Sunt situații în care dosarul unui candidat care participă la un concurs pentru ocuparea unui post, nu neapărat special, conține caracterizări, recomandări și referințe, din care comisia ar trebui să tragă niște concluzii. Niște adevărați specialiști în selecția de personal, trebuie să învețe să citească printre rânduri, mai ales, păornind de la proverbul că nu tot ce zboară, se mânâncă.
Dacă autorul recomandării este o persoană cu funcții importante, acceptăm din start ideea că cel care a scris caracterizarea sau recomandarea sau referatul, este altcineva și probabilitatea ca persoana despre care se scrie să fi scris caracterizarea sau recomandarea sau referatul, este foarte mare, caz în care valoarea celor scrise devine extrem de puțin relevantă. Numai în cazul în care cunoaștem autorul caracterizării sau recomandării sau referatului, acordăm valoare de informație certă celor scrise acolo.
Folosirea unor calificative ce reflectă o serie de disproporții, puse cap la cap, ne vor conduce la cu totul alte concluzii decât cele subliniate în caracterizare sau recomandare sau referat.
Caracterizarea sau recomandarea sau referatul trebuie corelate și cu alte piese de la dosarul candidatului pentru a evidenția neconcordanțe sau din contră, accentuări ale unor calități, din care onestitatea și corectitudinea, trebuie să ne preocupe pe noi ca evaluatori.
Dacă un șef dă o caracterizare excepțională unui subaltern care dorește să plece altundeva, trebuie să ne întrebăm cu siguranță care este motivul real și să ne gândim că șeful vrea să scape de subaltern, nu pentru că acesta este special, ci pentru că tocmai nu este, din moment ce un motiv serios nu-l mână pe subaltern să plece din acel oraș unde deja lucrează. Trebuie să căpătăm acele deprinderi de a citi printre rânduri, de a vedea ironiile și de a intui adevăratele calități, transformate în defecte prin operații simple de interpretare a textului, astfel încât să avem imaginea reală a celui caracterizat, recomandat sau descris în referat.
(04 octombrie 2025)
(04 octombrie 2025)
No comments:
Post a Comment