Din experiența pe care o am de 42 de ani în învățământul superior fac afirmația că dacă profesorul nu vrea, nu este furat la examen. Adică:
- studenții nu-l copiază,
- nu apar substituiri,
- nu apar comunicări,
- nu se colaborează,
- nu se cooperează,
în timpul examenului, căci fiecare student este preocupat să soluționeze propriaul subiect, fără a exista timp pentru a face altceva precum documentare, consultare materiale, discuții între colegi și altele. Chiar și ăîn sistemul de examinare online sunt modalități de a exclude posibilitatea obținerii de note fără a avea muncă în spate, dacă profesorul dorește acest lucru, dar pentru a ajunge aici:
- subiectele se personalizează pe student,
- trebuie un efort mare pentru a face subiecte,
- corectarea subiectelor este cu mult mai dificilă,
- transparența procesului trebuie să fie maximă.
Există o știință a alcătuirii subiectelor în online și a derulării examenelor, căci se știu riscurile examenelor în online și la alcătuirea subiectelor aceste riscuri trebuie diminuate. Folosirea tehnologiei auxiliare nu este o noutate. Folosirea de consultanți externi, nu este o noutate. De aceea este imperios necesar să se stabilească de la începutul anului condițiile de desfășurare a examenelor și materialele utilizate pentru studiu. Se vor da exemple de subiecte pentru ca studentul să se convingă că nu există nicio posibilitate de a promova examenul fără să cunoască la nivel de detaliu materia.
Sunt cunoscute modalitățile de a crește productivitatea profesorilor la corectarea tezelor și la evaluarea fără a exista riscul contestațiilor. Numai că în acest fel este creat drumul deschis pentru abordări în afara moralității căci un test grilă constrit neglijent, indiferet de modul în care se face bifarea răspunsurilor duce la notă cuprinsă între 6 și 7,50 ceea ce este anormal, dar matematic demonstrabil.
Am văzut ce s-a întâmplat cu cei 45 de propuși spre exmatriculare de la Drept, dar vor urma procese în tribunal și mai mult ca sigur că ei vor câștiga în instanță pentru că am văzut prea multe situații în care instituțiile au pierdut și salariații au avut câștig de cauză. Există modalități tehnice de a fi supravegheat examenul, deci nu pe Dâmbovița se descoperă apa caldă, numai că tehnica susținerii examenelor online este tratată cu superioritate neîndreptățită, fără a exista experiența corespunzătoare.
Vor exista multe întrebări legate de existența metodologiei de derulare a examenelor online, de existența în curricula disciplinei elemente legate de examenul online. Deci, multe se vor zice și se vor face, încât lumea să fie pregătită să plătească oalele sparte. Viața zice că regulamentul cu punctul 1 profesorul are dreptate, punctul doi, profesorul are întotdeauna dreptate și punctul 3 când profesorul nu are dreptate se aplică punctul unu sau punctul doi, nu mai este valabil și în tribunal, studentul are întotdeauna dreptate. Experiența cotidiană zice acest lucru, nu eu.
(01 martie 2021)
No comments:
Post a Comment