Se vede cu ochiul liber că televiziunile nu fac educație din moment ce programele de televiziune includ:
- filme mai mult decât mediocre,
- interviuri bântuite de banalități,
- showuri care nu au nimic cu cultura,
- prezentatori și moderatori agramați,
- reclame stupide cât cuprinde.
- filme mai mult decât mediocre,
- interviuri bântuite de banalități,
- showuri care nu au nimic cu cultura,
- prezentatori și moderatori agramați,
- reclame stupide cât cuprinde.
Ca să aibă rol educativ, televiziunile ar trebui să includă:
- filme documentare bazate pe date științifice,
- înregistrări memorabile ale unor piese de teatru,
- transmisii în direct de la spectacole de mare succes,
- dezbateri ale unor probleme cu mari personalități,
- componente de e-Learning făcute meseriaș,
- selecțiuni din programe de divertisment,
- filme artistice educative cu mari actori,
- sfaturi practice din partea unor medici renumiți,
- jurnale de știri echilibrate cu 20% fapte negative.
Ceea ce vedem la ora actuală se bazează pe televiziunea afacere în care totul se învârte în jurul ratingului și pentru a face rating la cote foarte ridicate, în televiziuni se exersează cele mai facile forme de compunere a știrilor, accentul fiind pus pe violuri, crime, bătăi, divorțuri, scandaluri, accidente, droguri, capturi, oameni încătușați, borfași, bețivi, mascați, malpraxis și niciodată pe recorduri, olimpici, premianți, performeri, muncă, descoperiri, campioni adevărați, căci aceștia din urmă nu aduc rating.
Sunt televiziuni unde se vorbește prea mult, iar temele abordate sunt adresate cred doar celor care sunt invitați în studio și nu unor grupuri țintă numeroase, cum ar fin normal, dar subiectivismul intervine zgomotos în a construi programe, din moment ce acele emisiuni au invitați plătiți și moderatori angajați fără nicio noimă, din moment ce moderatorii trăncănesc mai abitir decât invitații.
(19 septembrie 2023)
(19 septembrie 2023)
No comments:
Post a Comment