscute în prealabil, căci numai Viorica DĂNCILĂ a avut calitatea de a vorbi liber 3 ore stând în picioare, performanță care nu este la îndemâna oricui.


(30 aprilie 2020)

O coincidență stranie

În noaptea dinspre 28 și 29 aprilie am făcut febră și în acele momente am visat cum unii cărau pământ cu găleți și le duceau dinspre un  cimitir în noapte spre o câmpie luminată orbitor.
A doua zi l-am ascultat pe prezident care era foarte supărat că ungurii ne fură Ardealul nost. Se adeverea visul meu din clipele de febră. Îi și vedeam pe unguri cu gălețile în mâini, de la bătrânii care abia se târau la copilașii abia înțărcați care executau misiunea sfântă de a duce Ardealul la țara mumă, căci tratatul de la Trianon consideră ei, că i-a nedreptățit.  Ungurii sunt cam un milion, decă cu trei transporturi, ar duce 6 milioane de găleți și dacă o găleată este în medie de 5 kg, deci 30 milioane de kg, adică 10.000 de basculante de pământ ar pleca din întunericul mioritic spre lumină. 



(30 aprilie 2020)

Roberto DEVEREUX la Met

Miercuri 29 aprilie 2020, Opera Metropolitan din New York a pus la dispoziție iubitorilor de opera pe Internet spectacolul din 16 aprilie 2016 cu opera Roberto DEVEREUX de gaetano DONIZZETI, având ca interpreți pe:
Elisabeta - Sondra RADVANOVSKYde 47 ani
Sarah ducesa de Nottingham - Elīna GARANCA de 40 ani 
Roberto DEVEREUX conte de Essex - Matthew POLENZANI de 48 ani
Duce de Nottingham -Mariusz KWIECIEN de  44 ani
Dirijor Maurizio BENINI

(30 aprilie 2020)

Wednesday, April 29, 2020

Nostalgii stupide

În ipsă de idei și mai ales de creier, așa-zișii jurnaliști din televiziuni nu au altceva de făcut decât să filmeze plaje dezolante, clădiri abandonate, prelate rupte și tot ce este dezolant în așa-zisa industrie a ospitalității, unde taman zilele acestea au fost închise niște stabilimente care-i primiseră pe unii carcantinați. Acolo mâncarea era de atâta ospitalitate, mucegăită, termenele erau depășite, adică era tot ce este mai rău. Staul le dăduse o mână de ajutor și jegoșii au făcut ceea ce au știut, adică au furat, au procedat la rețetele clasice de a cumpăra lucruri expirat la prețuri de nimic și de a scoate apă din piatră seacă.
 Și dacă ar fi fost litoralul ca în anii trecuți, tot așa ar fi fost, adică:
- mizerie,
- mâncare stricată,
- hoție,
- lipsă de profesionalism,
- ospitalitate zero.
În loc televiziunile să adapteze programele și să propună emisiuni de divertisment care să ne descrețească frunțile și să ne scoată din starea destul de nasoală în care ne aflăm, ele rostogolesc numai tâmpenii și chestii care ne bagă în ceată âși ne răscolesc amintiri dintre cele mai neplăcute.

(29 aprilie 2020)



Maria STUARDA de DONIZZETI la Metropolitan

Pe 28 aprilie Metropolitan Opera a pus la dispoziția iubitorilor de opera spectacolul din 19 ianuarie 2013 cu opera Maria STARDA de Gaetano DONIZZETI, având o distribuție cu cântăreți unul și unu.
Elisabeth - Elsa van der HEVER de 34 ani
Maria STUARDA - Joyce Di DONATO de 44 ani
Lord Guglielmo  CECIL - Josua HOPKIN de 43 ani
Roberto LEICHESTER - Mattew POLENSANI de 45 ani
Giorgio TALBOT - Matthew ROSE de 32 ani
Dirijor -  Maurizio BENINI
Mi-a plăcut teribil de mult soluția regizorală de la final, cu lama strălucitoare a ghilotinei care avea darul de a sugera finalul eroinei principale. În plus, nota aceea super-lungă m-a impresionat că este făcută dintr-o bucată la aria  Deh! tu di un umile preghiera, unde Di DONATO este chiar o adevărată divă!


(29 aprilie 2020)


Monday, April 27, 2020

Autocenzura în mediul virtual

Dacă înainte când pentru a face cunoscut ceva trebuia musai tipărit în tipografie sau multiplicat cu alte mijloace, acum Internetul și costurile de-a dreptul ridicole ale stocării informațiilor, permit unui număr impresionant de persoană să se exprime liber, adică să spună orice, ceea ce înseamnă că autocenzura este cea care ar trebui să regleze circulația informației de calitate.
Că lucrurile nu stau nici pe departe așa, o arată viața care evidențiază că tot mai multe persoane lansează niște conținut digital care nu are nicio legătură nici cu realitatea și nici cu cele mai elementare norme de etică, de moralitate, cele mai multe dintre ele constituindu-se fie în știri false, fie în elemente grosolane de manipulare. De aceea, trebuie să intervină din exterior o forță care să genereze acel element necesar de reglare, care să pună sub control acele elemente care joacă un rol nefast prin dezinformarea pe care o crează, mai ales în rândul celor care preiau informația fără a o supune unei analize. În lipsa autocenzurii trebuie să existe o autoritate care să determine blocarea fluxurilor care împrăștie știri false sau conțșinut digital vădit cu conținut care contravine celor mai elementare reguli de etică și de moralitate.
Avem exemple de site-uri blocate în zilele trecute pentru nenumăratele informații false generate și lansate. Blocarea s-a făcut la cerea guvernului. Și în cazul rețelelor de socializare se fac blocări pe perioade determinate dacă se constată că sunt încălcare regulile stabilite de cel care administrează rețeaua de socializare.


(28 aprilie 2020)

Sunday, April 26, 2020

Gala de la Met

S-a luat inițiativa de a face o gală cu deviza The Voice Must Be Heard  în condițiile izolării impuse de pandemia COVID 19, unde soliștii au cântat fiecare acasă la el, acompaniați fiind de un pian sau un acordeon. Unii s-ay acompaiat singuri, ceea ce arată că pe lângă voce mai stăpânesc și un instrument. În plus, această gală face dovada că Metropolitan Opera lucrează cu artiști aflați la vârful carierei, răspândiți prin toată lumea, numai criteriul valorii este cel care funcționează acolo.

