Orice reformă înseamnă ceva foarte profund, adică se fac schimbări la esența lucrurilor, dar acum asistăm la niște cosmetizări de fațadă pentru a salva niște aparențe. A face reformă în seamnă:
- a defini noi obiective,
- a desena noi structuri,
- a construi noi legăcuti între componente,
- a schimba mentalități,
- a face cu totul altceva.
- a defini noi obiective,
- a desena noi structuri,
- a construi noi legăcuti între componente,
- a schimba mentalități,
- a face cu totul altceva.
În sistemul educațional s-a umblat la creșterea normei didactice, ceea ce înseamnă o măsură de ordin cantitativ, cum tot cantitativă este și reducerea b urselor la studenți și la elevi. Dacă se dorea o reformă în educație, trebuia să se definească un obiectiv, să zicem trecerea elevilor români în prima jumătate a clasamentului la testele PISA în următorii 10 ani. Acest obiectiv presupunea modificări esențiale în:
- programele analitice,
- metodele de predare,
- sistemul de evaluare,
- raportul elev-profesor.
Faptul că s-a mărit norma, că au scăzut bursele, nu înseamnă deloc reformă și faptul că nu s-a definit un obiectiv nici în administrație, nici în politică, nici în societate, înseamnă că se bate pasul pe loc. Faptul că luni nu se face școală, mai precis deschiderea anului școlar, ne arată cât de corupt este sistemul de educație și cât de slabe și de ruginite sunt sindicatele din învățâmânt.
(07 septembrie 2025)
(07 septembrie 2025)
No comments:
Post a Comment