Tuesday, January 5, 2021

Alexandru CUMPĂNAȘU și sistemul educațional

    Îl vedeam pe Alexandru CUMPĂNAȘU pe la televiziuni fiind o prezență agreabilă, care dorea să abordeze diferite probleme, fără a ieși în evidență așa cum fac mulți, prin contraste care să le aducă un succes rapid. Vedeam în Alexandru CUMPĂNAȘU un tânăr de mare perspectivă, pe care timpul, prin cizelare continuă îl va impune ca un om important în societate. 
    Au apărut acele cazuri de răpire a unor adolescente din Caracal și pentru una dintre tinere Alexandru CUMPĂNAȘU era unchi, iar de pe poziția aceasta s-a implicat activ în lămurirea unor aspecte. Au avut succes acțiunile sale energice legate de o serie de eliberări din funcție a unor cadre din poliție. Am apreciat modul în care Alexandru CUMPĂNAȘU a abordat problema, dar ca orice lucru care se repetă fără a avea un plan cu bătaie pe termen lung, riscă să se dilueze și să evolueze haotic, ceea ce s-a și întâmplat.
    Mi s-a părut de-a dreptul nefirească înscrierea lui Alexandru CUMPĂNAȘU în cursa prezidențială din toamna lui 2019. El a strâns și depus liste cu peste 100.000 de semnături de susținere și la vot a obținut 141.004 voturi, ceea ce arată că obiectivele sale au fost susținute de suficient de mulți oameni, având în vedere că au fost candidați care au obținut mai puține voturi decât el.
    Cu trecerea timpului, Alexandru CUMPĂNAȘU a întrat într-un con de umbră, deși avea un ONG care capacitase foarte multe personalități din țară. Programul acelui ONG trebuia dublat de acțiuni extrem de bine direcționate, numai că acolo s-au produs o serie de  activități care au făcut ca ideea de transfer de notorietate preconizată să nu mai aibă loc.
    De când a apărut învățământul online datorită pandemiei, pe rețeaua de socializare TIC-TOC, a fost identificat un public țintă în rândul elevilor de către Alexandru CUMPĂNAȘU și acesta a declanșat atacuri extrem de bine construite împotriva sistemului de învățământ opunând profesorii elevilor și invers.         
Unele intervenții extrem de dure ale lui Alexandru CUMPĂNAȘU au venit să arate că doi și cu doi nu mai fac patru în relația profesor-elev. 
    Și în cazul acesta Alexandru CUMPĂNAȘU dezvoltă o temă într-o direcție, căutând să dovedească faptul că el are capacitatea de a mobiliza mase largi de oameni. Una este să fii urmărit de câteva sute de mii de elevi pe TIC-TOC și cu totul altfel stau lucrurile de a pune în corespondență elevii cu părinții lor.         Dacă există o finanțare consistentă care să permită abordarea problemei în mod corect din punct de vedere logistic, șansele de reușită sunt de sub 30%. dacă lipsește finanțarea, având în vedere generalul iarnă și dacă logistica e precară, Alexandru CUMPĂNAȘU va reprezenta doar un strigăt de revoltă într-o situație limită a învățământului, iar soluția nu va veni din direcția sugerată de el, căci programul România educată înseamnă altceva, cu totul altceva și așa cum s-a poziționat Alexandru CUMPĂNAȘU nu evidențiază o convergență la acel program care are în spate o armată de specialiști, nu un strigăt de revoltă.

(05 ianuarie 2021)

No comments:

Post a Comment