Saturday, February 1, 2025

Elevul în era inteligenței artificiale

După părerea mea, elevul se va adapta cel mai rapid cu noile cerințe pe care inteligența artificială le aduce în interacțiunea om - calculator, căci elevul, tânăr fiind acceptă cu mare ușurință regulile jocului. Elevului i se definește profilul și inteligența artificial îi propune exact acele elemente care corespund profilului, iar elevul le acceptă căci el nu are idei preconcepute așa cum au mat=urii, care au o imagine deformată despre ei înșiși.
Dacă obiectivele societății sunt strict legate de obiectivul integrării elevului pe piața muncii într-un viitor bine definit, tot ceea ce se oferă fiecărui elev este strict legat de poziționarea acestuia din aproape în aproape pentru a fi format să atingă obiectivul, fără risipă semnificativă de resurse.
Am văzut de prea multe ori copii dirijați greșit de părinți spre direcții unde ei nu au calități și nu fac față, iar frustrările îi domină pe bieții de ei, mai ales pentru reproșurile pe care le fac părinții care nu reușesc să facă ceea ce ei nu au fost în stare să facă, dar credeau că se vor regăsi în evoluția copiilor lor. Inteligența artificială va avea suficiente elemente de definire a profilului elevului și tot suficiente modalități de a-l dirija pe elev pentru a scoate în evidență calitățile acestuia. Inteligența artificială se interpune definitoriu între elev și cei care doresc să-i influențeze cariera, având un rol determinant, nu prin acțiuni brutale, directe și în forță, căci nu are cum, ci pe căi subtile, convingătoare, căci succesele în cascadă obținute de elev îl vor determina pe acesta să persevereze pe direcția propusă și chiar să devină o a doua natură pentru el, indiferent de ceea ce vor spune cei care deși sunt apropiați de el, nu-l cunosc atât de bine, dacă profilul definit în mintea lor este mult prea diferit de profilul real al elevului, construit de inteligența artificială.


(01 februarie 2025)

No comments:

Post a Comment