Peter MATTEI de 55 ani,  a cântat o arie din opera Don Giovanni
Roberto ALAGNA de 57 ani,  a cântat o arie din Elixirul dragostei
Alexandra KURZAK de 43 ani, soția lui ALAGNA a făcut duet cu celebrul ei  soț.
Anita RACHVELISHVILI de 36 ani a cântat o arie din opera Samson și Dalila
Michael FABIANO de 36 ani a cântat o arie din opera Evgheni ONEGHIN.
Renée FLEMING de 61 ani a cântat o arie din opera Otello.
Orchestra a interpretat Intermezzo din opera Cavalleria Rusticană.
Jonas KAUFMANN de 51 ani a cântat un lied.
Ambrogio MAESTRI de. 50 ani cântat o arie din opera Andreea CHENIER.
Erin MORLEY de 40 ani,  a interpretat o arie din opera Fata regimentului.
Michael VOLLE de 60 de ani a cântat o arie din opera Tannhauser.
Elsa von der HEEVER a interpretat cântecul Heimweer.
Mattew POLENZANI de 52 de ani a cântat cântecul Londonderry Air.
Elina GARANCA de 44 ani, a interpretat Habanera din Carmen.
Orchestra sub conducerea lui Yannick Nézet-SEGUIN de 45 ani,  a interpretat ceva din Lohengrin
Bryn TERFEL de 55 ani a interpretat cântecul I Can Help Somebody.
Jamie BARTON de 39 ani a cântat aria O Don Fatale din opera Don Carlos.
Quinn KELSEY de 42 de ani a cântat o aria Per me giunto  din opera  Don Carlos.
Angel BLUE de 36 ani a cântat aria Depuis le jour din opera Louise.
René PAPE de 56 ani,  a interpretat o arie din opera Flautul fermecat.
David CHAN concertmaistru la Met 
Ildar  ABDRAZAKOV de 54 ani a cântat aria Ah! lève-toi, soleil din opera Romeo și Julieta.
Joseph CALLEJA de 42 ani, a cântat aria Ah! lève-toi, soleil din opera Romeo și Julieta.
Golda SCHULTZ de 36 ani a cântat aria Chi il bel sogno di Doretta din opera La Rondine
Anthony Roth Costanzo de 38 ani a cântat Pena tirana de HAENDEL.
Sonya YONCHEVA de 39 ani a cântat o arie din opera Rusalka.
Orchestra condusă de Yannick Nézet-SEGUIN de 45 ani a interpretat&corul: Va, pensiero din Nabucco.
Nadine SIERRA de 32 de ani a cântat aria din opera Sì, mi chiamano Mimì din opera  La Bohème.
Piotr BECZALA de 54 ani a cântat aria Recondita Armonia, din opera Tosca.
Înainte de acest număr, s-a produs blocarea Internetului și au rămas 68 minute din Gală pe care nu le-am văzut. dacă se va restabili conexiunea, voi continua. La reluare au urmat:
Cuplul Diana DAMRAU de 49 ani și Nicolas TESTE de 50 de ani au câtat un duet din Don GIOVANNI.
Lawrence BROWNLEE de 48 ani a cântat o aria a te o cara,  din Il Puritani
Gunther GROISSBOCK de 44 ani a cântat o arie din opera Die Frau ohne Schatten de Richard STRAUSS
Yusif Eyvazov de 43 ani a câtat o arie din opera  La Bohème.
Isabel LEONARD de 38 de ani a cântat o arie din West side story.
Aily PEREZ de 41 de ani și Solomon HOWARD de 52 ani au cântat un douet din opera Louisa Muller.
Lisette OROPESA  de 37 ani a cântat aria  En vain j'espère din opera Robert le Diable.
Nicole CAR de 35 ani și Etienne DUPUIS de  38 ani au cântat o arie din oprea Thais.
Stephen COSTELLO de 39 ani a cântat o arie din opera Faust acompaniat la vioară de Yoon KWON.
Javier CAMARENA  de 44 ani a cântat o arie din opera Il Pirata.
Anna NETREBKO de 49 ani a încheiat gala cu cântecul Ne poy, krasavitsa, iri mne de RAHMANINOV.
Peter GELB de 67 ani a fost amfitrionul acestei gale.
Am pus vârstele celor implicați în realizarea acestei gale pentru a evidenția exact cum stau lucrurile, căci toate se fac la vremea lor, niciodată nefiind decent să cânte cineca aria cu am 14 ani la vârsta biologică de 60 de ani...
După cum se vede a fost crema cântăreților de mare succes de la Metropolitan Opera, care au realizat un concert în mediul online, trecându-și microfonul de la unul la altul, ceea ce arată că ei stăpânesc o tehnică specială de a cânta și în alte condiții decât cele de spectacol sau de repetiții cu co-repetitor la pregătirea rolurilor. Spectacolul acesta a durat 4 ore și 4 minute. A fost un marathon de muzică excelentă în interpretarea unor câtăreți excelenți.


(26 aprilie 2020)








Saturday, April 25, 2020

Adrian STREINU CERCEL a zburat

Adrian STREINU CERCEL chiar credea că politicienii au nevoie de el?
Adrian STREINU CERCEL știe  o soluție științifică a fost dusă de politicieni în practică?
Adrian STREINU CERCEL a crezut că părerile lui contează?
Adrian STREINU CERCEL nu i-a subestimat pe politicienii unșii lui Dumnezeu?
După ce a făcut erorile impardonabile de a nu-și răspunde la niște întrebări simple și clare, a lăsat bucuria unora să-l demită și mai ales să fie numit nu prin prfofesorul Adrian STREINU CERCEL, ci pur și simplu pe numele de slugă cercel, căci de la un anumit nivel, asemeni a ceea ce se întâmpla pe meleagurile noastre cele mioritice, prin anii de după 1950 tovarășii de la centru, apelau cu disprețul adecvat pe cei cu doctorate în Vest,:
- Măi, tovărășele X-ulescu sau cum te numești dumneata, partidul crezi că, bla, bla, bla?
Se vede treaba că istoria are ciclicitatea ei și roata istoriei se învârtește și vremurile de demult revin, căci oamenii nu se schimbă, conștiința socială rămânând în urma realităților materiale din economie, cum zicea colegii mei ENGELS, MARX și mi se pare și LENIN, vorba lui Valerică ZGONEA.


(25 aprilie 2020)

Traviata la Metropolitan

Începând cu 24 aprilie 2020 ora 19,30 a NewYork-ului, pe Internet Metropolitan Opera a pus la dispoziție spectacolul cu opera Traviata de Giuseppe VERDI, înregistrat la data de 14 aprilie 2012. Interpreții au fost:
Natalie DESSAY de 47  ani
Matthew POLENZANI de 44 ani
Dmitri HVOROSTOVSKY de 50 de ani
Patricia  RISLEY
Maria ZIFCHAK
Dirijor - Fabio LUISI de 53 ani
Pe o scară de la 1 la 10 acest spectacol este de 9,00. Îl compar cu alte spectacole tot de la Metropolitan. Aș fi vrut altceva.




