Mentenanța este esențială oriunde există o activitate în care apar echipamente și oameni.
Se vorbește despre mentenanța echipamentelor.
Se vorbește despre mentenanța oamenilor.
Echipamentele se uzează și-și întrerup funcționarea, moment în care intervine mentenanța care înseamnă a repara echipamentul și a-l repune în stare de funcționare.
Mentenanța echipamentelor are o durată.
Mentenanța echipamentelor presupune consumuri de resurse umane și piese de schimb.
Mentenanța echipamentelor înseamnă costuri.
Mentenanța asimilează și întreținerea echipamentului, care constă în înlocuirea de consumabile curente.
Vorbim și despre mentenanța oamenilor, care presupune luarea de măsuri care să înlăture suferințe ale acestora și realizarea recuperării, pentru a fi adus în starea de dinaintea producerii îmbolnăvirii.
Atât la oameni, cât și la echipamente vorbim de calitatea proceselor de mentenanță, calitate pe care uneori o neglijăm, fără să ne dăm seama că suntem prea săraci pentru a face economi exact unde nu trebuie, aplicând proverbul că ne ieftinim la mălai și ne scumpim la tărâțe.
Un proces de mentenanță de calitate înseamnă:
- minimizarea duratei de nefuncționare,
- costuri între limite normale,
- minimizarea risipei de resurse,
- respectarea etapelor de întreținere.
Se vorbește despre mentenanța echipamentelor.
Se vorbește despre mentenanța oamenilor.
Echipamentele se uzează și-și întrerup funcționarea, moment în care intervine mentenanța care înseamnă a repara echipamentul și a-l repune în stare de funcționare.
Mentenanța echipamentelor are o durată.
Mentenanța echipamentelor presupune consumuri de resurse umane și piese de schimb.
Mentenanța echipamentelor înseamnă costuri.
Mentenanța asimilează și întreținerea echipamentului, care constă în înlocuirea de consumabile curente.
Vorbim și despre mentenanța oamenilor, care presupune luarea de măsuri care să înlăture suferințe ale acestora și realizarea recuperării, pentru a fi adus în starea de dinaintea producerii îmbolnăvirii.
Atât la oameni, cât și la echipamente vorbim de calitatea proceselor de mentenanță, calitate pe care uneori o neglijăm, fără să ne dăm seama că suntem prea săraci pentru a face economi exact unde nu trebuie, aplicând proverbul că ne ieftinim la mălai și ne scumpim la tărâțe.
Un proces de mentenanță de calitate înseamnă:
- minimizarea duratei de nefuncționare,
- costuri între limite normale,
- minimizarea risipei de resurse,
- respectarea etapelor de întreținere.
De regulă, ceincare produc echipamente, specializează și echipe de mentenanță, numai că proprietarii echipamentelor cred că-și realizează mentenanța singuri, ceea ce este o gândire greșită, pentru că fiecare echipament are particularitățile lui. Echipele specializate pe mentenanță au stocuri de piese de schimb, au oameni care știu să facă diagnoza, estimează corect duratele procesului de mentenanță și asigură calitatea acestui proces.
Am văzut la o sală de fitness că echipa de mentenanță lucrează neprofesionist din moment ce.
- șine echipamentele în stare nefuncțională cu săptămânile când repararea era la nivel de ore,
- șine echipamentele în stare nefuncțională cu săptămânile când repararea era la nivel de ore,
- anunța durata procesului de mentenanță, durată care era depășită de două sau trei ori ca termene,
- făceau o mizerie de nedescris la locul unde interveneau,
- reparațiile era de proastă calitate și echipamentul se defecta după câteva zile.
Mentenanța este cea care contribuie decisiv la imaginea sălii de fitness și nu numai, căci ea oglindește caăacitatea acesteia de a asigura buna funcționare a echipamentelor și aspectul general al sălii. Același lucru se va spune despre orice organizație unde sunt echipamente și oameni și unde procesul de mentenanță este necesar, căci una este să-ți funcționeze echipamentele și alta este să ai locuri înguste sau exhipamente nefuncționale, pe care sunt puse tot felul de afișe avertizoare, care arată nefuncționalitatea.
(19 iulie 2024)
No comments:
Post a Comment