Se observă în mediile virtuale că textele sunt construite:
- neîngrijit;
- incomplet;
- ambiguu;
- de neutilizat;
- fără consistență;
- neprofesionist;
- intrepretabile;
- imprecise.
Orice căutare la ziarele din mediul virtual este o mare aventură dacă se caută să se vadă ziua și numărul ziarului, așa cum se găseau aceste două informații ăn edițiile tipărite. Aceste informații sunt absolut necesare pentru a face referirea completă și corectă de către cei ce ar folosi ceva dintr-un jurnal virtual. În opinia mea, dacă ar fi să construiesc un text bazat pe ceva preluat dintr-un ziar virtual aș scrie obligatoriu: În știrea publicată în ziarul YYY, nr. vvvv, din data ZZ.LL.AAAA se arată că.......
În plus, știrile, chiar dacă sunt în ziare din mediul virtual ar trebui să conțină informații referitoare la data în care s-a produs evenimentul. Un text scris acolo ar trebui să relateze riguros despre ce s-a întâmplat, unde s-a întâmplat, ziua, luna, anul când s-a întmplat și mai ales să spună cine a participat la acel eveniment. Chiar dacă sunt puse în paranteze unele elemente, tot ar fi ceva. Voi fi foarte încântat dacă aș găsi în mediul virtual când dau căutare după numele unui personaj foarte important și o zicere a sa și GOOGLE îmi dă o listă de ziare virtuale, după ce deschid să găsesc:
NUME ZIAR nr. 120(4.512) din 30 aprilie 2016
..................................................
.................................................
În ziua de 29 aprilie 2016, domnul TTTT a avut o întâlnire la palatul zzzzzz cu domnii RRRR și WWWW unde au discutat despre ..... (după care autorul știrii are posibilitatea să vină numai cu detaliile care sunt în concordanță cu politica ziarului, dacă așa consideră și dacă nu a înțeles că pierderea cititorilor de la ziarul tipărit are la bază modul părtinitor de a prezenta știrile).
În text, denumirile tuturor instiruțiilor vor fi ortografiate corect, asemeni numelor de documente, de actiuni sau de termeni de specialitate.
............................................
.............................................
Imprecizia unui text reprezintă drumul sigur spre falimentul unui ziar. Chiar dacă în mediul virtual costurile de producție tind către zero, salariile impun existența reclamelor, iar acestea presupun vizitatori, care au un nivel de exigență ridicat. Ei nu mai revin niciodată la un link de acre au fost nemulțumiți, neacordând o a doua șansă când au de unde alege. Fără reclamă și ziarele din mediul virtual sucombă așa cum s-a întâmplat cu cele tipărite. Internetul ucide impostura.
Ideia de a scrie fără a avea un șablon este păguboasă pentru că acolo unde nu există șablon cele prezentate dau impresia de improvizații și valoarea lor se prăbușește instantaneu. Așa cum pe un plic în niciun caz nu se scrie:
Ideia de a scrie fără a avea un șablon este păguboasă pentru că acolo unde nu există șablon cele prezentate dau impresia de improvizații și valoarea lor se prăbușește instantaneu. Așa cum pe un plic în niciun caz nu se scrie:
Popesci Lenușa
București pe dreapta
ci se scrie adresa indicand numele strazii, numaru, blocul, scara, apartamentul etajul, tot așa elementele de identificare ale unui eveniment trebuie să le intre bine în cap celor ce-și zic că profesează jurnalismul, că sunt obligatorii și dau calitate textului.
În rest, apă de ploaie...
(30 aprilie 2016)