(25 aprilie 2020)


Wednesday, April 22, 2020

Tosca de la Metropolitan Opera

În data de 21 aprilie 2020 Metropolitan Opera a pus pe Intermet spectacolul cu opera Tosca de Giacomo PUCCINI, înrreegistrat pe 27 ianuarie 2018 având în distribuție pe:
Tosca - Sonya YONCEVA  de 37 ani
Cavaradosi - Vittorio GRIGOLO de 41 ani
Scarpia - Željko Lučić de 50 ani
Dirijor - Emmanuel VILLAUME de 54 ani. 
Echipa de cântăreți este în plină forță creatoare, lucru obișnuit la Metropolitan, iar potrivirea în acest spectacol înregistrat este perfectă. Tosca nu este o grasă, cum am văzut eu înainte de 1989 la Opera Română, Scarpia nu este un june prim cum am văzut la Chișinău, iar cavaradosi nu este un babalâc cum tot la București am văzut acum 1.000 de ani.
Am văzut pe youtube spectacole cu această operă în care rolul titular a fost interpretat de Virginia ZEANI, Maria CALLAS, Renata TEBALDI, Joan SUTHERLAND, Angela GHEORGHIU, Anna NETREBKO, Iulia ISAEV,  Kristine OPOLAIS , Patricia RACETTE,  Karita MATTILA, Sondra RADVANOVSKY, Jennifer ROWLEY, Monserrat CABALLE.
Finalul a fost tot soluția cu aruncatul de pe metereze, care mi-a amintit de o soprană din Cluj care nu a fost prinsă și după cădere s-a auzit un urlet groaznic, iar biata femeie nici nu a apărut să primească aplauzele de final.
Pe o scară de la 1 la 10, spectacolul oferit de Metropolitan în aceste vremuri grele este de 9,80.




(22 aprilie 2020)




Monday, April 20, 2020

Vestitorii primăverii de George COȘBUC

Dintr-alte țări, de soare pline,
Pe unde-ați fost și voi străine,
Veniți, dragi păsări, înapoi
Veniți cu bine!
De frunze și de cântec goi,
Plâng codrii cei lipsiți de voi.

In zarea cea de veci albastră
Nu v-a prins dragostea sihastră
De ceea ce-ați lăsat? Nu v-a fost dor
De țara voastră?
N-ați plâns văzând cum trece-n zbor
Spre miazănoapte nor de nor?

Voi ați cântat cu glas fierbinte
Naturii calde imnuri sfinte,
Ori doine dragi, când v-ați adus
De noi aminte!
Străinilor voi nu le-ați spus
Că doine ca a noastre nu-s?

Și-acum veniți cu drag in țară!
Voi revedeți câmpia iară,
Și cuiburile voastre-n crâng!
E vară, vară!
Aș vrea la suflet să vă strâng,
Să râd de fericit, să plâng!

Cu voi vin florile-n câmpie
Și nopțile cu poezie
Și vânturi line, calde ploi
Și veselie.
Voi toate le luați cu voi
Și iar le-aduceți înapoi!

Elektra la Metropolitan Opera

În 20 aprilie 2020 Metropolitan Opera a pus la dispoziție pe Internet spectacolul cu opera Elektra de Richard STRAUSS, având în distribuție pe:
Elektra - Nina STEMME de 53 ani
Klytämnestra - Waltraud MEIER de 60 ani
Chrysothemis - Adrianne PIECZONKA de 53 ani
Aegisth - Burkhard ULRICH
Orest - Eric OWENS de 46 ani
Dirijor - Esa-Pekka SALONEN de 58 ani
Se vede că soliștii sunt ajunși la o anumită vârstă, ceea ce m-ar determina să nu merg la un asemenea spectacol căci un efort de aproape două ore fără 10 minute, chiar dacă nu cântă continuu, tot nu aș mai vorbi de același nivel de performanță ca la 40 sau 45  de ani, să zicem. În plus, muzica lui STRAUSS este foarte grea și solicitantă. De aceea, Electra nu s-a cântat la ONB niciodată. Să nu uităm că lucrarea a fost finisată în 1903, iar premiera a avut loc în 1909, ceea ce spune multe legat de dificultatea abordării din toate punctele de vedere. 
Am văzut că la consultanții artistici figurează Ioan HOLLENDER, cel pe care îl știam că a condus ani în șir Opera din Viena. Super! La noi nu se obișnuiește, mai ales că toți care nu au mâncat salam cu soia cu noi, nu au ce căuta să vină aici să ne dea nouă lecții...

(21 aprilie 20200


Măsurarea gradului de indisciplină

Dacă am număra:
- persoanele care au fost veridficate de organele de ordine (N)
- persoanele care nu au avut actele și au fost amendate (K)
ar rezulta gradul de indisciplină G care caracterizează acest popor. Ca să fie și mai concludent, este nevoie să se calculeze G1, G2,..., Gn pentru n zile și apoi să se calculeze o medie aritmertică însumând G1, G2,..., Gn și apoi împărțind suma la n.
Acum când se văd încolțiți indisciplinații, consideră că amenzile sunt prea mari. Nu este loc de negociere. Am cunoscut un individ de pe bd. Turda care se credea cel mai tare din parcare. Nu plătea dările la bloc și sfida pe toată lumea de pe poziția lui de mare patron. Asociația de proprietari l-a acționat în judecată și când a venit acasă și șia văzut boarfele scoase pe hol și ușa sigilată, nu-i venea să creadă că pierduse apartamentul în instanță și nu mai era el cel mai tare din parcare. Tot așa, am văzut un tip din Titan care a ocupat abuziv locul de parcare al unui proprietar. Când a primit sentința de pușcărie 6 luni cu executare nu-i venea să creadă că el este cel care trebuie să meargă la pârnaie. 
În concluzie, oamenii trebuie să înțeleagă că nimeni nu este mai presus de lege și nici să invoce necunoașterea legii, ci trebuie fiecare:
- să-și măsoare  lungul nasului
- să-și numere bănuții din pungă,
- să-și asume tot ceea ce face.
Acum este momentul ca noi să devenim mult mai disciplinați și să lăsăm poezia pe mai târziu, iar tocmeala să fie pentru alte perioade trecute, căci acum dacă legea zice să avem:
- declarație și carte de identitate,
- mască, echipament și mănuși
- motiv întemeiat de a ieși din casă,
- respect față de lege și de cei ce o aplică,
apoi, să facem întocmai, iar glumele proaste să dispară ca și cum n-ar fi fost niciodată, căci acum sunt zile de excepție și poliția, jandarmeria și armata au treburi de făcut, nu au timp de stat la glume proaste, mai ales din partea celor care n-au înțeles niciodată că legea este făcută pentru toată lumea, deși și pentru ei, așa cum munca este pentru toată lumea, deci și pentru ei.




(20 aprilie 2020)

Sunday, April 19, 2020

Adriana LECOUVREUR la Met

În 18 aprilie 2020 Metropolitan Opera a oferit pe Internet începând cu ora locală 19,30 pe durata a 24 de ore opera Adriana LECOUVREUR de Francesco CILÈA având în distribuție pe Anna NETREBKO , Anita RACHVELISHVILI , Piotr BECZALA și  Ambrogio MAESTRI, iar conducerea muzicală a fost asigurată de Gianandrea NOSEDA. Să amintesc faptul că la Metropolitan Opera au cântat în această opera pe vremuri mari soprane din care enumer pe Renata TEBALD, Montserrat CABALLE și Renata SCOTTO.
Spectacolul este în nota cu care Metropolitan Opera m-a obișnuit, adică de peste 9,80 din 10 puncte.




