Wednesday, February 10, 2021

False valori și false clasamente

Nu de puține ori am văzut con se construiesc false valori și false ierarhii. Din modul eronat de acordare a notelor de către profesori, în niciun caz având în vedere ceea ce știe elevul, este creat contextul răsturnării ierarhiilor. Am văzut în anii petrecuți de mine  în învățământ următoarea situație:
- un student era foarte, foarte bun,
- într-un context a făcut o referire negativă la adresa unui profesor,
- profesorul a scos cărbunii din sobă cu mâna altuia,
- la o disciplină, studentul a primit nota 4,
- a pierdut repartiția pentru învățământul superior,
- la restanță i s-a dat 10,
- a obținut 10 și la examenul de stat,
- a plecat în producție unde a strălucit.
A fost președinte de BAC și acolo am văzut foarte multe lucruri, inclusiv două medii de 3(trei) consecutive la limba română la un student și media 9(nouă în trimestrul al III-lea, medie dată tot de profesorul care punctase cu 3 mediile primelor două trimestre, iar la probele de limba română dine examen unde am fost prezent respectivul la oral a luat 5 și la scri undeva 3 și ceva.
Există nenumărate modalități de a schimba ierarhiile și sunt oameni dispuși să facă acest lucru, fără a avea conștiința lucrului rău făcut.
Valorile false sunt acelea care într-un sistem de referință corect ocupă poziții în ultima cincime, în niciun caz în prima cincime, așa cum pretind unii că le așează.
Falsele valori sunt rezultatul unor ambiții aberante fie ale celor din jur, fie ale celor în cauză. Numai așa se explică apariția în emisiuni la televiziuni a unor persoane care nu au:
- voce,
- talent,
- imaginație,
- dicție,
- cultură,
- vocabular,
- aspect,
pe post de dive care se cred deja în topurile lumii ca fiind în vârf, deși realitatea este cu totul alta. Pentru ele nu există niciodată momentul adevărului, pentru că ele evită adevăratele confruntări, strecurându-se doar în locurile obscure, fără rezonanță, de unde pleacă cu trofee căci fruntea cozii permite și așa ceva.
Ne dăm seama că avem în față o falsă valoare, căci ea se recomandă doar prin vorbe și nu este în stare să arate nimic concret din ceea ce a realizat. Când este pusă o falsă valoare să dovedească performanța de care vorbește găsește de fiecare dată 1.000 de cauze din care nu se manifestă la adevărata valoare, de parcă ar exista la ea și așa ceva. Există filtre reale prin care dacă sunt ocolite, ne dăm seama că avem în față o falsă valoare. Am observat cândva că un candidat la poziția de ministru al educației a scris că a făcut cursuri la Standford în loc de Stanford și greșeala o propagase în mai multe rânduri. Un altul a spus că a publicat un articol ISI, dar s-a dovedit că era plagiat 100%. Să nu uităm că multe titluri de doctorat au fost retrase sau unii au renunțat de bună voie la ele, pentru că erau cu teze plagiate. Obținerea acelor titluri de doctor erau clar modalități de a crea false ierarhii.



(11 februarie 2021)

No comments:

Post a Comment