Monday, January 4, 2021

Culturismul ca show la români

Românii urmăresc, ca orice popor împătimit să se bucure și să sufere în grup pentru nimicuri oarecare, iubește fotbalul. Fotbalul este un business aducători de bani celor care îl gestionează, nu fotbaliștilor care acum în secolul al XXI-lea se vând și se cumpără ca sclavii din vremurile apuse.
Culturismul este un sport:
- frumos,
- spectaculos,
- interesant,
- atractiv,
- curat,
- pasionant.
La ora actuală există pe de o parte, tineri care îmbrățișează practicarea culturismului și pe de altă parte spectatori dornici să vadă evoluțiile acestor sportivi. Publicul spectator este format din oameni care merg la sală, se antrenează, dar nu au ca obiectiv să atingă performanțe pentru a fi pe scenă, ci doar pentru a fi în formă. Ideea confrom căreia culturismul nu este un sport de masă este greșită. Nu există comparație cu fotbalul care în primul rând este un business și după aceea este un sport.
    Pentru fotbal există spații generoase în presă, în televiziune la loterie, campionate și în festivaluri. Pentru culturism nu a existat preocupări pentru a aduce acest sport în zona business-ului și a spectacolului, astfel încât statutul culturiștilor să fie la fel de important cu cel al oricărei vedete. Eu consider că o mare greșeală a fost aceea că s-au dorit profituri mergând după rețeta din industrie, întâi produc, apoi vând și profitul se calculează la final. În culturism cred că inteligent a procedat Arnold SCWARZENEGGER, care mai întâi s-a prezentat, a oferit imagine și abia după aceea a jucat în filme, a câștigat și a adus profituri oriunde a fost prezent, ajungând și guvernator de California. Sportivii din ziua de azi vor să câștige și nu puțin, ci foarte mult, dar oferă prea puțin. Se știe că la lansarea unui produs, fabricantul îl lansează și are costuri pe care le suportă el. Și în culturism sportivii tot așa trebuie să procedeze. Lansarea se face cu costuri pe care fie el șie cei care vor să-l lanseze le suportă, în niciun caz publicul. Când scriu aceste rânduri știu ce spun. Arnold SCWARZENEGGER avea postere nenumărate care au influențat multe generații de tineri,  devenind idolul lor, iar prețul era al tipografiei, editorului și distribuitorului de reviste.         La noi nu există cultura posterelor ca în America.
    Dar să revin la oile noastre, cum se zice. Culturismul la noi nu este gândit ca sport de show. Numai la campionate sau la câteva competiții, aparițiile sportivilor pe scenă în concurs se consideră show în sine, ceea ce în opinia mea este prea puțin.
Sunt competiții la noi unde sunt invitați mari culturiștii și aceștia oferă spectacole pentru câteva mii de dolari. Ca în toate showrile românești unde vin interpreți la apusul carierei și în culturism se întâmplă tot așa. În 30 de ani de la Revoluție doar în cazul lui Michael JACKSON și al lui Brandon CURRY s-a întâmplat ca invitații să fie la apogeul carierei lor când au venit prima dată îb România.
    Este momentul de a fi regândite spectacolele de varietăți de la noi astfel încât să existe și un număr cu o demonstrație de culturism așa cum a fost la Românii au talent unde au evoluat excelent culturiștii campioni Vasile ȘERBAN, Robert STAN și în mod deosebit Nicolae LUPȘOR. Aceste numere trebuie pregătite pentru a deveni atractive prin sincronizarea muzicii cu mișcările și prin a oferi și altceva decât încordarea de mușchi, pregătită spectaculos.





(04 ianuarie 2021)

No comments:

Post a Comment