Observ cum toate televiziunile, în lăcomia lor, în loc să facă emisiuni foarte bune care să atragă telespectatorii și deci să aibă un rating ridicat, decurgând de aici tarifele la reclame, procedează invers, adică:
- au emisiuni slabe;
- le fragmentează cu reclame;
- persistă în non-calitate;
- dau dovadă de disperare.
În televiziuni există abordări facile, ceea ce se regăsesc în abordări extensive, adică:
- repetări la nesfârșit;
- reîncâlzirea de ciorbe;
- reluarea acelorași texte succesive din studiou și de pe teren;
- simultaneitatea acelorași știri la mai multe televiziuni;
- sărăcia subiectelor pe teme zilnice;
- lipsa laturii educative, insistența pe scandal;
- abordări tendențioase;
- dialoguri ale unor moderatori aroganți și prost crescuți;
managementul defectuos al timpului emisiunii;
- invitați modești fără idei clare;
- vacarm de nedescris dat prin suprapuneri de voci;
- scăparea din mână a emisiunilor.
Din multe cauze, dar esențială este calitatea slabă a emisiunilor, televiziunile inundă ecranele cu reclame execrabile de medicamente, ceea ce ar impune o serie de restricții din partea CNA, ceea ce nu se întâmplă. Înaintea oricărui calup de publicitate, după ce anunță o frântură de știre, chipurile pentru a-l face curios pe telespectator, spun ei că va veni continuarea după publicitate, dar nu uită niciun crainic să spună: rămâneți cu noi! Adică, asigurați rating-ul că fără el nu primim reclame. Ca nesimțirea să atingă apogeul:
- duratele reclamelor sunt nepermis de mari;
- frecvența calupurilor pe un film este si ea foarte mare;
- chiar în interiorul calupului o reclamă se repetă.
Eu știu că produsul se vinde singur și de aceea produse cărora li se face reclamă nu cumpăr. Aveam nevoie de un creion din acelea care fac corecții pe vopseaua autoturismului zgâriat. Era la teleshoping și am trecut pe lângă un astfel de magazin pe lângă Parcul Libertății. Pentru că i s-a făcut reclamă am conchis că e un produs prost, nu am intrat să cumpăr. Ca mine mai sunt și alții.
(19 ianuarie 2017)
No comments:
Post a Comment