Monday, February 14, 2022

Interfețe fără validare ale aplicațiilor online

Deși suntem în anul 2022 și credem că sunt rezolvate marile probleme ale preluării datelor de la clienți în interfețele aplicațiilor online, lucrurile nu stau deloc așa pentru că dezvoltatorii:
- lucrează după cum le bubuie mintea,
- nu țin seama de nicio regulă,
- ocolesc realizările altora,
- se gândesc numai la ei, nu la clienți,
- nu sunt în stare de mai mult.
Am identificat o interfață care cere introducerea de către client a datelor privind:
- codul numeric personal,
- numele și prenumele,
- adresa de poștă electronică,
- imaginea cărții de identitate,
- o cerere tip,
- imaginea unui document de confirmare a calității de abonat.
Niciunul dintre câmpuri nu este validat, adică:
- nu se validează codul numeric personal,
- nu se validează adresa de poștă electronică,
- nu se validează adresa,
- nu se validează numele.
Eu știu că aplicația este interconectată la baze de date actualizate, iar regăsirea după codul numeric personal nu mai necesită alte informații pentru că acele informații există în bazele de date la care aplicația are acces. Abordarea dovedește lipsa de profesionalism a celor care au conceput aplicația, știind că băncile reînnoiesc cardurile automat, fără a mai fi nevoie de  solicitare suplimentară, din moment ce din timp în timp ele solicită clienților actualizarea datelor de identificare. Exemplul există, deci experiența avansată trebuie generalizată, iar aplicația despre ale cărei carențe am amintit aici, ar avea tot ce trebuie doar pentru a avea un buton vizibil de la un KM cu reînnoire de card, unde după activare, solicitantul să introducă doar:
- doar codul numeric personal,
- modificări ale unor date dacă e necesar.
Nu este așa și nici nu există nimeni care să-i tragă de urechi pe dezvoltatori. Acum, după introducerea datelor, se generează automat un mesaj, se vor analiza manual datele introduse de client, se va emite un card care va fi trimis prin poștă clientului, deși lucrurile se realizau în contextul aplicațiilor de nivel 2022 cum am descris, adică altfel, exact cum se face cu cardurile de la bănci.
QED


(14 februarie 2022) 

No comments:

Post a Comment