Friday, February 8, 2019

Actualizarea portalurilor

Este de bun simț ca proprietarii de portaluri de interes pentru populație, să le actualizeze, ceea ce pe meleagurile dâmbovițene nu prea se întâmplă. Există mai multe cauze, dar cea mai importantă este centralizarea excesivă a procesului de administrare a portalului, bazată pe un singur administrator care mai are și alte portaluri de actualizat, context în care:
- deși se trimit mesaje, acesta uită să le posteze,
- comunicarea cu furnizorul de mesaje e neritmică,
- se schimbă prea des procedurile administratorului.
În mod normal ar trebui să se procedeze astfel:
- portalul este proiectat cu actualizare din mai multe puncte,
- se definesc cei care fac actualizările ca administratori locali,
- se stabilesc responsabilitățile administratorilor locali,
- administratorilor locali li se atribuie parole de acces,
- administratorii locali sunt școliți să lucreze corect,
- se stabilesc cerințe exprese de actualizare,
- urmărirea actualizărilor de către administratorul general,
- introducerea criteriilor de calitate a actualizărilor.
Am văzut astfel de abordări și rezultatele sunt net superioare, căci descentralizarea scurtează duratele dintre momentul de emitere a mesajului și momentul postării pe postal. Aici se mizează pe conștiinciozitatea funcționarilor care știu să facă postările punctuale pe portal. Se mizează și pe calitățile funcționarilor care înainte de postare verifică tot conținutul mesajului pentru a nu exista elemente ce distorsionează, crează confuzii sau chiar isterie în rândul cetățenilor. Un zero pus unde nu trebuie înseamnă tot atât de rău ca eliminarea lui. Una este pun punct de pensie crescut cu 100 de lei cum e corect și alta este să apară pe portal 10 lei sau 1.000 lei. Corectarea de la 10 la 100 aduce bucurie, dar corecția de la 1.000 la 100 este dezamăgitoare. Superficialitatea în mediul online are consecințe dramatice.


(08 februarie 2019)

No comments:

Post a Comment