Nu știu a cui a fost ideea nefastă de a introduce noțiuni de teoria mulțimilor la elevii din clasele I - IV prin deceniul al VII-lea al secolului trecut, căci de acolo a pornit nenorocirea care avea să se abată asupra sistemului educațional de la noi.
Această idee a fost implementată pompieristic și învățătorilor li s-a impus să-și însușească acele noțiuni care au un nivel de abstractizare destul de ridicat și aici mă refer la mulțimea vidă, la operațiile cu mulțime și la tot ce derivă din folosirea unor concepte noi și mai ales a unor generalizări. Ca săracii dascăli să facă față acestei abordări de-a dreptul revoluționare s-au pus pe memorarea mecanică a tot ceea ce înseamnă teoria mulțimilor și de aici a venit nenorocirea, căci memorarea mecanică s-a extins ca o pecingine și la elevi, dar și la profesorii de la alte discipline, acaparând întregul sistem de educație. Originea este în neînțelegerea corectă a teoriei mulțimilor de către dascălii claselor I - IV, din obligativitatea de a-in face pe copilașii de șase sau șapte anișori să înțeleagă ce și cum cu elemente, cu sub-mulțimi, cu reuniuni, cu intersecții, chiar dacă exemplele erau sugestive, mintea lor de copilași întâmpina probleme în zona puterii de abstractizare și a capacității de generalizare. Cine a avut ideea de a introduce așa ceva la clasele mici ori nu a avut copii să se pună în pielea lor, ori a fost spion trimis de o forță malefică, cu obiectivul destabilizării învățământul din spațiul mioritic, pentru a ne lovi în fibra neamului de popor dac.
(27 decembrie 2023)
(27 decembrie 2023)
No comments:
Post a Comment