(19 aprilie 2020)




Friday, April 17, 2020

Le Comte Ory la Metropolitan Opera

Pe 16 aprilie 2020 Metropolitan Opera a transmis pe Internet timp de 24 de ore începând cu ora locală 19,30 opera lui ROSSINI Le comte Ory, cu o distribuție de excepție, așa cum se face la o casă mare. Spectacolul a fost înregistrat pe 9 aprilie 2011.
Distribuția a fost formată din:
Countess Adèle - Diana DAMRAU de 40  ani
Count Ory - Juan Diego FLOREZ de 38  ani
Isolier - Joyce DiDONATO de 42 ani
Raimbaud - Stéphane DEGOUT de 36 ani
Alice - Monica YUNUS de 32 de ani
Ragonde - Susanne RESMARK de 47 ani
Tutorele - Michele PERTUSI de 56  ani
Curteni - Tony STEVENSON, Tyler SIMPSON
Dirijor - Maurizio BENINI
Spectacolul a fost impecabil ca ritm, ținută, dicție, joc. Decorurile au fost fiuncționale și subordonate mișcării scenice. Soliștii se aflau în acel moment la apogeul carierei lor, cei mai mulți având vârste între 30 și 50 de ani.

(17 aprilie 2020)


Culturiștii în zodia COVID 19

Diind stare de urgență, viața culturiștilor a devenit destul de grea pentru că:
- sălile de antrenamente sunt închise,
- locurile de muncă și-au încetat activitatea,
- calendarul competițional a fost dat peste cap,
- sponsorii au și ei dificultățile lor.
COVID 19 a adus și în viața culturiștilor schimbări radicale pentru că:
- programul de antrenamente se derulează după resursele locale ale fiecăruia,
- dieta a suferit o serie de modificări din motive legate de aprovizionare,
- există dificultăți financiare în a asigura la nivel de detaliu toate resursele,
- incertitudinile care apar aduc schimbări fundamentale de la o zi la alta,
- plierea obiectivelor pe dinamica societății determină fluctuații decizionale,
- starea de izolare joacă un rol important în menținerea ritmului de antrenare,
- diferențele de dotare cu echipamente fac din improvizații o sursă de speranță.
Numai cei care au avut tăria de caracter, inventivitatea și determinarea de de a derula antrenamente care să nu difere substanțial ca efecte asurpa pregătirii, deși resursele utilizate au fost extrem de diferite comparativ cu perioadele de dinaintea declarării stării de urgență în 16 martie 2020, deci numai aceștia se vor prezenta în competiții pregătiți. Chiar dacă organizatorii vor lua un interval de siguranță în raport cu momentul în care va înceta starea de urgență, acei culturiști care s-au relaxat pe toată durata stării de urgență, vor avea nevoie de mult mai mult timp pentru a ajunge la nivelul de performanță care să-i facă competitivi. În opinia mea, în această perioadă, sportivii trebuie să lucreze inteligent, să folosescă tot ceea ce mediul înconjurător le oferă, în așa fel încât să se mențină în calendarul de pregătire. Să nu uităm că înainte de 1989 se făcea mare performanță cu gantere, cu haltere și cu ajutorul unor scaune și a unui covoraș. Șifonierul din dormitor era utilizat pentru efectuarea de abdomene, în lipsa spalierelor. Să nu uităm că și două găleți, având cantități de apă bine dozate devin gantere la o adică.  Lanțurile de la fântâna părăsită devin fără dificultate elemente utilizate în exercițiile de izometrie. Totul este să se vrea. Eu am o vorbă: dă-mi un număr cu câte cifre vrei tu și ceva de făcut, iar eu îți voi enumera attea motive din care să nu fac ceea ce-mi ceri, cât arată numărul pe care mi l-ai dat. QED.

(17 aprilie 2020)

IMM-Invest și ignoranța ca profesie

În informatică lucrurile sunt foarte clare: ori ești meseriaș, ori ești lăutar. Azi văd tot felul de neaveniți că-și dau cu părerea despre incidentul cu portalul IMMInvest care a crăpat instantaneu la lansare, cică au fost atacuri cibernetice, cum glăsuita nefericitul de CÎȚU. Alții au invocat nenumărații care au vrut să fie în vârful listei pe principiul first-in, first-out, adică servit.
Când faci un portal trebuie să răspunzi la niște întrebări:
- câți bani vrei să cheltuiești?
- ce nivel de securitate vrei să ai?
- cine vrei să ți-l facă?
- ce riscuri îți asumi?
Se vede treaba că pentru IMMINVEST.ro s-a ales varianța cârpelilor, adică:
- au fost folosiți profesioniti obișnuiți din clientelă,
- nivelul de securitate nu a fost luat în considerare,
- s-a procedat la oalegerea unei soluții ieftine și proaste, dar c cost enorm.
la ora acrtuală există sisteme informatice bancare deosebit de performante cu zeci de mii de tranzacții pe minut. Există bănci virtuale extrem de sigure, unde doar cu recunoaștere facială se efectuează în mod extrem de flexibil tot felul de transferuri bancare. Tot ce se vorbește acum despre platforma IMMINVEST.ro nu este altceva decât o bârfă mediocră între mediocrii, căci oamenii serioși știu de unde vine buba și nu-și mai pierd timpul cu fleacuri de doi bani când la mijloc este neperformanța.
PS: Îmi venea să plâng ascultând bazaconiile debitate de purtătorul de cuvând al gvernului, care se dedea ăl mare specialist, deși el este absolvent al facultății de filosofie prin 1998, fără să ne spună dacă a susținut doctoratul, deși amintește în CV despre calitatea de doctorand.


(17 aprilie 2020)

E mulți nebuni pe lumea asta...

Normele științifice de vorbire acreditează ideea că dacă o colectivitate are sub 50 de membri ni se dă voie să spunem suntt multe sau este multe, căci ambele forme este corecte, zic.
Îmi aduc aminte că pe vremea când mașinile de scris erau regine în copierea de documente, pe Splaiul Independenței, peste drum de Tribunalul Mare erau nenumărate birouri de copiat acte cu nenumărate dactilografe înc=ghesiute în ele și noi cetățenii stăteam la coadă. Odată trebuia să legalizez un certificat de naștere și a trebuit să merg acolo să mi se dactilografieze acel document după care mergeam la notariat. Am așteptat preț de două ore, căci toate dactilografele erau ocpate cu transpunerea unui text al uni tip, îmbrăcat destul de modest și care arăta răvășit, ceea ce m-a făcut să cred că nu avea toți boii cun el. Din când în când vorbea singur și glăsuia:
- Zic, vouă necredincioșilor...
Sau continua cu gras tare  fraze rostiote în gând precum:
- .... numai așa vă veți găsi locul în Împărăția Cerului...
În zilele noastre, ca el este mulți, prea mulți dar nu depășesc 50 pe zi, iar dacă trecem la două sau mai multe zile, musai trebuie să zic sunt mulți și totul și-a pierdut din farmec.
Mi-am adus aminte de toate acestea acum, căci văd tot felul de personaje, care mai de care ma măiastre în a da sfaturi în legătură cu comportamentul nostru în aceste vremuri de resrtriște, deși avizate în probleme medicale nu sunt, dar se visează și chiar cred că sunt atoateștiutori, atoatepilduitori și a toateîntreprinzători, iar noi, vulgul ar trebui să-i urmăm. Noroc că noi, spre deosebire de ei avem creierul la noi și ascultăm zicerile lui RAFILA, ale lui ARAFAT, ale lui STRINU-CERCEL sau ale concisului prezident, căci ORBAN are o voce enervantă și un discur plictisitor, iar VELA se crede deja vedetă deși este neclar, incoerent, predictibil, plat, necomnicativ, împrăștiat și obositor.


