Rafinata, eleganta, activa, spirituala și blonda artificială Elena UDREA, la oră de maximă audiență și-a dat măsura caracterului, căci asemeni eroilor excepționali din curentul romantic târziu, s-a aflat într-o situație excepțională, primind vestea condamnării la 8 ani de pușcărie cu executare. Pentru a blestema cu adevărat trebuie:
- o anumită cultură,
- o practică adecvată,
- o experiență acumulată,
- o vechime în activitate,
- o tradiție de familie,
- o expresie a feței,
- o voce gravă,
- un vocabular specializat.
Elenei UDREA îi lipsesc toate acestea și o spune un expert în domeniu, din moment ce am crescut, m-am școlit în una din marile mahalale ale unui oraș de provincie unde femeile exersau arta blestemului de dimineața până seara, atât prin tirade verbale, cât și prin semne de o încărcătură a semnificațiilor cu totul remarcabilă. Elena UDREA a făcut o serie de greșeli dintre care remarc vreo câteva.
Prima greșeală: a improvizat, ceea ce ca în cazul marilor artiști de jazz, presupune studiu, aprofundare, ceea ce ei îi lipsesc, pentru că nu ai cum să fi maestru în ale blestemelor, așa că ți s-a năzărit ție. Marii maeștri ai jazzului dau doar senzația că improvizează, dar ceea ce vedem noi ca improvizație are în spate zeci de ore de exercițiu și numai noutatea și faptul că noi suntem luați prin surprindere de ceea ce auzi, ne face să conchidem că ei au improvizat, dar nu este deloc așa.
A doua greșeală: a făcut-o la nervi. O adevărată maestră a blestemului își studiază adversara, se pregătește cu mare atenție și în momentul în care consideră că intervența sa calmă, atentă, dozată și punctuală, plasează replica de concentrație maximă, pe care noi o recunoaștem sub titulatura de blestem. Pentru a avea efectul maxim, cea care emite o astfel de replică de concentrare apoteotică trebuie să fie calmă.
A treia greșeală: alegerea elementului țintă a fost nepotrivită. Orice novice știe că efectul maxim nu se obține prin direcționarea energiilor malefice, dacă or fi și astfel de energii, spre alte persoane și cu atât mai puțin asupra copilașilor, căci aceștia fac parte din categoria purtătorilor cei mai puțin asociați cu vina atribuită adulților. În popor se spune că este mare păcat să faci astfel de asocieri și cine le face este dezaprobat, chiar trecut în rândul celor cărora blestemul li se întoarce.
A patra greșeală: lipsa concordanței dintre context și prezența persoanei care lansează blestemul. Se știe că blestemul se lansează la mare necaz, nu este niciun moment de sărbătoare, iar tristețea și încărcătura dureruu se exprimă prin mimică, dar în mod deosebit prin țoale. Într-un fel este perceput blestemul lansat de o babă îmbrăcată în negru, cu broboadă și fața brăzdată de cute și cu totul altfel este perceput un blestem lansat de cineva elegant, cu un microfon, cu șuvițe aurii, fardată și față lumionoasă, dornică să impună putere, determinare și forță.
Mai sunt și alte greșeli, dar mă opresc aici. dacă chiar dorea să facă show, Elena UDREA trebuia să ia câteva lecții de la o maestră în blesteme și sunt sigur că chiar ar fi făcut pe mulți să aibă piele de găină după rostirea incantațiilor și mai ales după ce o lacrimă chiar și de glicerină, s-ar fi prelins dramatic pe obrăjorii săi proprietate personală.
Mai greșește omul, căci din greșeală este făcut și în greșeală se duce, căci nimeni nu are o a doua șansă, din moment ce fiecare dintre noi ne naștem o singură dată, trăim o singură viață, iar cei care vor și au calități, devin nemuritori, iar noi ceilalți ne ducem unul câte unui de parcă nici n-am fi fost, fie că blestemăm sau nu, fie că am fost blestemați sau nu.
(03 martie 2021)
No comments:
Post a Comment