Saturday, November 12, 2022

Reclama nu este sufletul comerțului!

Eu am mai spus-o și o repet: reclama nu este sufletul comerțului. Marfa bună se vinde singură, fără niciun fel de reclamă. Există doar:
- marfa ca atare,
- funcționalitățile mărfii,
- calitatea mărfii,
- prețul mărfii.
Se știe că reclama ar trebui să existe când se lansează un produs pe piață, pentru a-l face cunoscut, să știe lumea că există acel produs. Nici atunci nu e necesară reclama. Pentru de-ale gurii, eu știu ce-mi place. Nu e nevoie de nicio reclamă. Intru în magazin și caut ce am nevoie. Nu găsesc? Întreb pe cei care sunt de-ai magazinului și ei mă îndrumă la raft. Merg, caut ceea ce mă interesează, citesc etichete și cumpăr sau nu cumpăr. Reclama niciodată nu-mi va spune ceea ce scrie pe etichete, ci doar nișe așa-zise beneficii, ca să mă ghidoneze căci produsul acela nu se vinde singur, ci trebuie împins de la spate. Ceea ce mă duce cu gândul că respectivul produs nu este bun sau nu este chiar atât de bun pe cât e prezentat.
Mie nu-mi trebuie să iau plasă decât o singură dată și după aceea nicio reclamă din lume nu mă va convinge că produsul care e prezentat într-un clip publicitar e bun și eu să merg orbește să-l cumpăr. Cum văd că se face reclamă la un produs sau la un magazin, în mintea mea rezultă că magazinul are probleme și produsul are și mai mari probleme și caut să fiu cât mai departe de ele.
Cei cu reclamele și-au făcut-o singuri, căci din goana de a câștiga, chiar și atunci când talentul și inițiativa nu-i năpădesc, fac reclame stupide, dar în mintea lor ei cred că sunt speciali. Am văzut chestii cu bombonește, cu sendvișește, cu blonduri, dar am văzut la o reclamă a unui brand mare-mare fi în loc de fii de la verbul a fi, căci incultura în zona publicității e imensă, căci se câștigă ușor fără prea multă muncă.

(12 noiembrie 2022)

No comments:

Post a Comment