(17 aprilie 2020)

Thursday, April 16, 2020

Number one in Romania? Chiar așa?

Nu există reclamă care să nu prezinte produsele ca fiind nr. 1 în România, după niște aprecieri ale unor organizații fantomă sau duupă statistici mincinoase.
Ca să existe suprt real pentru a zice că produsul X este numărul 1 în Ro, ar trebui să se producă niște sondaje sau să se centralizeze vânzările. La niște napolitane, au decența să spună că au fost nr. 1 în Ro pe anul 2019, căci nici nu ai cum să verifici.
Eu știam că reclamele sunt de o calitate îndoielnică, dar chiar și mincinoase nu prea le vedeam, dar realitatea bate filmul. Cei care fac reclame sunt:
- agramați,
- lacomi,
, netalentați,
- necreativi,
- previzibili, 
- mediocri.
Dar să fie și mincinoși mi se pare prea mult. Ar trebui să existe un institut care studiază ierarghiile produselor, dar se știe că reclame se fac la produsele lipside de calitate și care nu se vând. Se știe că un produs bun se vinde singur, fără a fi nevoie de reclamă. Dacă unui produs i se face reclamă, precis are el o hibă și dacă am auzit că produsului i se face reclaă, fug de el ca dracul de tămâie, căci înseamnă că produsul are o hibă, căci nu bagă banii nimeni într-o marfă foarte bună care se vinde singură.

(16 aprilie 2020)

Oana ZAMFIR, m-ai dezamăgit

Credeam că Oana ZAMFIR are o altă poziție în legătură cu ceea ce va fi în noaptea de 18 spre 19 aprilie. Ori ea a invocat dezordinea din supermarketuri și vânzoleaa de la bricolaj. Eu credeam că Antena 3 are o atitudine echilibrată, care în condițiile acestea excepționale, va fi pusă în valoare foarte bine. N-a fost să fie. Credeam că Oana ZAMFIR îi va invita pe oameni:
 - să stea acasă,
- să urmărească la televizor slujba,
- să privească cum preoții aprind lumânări,
- să se roage cu smerenie,
- să aștepte ca în 2021 să ne revenim ca în alte vremuri la marea sărbătoare.
N-a fost să fie. S-a văzut cum prezidentul, care este un tip informat, a spus apăsat să stăm în casă căci el știe exact cum stau lucrurile aici:
- testarea la noi este foarte limitată,
- spitalele sunt cu probleme mari,
- medicamentele au carențe de stoc,
- lipsesc banii din economie,
- disciplina populației lasă de dorit.
Este adevărat că nu suntem în situația Italiei, dar dacă lucrurile scapă de sub control, va fi foarte greu de redresat și motivarea că au mai fost și alte nenorociri nu ține deloc de cald, căci acum nu suntem în Evul Mediu, există democrație, există stat de drept și vor fi identificați responsabilii de grozăvii și vor fi trași la răspundere fără cruțare.



(16 aprilie)

Wednesday, April 15, 2020

VELA, dragule, lasă-mă!

VELA, dragule, lasă-mă! Vreau să fac Paștele bucurându-mă de învierea lui Cristos!
VELA, dragule, lasă-mă! Vreau să fac Paștele având lumină în sufletul meu!
VELA, dragule, lasă-mă! Vreau să fac Paștele rugându-mă în liniște!
VELA, dragule, lasă-mă! Vreau să fac Paștele cu gândul că la anul îl voi face a altădată!
VELA, dragule, lasă-mă! Vreau să fac Paștele privindul pre Preafericit la televizor!
VELA, dragule, lasă-mă! Vreau să fac Paștele stând în fața icoanei sfințite de pe peretele camerei!
VELA, dragule, lasă-mă! Vreau să fac Paștele stând în casă și gândindu-mă la cei dragi mie!
VELA, dragule, lasă-mă! Sunt vremuri grele și credeam că le-ai înțeles. Ești sub  vremuri.

(15 aprilie 2020 ora 22,25)

Mi-am amintit un banc tâmpit

Pensionarul MAI care a infectat un spital întreg mi-a adus aminte de un banc tâmpit. Eternul BULĂ merge la bordel.
Patroana îl întreabă:
- Ce doriți, domnule BULĂ?
- Vreau o femeie bolnavă de sifilis. A răspuns BULĂ fără ezitare.
- Dar, domnule BULĂ, noi avem femei sănătoase.
- Eu vreau una bolnavă de sifilis, am zis.
- Dar de ce?
- Eu mă îmbolnăvesc de la ea. Sora mea se îmbolnăvește de la mine. Tata se îmbolnăvește de la sorămea. Mama se îmbolnăvește de la tata. Profesorul de mate se îmbolnăvește de la mama. Eu cu el, am ce am.
Cam așa a stat problema și cu fostl  ofițer, care a fost în Israel cu amanta, iar pentru a nu afla nimeni a ținut la secret și a reușit să închidă un spital, punându-l în carantină. Tot un fel de BULĂ și el, da cu mult mai fraier, ceea ce mi-a arătat că mintea nu-l dădea afară din casă pe rămasul anonim cu dosar, care sunt sigur că nu va păți nimic, din moment ce nu se elimină prescripțiile la amenzile date pe durata stării de urgență.

(15 aprilie 2020)

Sărăcuțul de el, nenea VELA...

Nenea VELA se comportă nu ca un șef de minister și de stare de urgență, ci ca un biet primar de orășel de provincie care vrea să rămână popular că vin alegerile locale și-i mai stă bine încă un mandat. Numai așa se explică intrarea în coliziune cu exact ceea ce decretele semnate de el glăsuiesc și dau ca fiind soluție de urmat. Numai că el una a zis și alta a făcut, mergând la un cimitir, pentru a-și mări popularitatea în rândurile celor care se târâsc pe coate și dau ocol bisericilor, crezând că așa își găsesc mântuitrea.
Este un exemplu foarte rău pe care cel pus să fie model îl dă populației, căci numai cu disciplină se va ieși din pandemie nedecimați, căci modelul Germaniei ar trebui să fie viu pentru noi și nu modelul Italiei care și-a desfășurat festivalurile până când situația a devenit catastrofală.
Voi fi bucuros să știu că prezidentul Klaus IOHANNIS l-a urecheat pe acest VELA și pe slugarnicul ORBAN, care nu știu ce au avut în cap din moment ce BOR a zis că nu dă legi, ci respectă legi. Voi fi și ma bucuros dacă anul acesta oamenii vor înțelege ce orice ezitare în legătură cu izolarea și carantina ne va costa enorm. dacă am. credință, aceasta este în sufletul meu și nu în acele gesturi care se vor impresionante, dar în care nu cred nici cei care le fac. Dumnezeu nu iartă păcatele celor care le fac, mai ales când aceștia au gânduri ascunse șu sfletul încărcat de răutate și de ură, așa cum văd că la Tv pe cei care răspândesc numai venin și vorbe mari, fără acoperire în fapte.


(15 aprilie 2020)

Tuesday, April 14, 2020

Mare mai este grădina Ta, Doamne!

Ieri 13 aprilie 2020, pe Antena 3 o nefericită cu fustușoară mai lungă decât mintea ei cea scurtă, a dat citire unui text emanat de un nene, care aducea argumente prin care cerea ei să se revină asupta restricțiilor legate de întrumirile acum în perioada aceasta de stare de necesitate. Era din Iași tipul și mintea m-a dus către un ins ciudat, care se revendica descendent al lui Ștefan cel mare și care cerea jumătate din Moldova să-i fie retrocedată.
La noi democrația este înțeleasă de fiecare cum îl taie capul, iar efectele se văd acum prin dezordinea iscată de cei care nu respectă izolarea și nici caractina, lucru care ne împovărează pe toți cu prelungirea statului în casă.
Ar trebui să se spună că amenzile acestea care se dau nu se prescriu niciodată și cei ce nu le plătesc într-un anumit termen, își pierd libertatea sau trebuie să presteze muncă în favoarea comunității. Sunt prea mulți indisciplinați, care cred că sunt mai presus de lege, tocmai că niciodată nu s-au întâlnit cu rigorile legii și ei cred că fentează legea. Un senator a ieșit cu muierea lui pe malul mării. El trebuia în secunda doi să-și piardă calitatea de senator și să plătească 1.000.000 euro amendă. Cel ce este prins că circulă aiurea cu mașina și fără carnet trebuie să i se confiște mașina și să primească 5 ani de pușcărie și sunt sigur că nemernicii beți și fără carnet s-ar împuțina și multe dintre dezastre s-ar reduce.


(14 aprilie 2020)

Rusalka de la Metropolitan Opera

Suntem în a V-a săptămână de când Metropolitan Opera transmite zi de zi, începând cu ora 19,30 a orașului New York, timp de 24 de ore înțelegând facilitățile Internetului, nu ca jegoasele teatre românești, care deși nu sunt live, transmit spectacole numai între ore fixe, crezând că fac c-c-tul praf, îmbogățindu-se, dar umilindu-ne pe noi cei izolați.
A venit rândul ca în 13 aprilie 2020 să fie difuzat spectacolul cu opera Rusalca, înregistrat în 8 februarie 2014, o zi de sâmbăta, având o distribuție de excepție, care include pe: 
Rusalka - Renée Fleming
Prințul - Piotr Beczala
Vânătorul - Alexey Lavrov
Ježibaba - Dolora Zajick
Primul Spirit al Pădurii - Dísella Làrusdóttir
Al doilea Spirit al Pădurii - Renée Tatum
Al treilea Spirit al Pădurii - Maya Lahyani
Tatăl Rusalkăi - John Relyea
Prințesa străină - Emily Magee
Servitorul - Julie Boulianne
Paznicul - Vladimir Chmelo
Dirijor - Nézet-Séguin

(14 aprilie 2020)

Sunday, April 12, 2020

Boyko BORISOV are sânge-n instalație

La apelul mediului privat să fie ajutat de către guvernul bulgar, Boyko BORISOV le-a cerut patronilor și tuturor celor de care depinde mediul privat, ca mai întâi să-și vândă mașinile de lux. El a și dat lista mașinilor de ux aflate în Bulgaria și nu sunt deloc puține.
Îmi aduc aminte că în timpul crizei economice, marile corporații și bănci americane au cerut președintelui USA o întrevedere și de asemenea, au cerut sprijinul guvernului federal pentru a fi salvați. Se zice că președintele i-a privit pe milogi și le-a spus că nște oameni disperați care cer pomană, nu vin la a se milogi cu avioane private și întâlnirea s-a terminat brusc.
Mă uit și la noi cum doresc firmele din turism să iasă din criză:
- fără să returneze banii luați de la populație pentru servicii neefectuate,
- solicitând ca statul să achite oarece vauchere clienților,
- acordarea de ajutoare și alte facilități, precum scutiri de impozite.
Deși sunt ineficiente sau se bazează pe lăcomie, cei ce activează în așa-zisa industrie a ospitalității, care orice altceva este decât industrie a ospitalității, ci industrie a jegmănelii mai precis spus, vor să sugă partea leului ș din această mare nenorocire care s-a abătur asupra noastră, exact cum fac îmbogățiții de război, care fac negoț cu armamentul.
Numai Boyko BORISOV se vede că are sâne în instalație, căci premiserul mioritic are doar plăcerea de a se auzi vorbind, iar ministrul finanțelor, cel cu incidentul de la ING din toamna anului 2008, bâjbâie în tunelul incertitudinilor și jumătăților de măsură, legat la ochii fiind și fără sânge în instalații.


(13 aprilie 2020)


Isteria sparanghelului

Acum e mare tărăboi că pleacă forța de muncă din Ro spre Germania la cules sparanghel.
Ei pleacă, nu vin și nu văd de ce ar trebui să fie atâta neliniște în legătură cu contribuția lor la pandemie, căci ei pleacă, deci nu influențează nimic la noi.
Dacă în țară li s-ar oferi de muncă și salarii de 1.000 de euro aș mai zice, dar:
- nu li se oferă nimic,
- nici câștiguri nu vor avea,
- nici perspective de a munci nu au.
Deci, mi se pare nejustificată abordarea ieftină a jurnaliștilor și așa-zișilor patrioți care depllâng că ne pleacă românașii noștri în țări străine, de parcă de plăcere pleacă bieții oameni.
În opinia mea, fiecare om care pleacă la muncă în Germania înseamnă:
- o gură mai puțin de hrănit cu nimic aici,
- mai mulți membri ai familiilor care vor avea păpică,
- oameni care deja s-au format cu munca cinstită,
- mai puțini care vor cere ajutor social.
Dacă ar exista culturi de oarece aici și acel oarece s-ar exporta pe valută adevărată și patronii de la noi n-ar fi atât de lacomi încât să le dea salarii mizerab ile muncitorilor, așa cum fac ei acum,  m-aș fi urcat și eu cu picioarele pe pereți. Cum nu au ce face aici, oamenii zdraveni, cu dorință de a munci și de a câștiga, să plece acolo unde e de muncă și unde munca lor este bine plătită.


(12 aprilie 2020)

Friday, April 10, 2020

Lui Ludovic ORBAN îi place

Lui Ludovic ORBAN îi place:
- să se audă vorbind,
- să se vadă la televizor,
- să se ocupe de orice,
- să arate că se pricepe la toate,
- să se impună ca șef,
- să dea ordine,
- să abordeze orice temă,
- să intre în direct la tv,
- să ocolească problemele,
- să folosească verbele la viitor,
- să-i deteste pe PSD-iști,
- să dea ordine.
În managementul eficient există niște reguli precise și atunci când mamagerul nu le respectă se va găsi în cele mai neplăcute situații, pentru că subalternii au spre cine arăta cu degetul din cauză că:
- nu au fost lăsați să-și facă meseria,
- li s-a băgat pumnul în gură,
- atmosfera a fost neprielnică,
deși ei chiar asta așteptau pentru a nu-și asuma nicio responsabilitate, exact cum s-a întâmplat cu cel care a dominat scena politică vreo 3-5 ani, pe nume Liviu DRAGNEA, care acum este la răcoare să mediteze cum că partidul în marea și larga lui majoritate l-a înscăunat președinte de partid, deși a fost repetent în facultate.


(11 aprilie 2020)

Wednesday, April 8, 2020

Bătrânica și amenda

Ieri pe toate televiziunile s-a discutat cazul unei bătrâne de peste 80 de ani care a fost amendată de organ că a ieșit să-și ia o pâine.
realitatea nu este deloc așa cum trebuia s-o prezinte televiziunile, adică fără a se ține seama că unde-i lege nu-i tocmeală. Legea e lege și trebuie aplicată. Numai că altundeba ese buba. La primărie este chichirezul. Acolo trebuia:
- să existe lista cu persoanele foarte în vârstă și singure,
- să fie tipărite declarații personalizate pentru a ieși din casă,
- să pornească distribuirea acelor declarații,
- să existe personal care să instruiască pe bătâni,
- să fie preocupare de a-i ajuta pe bătrânii singuri.
Cum primarii și fncționarii din primării au alte preocupări, printre care tăierea frunzelor la câini și căutarea metodelor de a suge din banul public cât mai mult și cât mai pe nevăzute, aceste probleme nu au fost luate în calcul și așa a apărut chestia cu biata bătrânică, iar televiziunile asta au așteptat, arătând cu deștiul exact unde nu trebuia, căci polițaiul are un singur rol, să aplice legea, el nu iartă, că nu este Dumnezeu, nici nu previne, căci alții trebuie să definească acel context care ferește oamenii de necaz. În plus, trebuie pornit de la ideea că nimeni nu va invoca necunoașterea legii, așa zice la Constituție, dacă nu cumva aceasta nu a devenit hârtie igienică, din moment ce fiecare o interpretează cum îi bubuie țeasta și-i ține de cald la o adică.



(08 aprilie 2020)

Tuesday, April 7, 2020

Visul lui Mircea BADEA a devenit

Pe vremuri, când Laura Codruța KOVESI era mare și tare la DNA, în emisiunea lui de noapte de la Antena 3, Mircea BADEA visa ca tot poporul să facă pușcărie măcar câteva zile, pentru a vedea ce este aceea pârnaia, ca nimeni să nu mai vorbească în necunoștință de cauză.
Iată că din martie 2020, visul lui Mircea BADEA a devenit realitate.
Tot românul trebuie să stea în casă, cu precădere cei de peste 65 de ani, adică persoanele care în 1989 avea peste 34 de ani, deci dintre ei unii fiind comuniști sadea, destul de mulți.
Mircea BADEA vorbea de câteva zile, dar iată că pușcăria la domiciliu va fi de peste 6 săptămâni, căci vârful lui COVID 19 pe plaiurile mioritice va fi atins după sărbătorile de Paști.
Mai avea o zicere Mircea BADEA: trăim în România și asta ne ocupă tot timpul. Inevitabil, așa și era tătășenia, că n-aveam încotro, zicerea fiind la fel de puternică prin comparație cu iarna nu-i ca vara a lui Traian BĂSESCU, dar tot puternică și ea.

(08 aprilie 2020)

Boris JOHNSON, politicianul tradițional

În vremurile comuniste, când se zvonea că un conducător de partid sau de stat mai important este bolnav, imediat apăreau și desmințirile prin prezentarea respectivilor:
- la activități specifice funcției, veseli, viguroși și dinamici,
- practicând sporturi corespunzătoare vârstei lor, precum înotul,
- pilotând un avion, făcând karate sau alergând pe stadion.
Toate aveau darul de a spune clar că respectivii sunt sănătoși tun, deși îmi aimtesc un film cu Oga TDORACHE care punea în fereastră, după perdea cadavrul  domnitorului, în lumina sfeșnicelor, ca prostimea să-l creadă viu, prelungind în acest fel plecarea spre Fanar în sărăcie. 
Tot așa și premierul Marii Britanii, Boris JOHNSON, a pozat zile în șir în contamnatul cu COVID 19 care rezistă și rezistă ca fixativul de la SCHWARZKOPF, care rezistă și rezistă și rezistă, conform acelei reclame stupide, plicticoase și repetate la nesfârșit. Când era pozitiv s-a zis că este în teste. Când nu se simțea OK se zicea că muncește cu spor. Când i-a fost rău, se zicea că este la spital pentru analize. Când este destul de rău se zice că este oxigenat, dar nu intubat. Boris JOHNSON este politicianul tradițional, care practică fără niciun rost arta dezinformării, căci sunt lucruri cu care nimeni nu are voie să se joace. Medicii ar fi trebit să scrie comunicate și acestea să fie citite pur și simplu. Pentru mine, un semnal a fost dat de Regina Elisabeta a II-a care s-a adresat națiunii, lucru care arăta că ceva este în neregulă, dar biata femeie nu avea cum să spună direct și la obiect că Boris JOHNSON nu stă deloc bine cu sănătatea și că poporul trebuie să fie pregătit pentru orice.
Să dea Domnul ca lui Boris JOHNSON să-i fie bine și să-l vedem din nou la lucru, că e bărbat tânăr, are doar 55 de ani și are și muiere cu burta la gură, cum se zice pe Nerva TRAIAN în mahala.

(08 aprilie 2020)


Aida de la Metropolitan

În serialul de spectacole oferite de Metropolitan Opera pe Internet, pe data de 6 aprilie 2020 a figurat opera Aida de Giuseppe VERDI, spectacolul fiind înregistrat pe data de 6 octombrie 2018.
Ramfis -  Gabriella Reyes
Radamès  - Aleksandrs ANTONENKO
Amneris - Anita RACHVELISHVILI
Aida - Anna NETREBKO 
Regele - Ryan SPEEDO GREEN
Un mesager - Arseny YAKOVLEV
Dansatori - Jennifer CADDEN, Bradley SHELVER
Dirijor - Nicola LUISOTTI
Pe o scară de la 1 la 10, acest spectacol este notat de mine cu 9,70, nota 10 fiind acordată spectacolului de la Opera din San Francisco, în care rolul lui Radames a fost interpretat de Luciano PAVAROTTI din 1981. Rolul lui Aida era interpretat de Margaret PRICE, iar Amneris era interpretată de Stefania TOCZYSKA.
Spectacolul de la Metropolitan este grandios și mi-a amintit de acea montare gen superproducție de la Arenele din Verona din 2015 spectacol semnat Franco ZEFFIRELLI.




(07 aprilie 2020)







Veșnicia lui RÂMBU

Istoria umanității este bântuită de tot felul de personalități, drept care numele unora figurează în memoria colectivă prin ceea ce ele au făcut. Astfel vorbim despre:
Teorema lui PITAGORA,
Legea lui ARHIMEDE
Columna lui TRAIAN
Codul lui NAPOLEON
Grupul lui GALOIS
Curba lui GAUSS
Mecanica lui NEWTON
Constanta lui PLANCK
Numărul lui AVOGADRO
și iată că acum umanitatea a făcut cunoștință cu Fântâna lui RÂMBU, fântână care va dăinui peste veacuri, căci mă îndoiesc de existența unor barbari care să demoleze fântâna, în semn de dispreț față de ctitorul ei, din moment ce acesta nu mai este ceea ce a fost. Dacă este făcută ca lumea, ceea ce am oarece dubii, fântâna va rezista un timp. Acum are lumini și muzică. Peste un timp luminile vor fi ceva mai stinse, muzica va avea un gâjâit supărător. Peste timp luminile nu vor mai funcționa, muzicile nici atât, dar din țuțuroaie va ieși apă. Vor mai trece ani, țuțuroaiele se vor astupa și nici apă nu va mai fi la fântână. Ea va deveni o ruină vizibilă, iar dacă e făcută din materiale refolosibile, cu siguranță, acestea se vor regăsi în casele unor localnici, exact așa cum au fost reutilizate tubulaturile de la irigații sau dalele de la unele monumente sau lespezi de bazalt ale unor construcții din timpuri imemoriale. Peste zeci și zeci de ani, bătrânii de atuncii, junii de azi, vor arăta cu degetul spre un loc unde nu se mai zărește mare lucru spunând că acolo, cândva se afla fântâna lui RÂMBU, fără a ști cine a mai fost și acesta, căci multe nu mai știm din cauza Internetului.
Și Traian BĂSESCU a intrat în istorie, căci el a zis: vara nu-i ca iarna.

(07 aprilire 2020)

Monday, April 6, 2020

Fântâna lui RÂMBU

Bietul RÂMBU! A crezut că tot ce se potrivește pentru dulăi se potrivește și pentru căței. Nu știa că fântânile unde se ciugulește gras, sunt apanajul primarilor, nu al directorilor de spital, fie el chiar județean.
Nu este de mirare că Vasile RÂMBU de pe poziția de manager de spital a construit o fântână muzicală acolo. Atât l-a bus bibilica pe el, dar în gena poporului nostru este structurată informația de a face lucruri inutile, căci numai așa se explică de ce în ultimii 30 de ani nu s-au făcut lucruri importante în afară de:
- a planta panseluțe,
- a schimba băncuțele,
- a trasa marcaje stradale,
-  a pune beculețe de Crăciun,
- a vărui fațade,
- a supraetaja borduri,
- a spăla străzile,
- a înlocui coșurile de gunoi,
- a construi fântâni,
- a face amplasări de kitsch-uri drept opere de artă.
Cine are curiozitatea de a merge prin orașe va avea ocazia să vadă monstruozități pe lângă care fântâna lui RÂMBU pălește din start.
Să ne amintim că Nicolae CEAUȘESCU a dat directorilor de întreprinderi 1.000.000 lei, care erau bani adevărați atunci din moment ce un apartament de două camere confort 1 costa 60.000 lei, pentru a face investiții, fiecare cum credeau ei mai bine, pentru producție. Directorii:
- au schimbat mobilele în birourile lor,
- au luat pe comandă noi covoare,
- și-au făcut busturi,
- au achiziționat opere de artă,
niciunul nu a investit un leu pe vreun utilaj care să crească randamentul și calitatea produselor din fabricile pe care le păstoreau. În zilele de după Revoluție, când fiecare s-a văzut în fața grămezilor de bani strânși cu sudoare, s-au făcut importuri năstrușnice, au fost devalizate bănci, au fost distruse întreprinderi prin privatizare frauduloasă și nimeni n-a suflat o vorbă. 
Bietul RÂMBU! Acum au tăbărât toți pe el, din cauză de COVID 19, dar sunt sigur că până atunci toți l-au lăudat, gâdilat și adulat, drept care a și fost gratulat cu o importantă distincție ce a fost retrasă.  Toți se miră de cum a fost posibil să se ajungă acolo, numai că au fost atât de multe complicități, că nici nu avem cum să ne imaginăm și explicația există căci numai înconjurându-se de slugi și de incompetenți a rezistat atât de mult acolo. Toată lumea a văzut unde duce mediocritatea, căci ea instalată fiind la un vârf de structură, se propagă peste tot și numai o situație limită va face ca adevărul să iasă la iveală ca untdelemnul, mai devreme sau mai târziu. Cine are bisturiu, să-l folosească și să înlăture cancerul definitiv din Suceava lui FLUTUR, cel cu oile de pe beal.


(06 aprilie 2020)

Norma de la Metropolitan Opera

În data de 05 aprilie 2020, pe durata a 24 de ore a fost pusă în circulație înregistrarea din 7 octombrie 2017 a operei Norma de Vincenzo BELLINI, având distribuția:
Norma - Sondra RADVANOVSKY de 48 ani
Pollione - Joseph CALLEJA de 39 ani
Oroveso - Matthew ROSE de 39 ani
Adalgisa - Joyce DiDonato de 48 ani
Dirijor - Carlo RIZZI de 57  ani
Interpreții sunt la maximuml puterii lor creatoare, ceea ce se vede de cum duc rolurile, cu motoarele turate exact cât trebuie încât spectacolul să fie aproape de perfecțiune.
Pe o scară de la 1 la 10, pornind de la spectacolul cu Norma în care rolul titular era deținut de Maria CALLAS, notat cu 10, acesta este notat cu 9,70.
Să nu uităm că tot pe aceeași scenă au evoluat Joan SUTHERLAND și Marlyn HORNE, avându-i ca parteneri pe Carlo BERGONZI și Cesare SIEPI, situat la 9,80.
La acea dată Joan SUTHERLAND avea 44 ani, Marlyn HORNE avea 36 de ani, Carlo BERGONZI avea 46 de ani, iar Cesare SIEPI avea 47 de ani, adică erau exact acolo unde trebuie pentru a interpreta cu tehnică de excepție rolurile scrise de BELLINI.







(06 aprilie 2020)